Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enl chargefinder finns det 5st 11kW stolpar på Vallåsen. Har ej testat dessa själv.Pepp! Missar tyvärr öppningshelgen men kommer att åka ner med grabben under våren här.
Hur ser det ut med möjlighet till elbilsladdning?
Förra säsongen var de tyvärr inte igång.Enl chargefinder finns det 5st 11kW stolpar på Vallåsen. Har ej testat dessa själv.
Jag som precis tänkte svara att jag sett laddare och att de oftast var lediga. Men då förstår jag varför de var lediga...Förra säsongen var de tyvärr inte igång.
Mellan Vallåsen och Kungsbygget finns de nu en led på 5km som sammankopplar anläggningarna. På Kungsbygget finns de laddare idag ja.Enl chargefinder finns det 5st 11kW stolpar på Vallåsen. Har ej testat dessa själv.
På Kungsbygget (som väl enl framtida plan skall "trailas" ihop med Vallåsen?) finns 16st 22kW.
Laddarna som fanns under förra sommaren krånglade med än vad dem funkade så i dagsläget finns inga laddare på Vallåsen. Men vi kikar på nya lösningar och hoppas på att det kommer upp något i närtid.Pepp! Missar tyvärr öppningshelgen men kommer att åka ner med grabben under våren här.
Hur ser det ut med möjlighet till elbilsladdning?
Jodå den är öppen men sista 3 hoppen är mer bara ”rulla igenom” än hopp. ?"Färdigställandet av Oua-Oua efter höstens avverkning."
Innebär detta att oua-oua inte är öppen/åkbar just nu?
Finns någon video på tuben som spanar in det nya.@jsvedlund Hur ser det ut med lederna inför helgens premiär? Några nyheter värda att nämnas?
Körde där idag o hann igenom de flesta lederna. Absolut gött på stigarna och inte för långa liftköerNågon med rapport från premiären i helgen? Gött på stigarna och vindpinat i liften?
Är det inte skidåkarna?Körde där idag o hann igenom de flesta lederna. Absolut gött på stigarna och inte för långa liftköerBlåste en del med stark motvind vid hoppen på Oua-oua. De håller på och rustar upp påstigningen vid den andra sittliften..undrar om de skall öppna den i år?
Så kan det vara. Det byggs inga nya mtb-leder från toppen som jag såg iaf.Är det inte skidåkarna?
Tror dom satsat all energi på campingen. Verkar som att dom ska bygga en hoppled eller liknande. Finns ju mängder med massorn.Så kan det vara. Det byggs inga nya mtb-leder från toppen som jag såg iaf.
Blir kul o se om/vad de planerar att bygga framöver. Finns nog plats för en led till i skogen där woodstock/loas går idag?Tror dom satsat all energi på campingen. Verkar som att dom ska bygga en hoppled eller liknande. Finns ju mängder med massorn.
Ditt skipass hade ej gått att ladda på våran hemsida, så ingen risk att de blivit knasigt.Var nära att göra en tabbe idag. Hade med mig mitt gamla liftkort och höll på att ladda det online men avbröt då jag kände att det kunde vara bra att kolla vad som gäller. Visade siga att de gamla liftkorten inte används längre. Jag vet inte om det hade gått igenom att ladda kortet men det hade ju varit jävligt struligt att få tillbaka de pengarna i så fall antar jag.
Mycket folk på plats men inte så mycket liftköer eller cyklister på lederna. Spåren var i prima skick.
Tror de lade upp något om nya hyrcykelflottan på fejan för ett par dagar sen.Nån som vet vilka hyrcyklar det är och xs är en vettig cykel eller barncykel?
Hittar bara bilder och att det ska vara merida. Måste vara one-sixty?Tror de lade upp något om nya hyrcykelflottan på fejan för ett par dagar sen.
Lagom till helgen vore ju käckt.Fan trott
![]()
Snart kan skidsäsongen starta på Vallåsen
Snökanonerna är provkörda och det väntas minusgrader till nyår. – Snart ska det vara igång, säger Fredrik Hedin, ansvarig för skidanläggningen på Vallåsen.www.svt.se
Minusgrader idag...
Tyvärr verkar de enligt pistkartan bara köra skidor i de västra blå och gröna backarna. Gissar att de inte vill sabba för cyklingen i de lite mindre ointressanta backarna.Öppet! Den som är där idag får gärna rapportera. Spontant känns ett halvdagskort kanske tillräckligt.
Trist med väntetid, oavsett om det egentligen var 30 min går tyvärr Vallåsen bort, men de kanske får ordning på det efterhand. Funderade på oman skulle åka dit, men blir väl att sponsra Ulricehamn eller Isaberg i stället.Var där i eftermiddags. Bra snö. Mycket folk men ändå bra flow i den enda öppna liften så länge den inte strulade. Vilket den tyvärr gjorde en del, och då byggde kön på. Får de rätsida på den samt får igång släpliften så kan resultatet blir rätt bra, hade dock gärna sett att man kunde lösa halvdagskort för typ 300 istället för heldag för 420 som känns lite saftigt. Man gör nog rätt i att ha med egna grejer, hörde om folk som hade fått köa i över två timmar för att få sina (förbokade) grejer på förmiddagen vilket kanske eller kanske inte var en överdrift. Väldigt få danskar. Fint väder.
Visa bilaga 811292
Tanken var Isaberg heldag, ca 2h bort. Men då de endast hade barnbacken öppen blev det 35 min till Vallåsen för rekningens skull.Trist med väntetid, oavsett om det egentligen var 30 min går tyvärr Vallåsen bort, men de kanske får ordning på det efterhand. Funderade på oman skulle åka dit, men blir väl att sponsra Ulricehamn eller Isaberg i stället.
Aha. Får kolla snöläget i Ulricehamn då. Det är dessutom en aning närmare för migTanken var Isaberg heldag, ca 2h bort. Men då de endast hade barnbacken öppen blev det 35 min till Vallåsen för rekningens skull.
Har bara åkt förbi med bilen, men full rulle och ser bra ut på Instagram iaf.Aha. Får kolla snöläget i Ulricehamn då. Det är dessutom en aning närmare för mig
Isaberg öppnar Familjebacken och Dalbacken på fredag.Aha. Får kolla snöläget i Ulricehamn då. Det är dessutom en aning närmare för mig
Jag var några km bort på Lassalyckan här om dan och det har kommit rejält med snö. Kommer ju mer imorrn och torsdag också.Isaberg öppnar Familjebacken och Dalbacken på fredag.
Om jag tolkar Ulricehamns sida rätt så har de en Vist och Gläntan öppen just nu. Så inte så häftigt där heller. Men det går väl snabbt nu när det är kallt.