Val av hybrid Roadlite 6.0 vs Sirrus Elite Alloy
Hej!
Funderar på att köpa ny pendlarcykel som även ska användas för träning samt lite rundor på lätta stigar i skogen. Tänkte fixa ett par extra däck, typ 40 mm, för det sistnämnda ändamålet.
Vill gärna få min cykel så snart som möjligt. Står mellan två alternativ just nu:
Canyon Roadlite 6.0
www.canyon.com
Specialized Sirrus Elite Alloy 2020
www.tcmcykel.se
Fördelen jag ser med Sirrusen är Shimano Tiagra istället för Sora som sitter på Roadliten. Däremot verkar Sirrusen ha en hel del komponenter från andra tillverkare, typ microshift. Är dock alldeles för oerfaren för att avgöra vilken av dem som skulle passa mig bäst. Vilken hade ni valt? För/nackdelar med dem?
Funderar på att köpa ny pendlarcykel som även ska användas för träning samt lite rundor på lätta stigar i skogen. Tänkte fixa ett par extra däck, typ 40 mm, för det sistnämnda ändamålet.
Vill gärna få min cykel så snart som möjligt. Står mellan två alternativ just nu:
Canyon Roadlite 6.0

Roadlite AL 6.0
Letar du efter en lätt och pålitlig fitnesscykel för avkopplande helgturer och träningsrundor efter jobbet? Roadlite 6.0 är utrustad med beprövade Shimano-komponenter och är vår nybörjarfitnesscykel och din nya favoritträningspartner.

Specialized Sirrus Elite Alloy 2020
Cyklar online | Sveriges bästa cykelbutik online | tcmcykel.se
Webbutiken med cyklar och tillbehör för både den erfarne- och vardagscyklisten. Stort utbud av kvalitetsvarumärken till bra priser! Snabba leveranser och körklara cyklar hem till din dörr. Specialized, Bell, Giro, Sram.

Fördelen jag ser med Sirrusen är Shimano Tiagra istället för Sora som sitter på Roadliten. Däremot verkar Sirrusen ha en hel del komponenter från andra tillverkare, typ microshift. Är dock alldeles för oerfaren för att avgöra vilken av dem som skulle passa mig bäst. Vilken hade ni valt? För/nackdelar med dem?
Senast ändrad: