Vånga söndag 20/5

Vånga söndag 20/5
Jodå, jag tänkte också dra mig dit med min svarta fultysk till dh-maskin :)

Ska försöka och preppa vidare på banan inför tävlingen nästa helg, också. Ett tag i taget...

Vånga söndag 20/5
Tackar för guideningen idag i backen, finfint i Vånga. Lite kort bara, men Skåne är som bekant väldigt platt :)

Kommer tillbaka fler helger!

Vånga söndag 20/5
Körde ett par rundor med hjälmkameran innan vi stängde av liften.
Det blir lite dålig kvalitet med youtube, men smidigt!

Hillsprint banan:

Och här är tävlingsbanan:

Vånga söndag 20/5
Det var riktigt kul i Vånga! Blir fler besök!

Sjyssta filmer med hjälmkameran och så kom man med på kort också hehe! :P

Vånga söndag 20/5
Hillsprint-banan är den borttagen till årets tävling, såg inte alt. på anmälningen?
Hur gör man med ankarliften?, är det svårare än knappliften?

Vånga söndag 20/5
Nu har jag inte åkt knappliften men ankarliften var absolut inte något problem, haka fast den bakom sadelstolpen eller åk med den som när man åker skidor bara.

Kul och fastna på bild också :) Var riktigt gött med lite åkning inom rimligt avstånd..

Vånga söndag 20/5
Kan vara lite knöligt att få till bygeln rätt i början, men det vänjer man sig snabbt vid.
Jag brukar först dra ner bygeln till sadelstolpen, och sen hoppa på cykeln som vanligt.

Några bilder som man kan studera...
128_2864.jpg

Med stången innanfär benet kan man hålla båda händerna på styret och man behöver igentligen bara styra framhjulet i rätt riktning.
108_0826.jpg

Vånga söndag 20/5
Hej hej

Blir bil-lös nu lagom till sommaren vilket inte är helt optimalt. Om någon vill dela på bensinkostnaden på söndagar så åker jag gärna med från Lund till Vånga, typ varje helg.

Tjonga in ett PM här eller maila!

//Makke - Ner kommer man alltid

Tillbaka
Topp