Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Reviderat elva till sex kilos viktnedgång. Men lagt till att han även sänkte sina kolesterolvärden. Elcykel verkar funka till mycket.Starkt att tappa 11 kg trots att han inte var överviktig innan!
Problemet med att "köra hårt" med elhoj är väl att det blir väldigt lite ull när man rakar grisen. Kom ikapp och låg bakom en kille igår som såg ganska stark ut och såg ut att ta i mest hela tiden uppför slakmotan vi cyklade på. Jag höll lagom med effekt bakom och var ganska nöjd med det. När slakmotan blev platt svischade jag om honom nästan helt utan ansträngning trots att han malde på rejält (vad det verkade). Hans input såfort cykeln når fartgränsen är närapå bortkastad verkar det som.
Mina högst anekdotiska undersökningar från cykelbanorna är att elcyklister håller ganska låg snittfart, och ju planare det blir desto mer tappar de. Har effektmätare på cykeln och brukar ofta ligga kring "elcykeleffekt" mellan 2-300 watt. Om en vanlig person själv lägger 100 watt tillsammans med cykelns 250 watt i uppförsbackarna börjar jag behöva ta i, men det händer liksom aldrig att en elcykel håller jämn fart med mig (och jag cyklar nästan alltid lastcykel därtill). Förstår inte riktigt hur det är möjligt, och min cyniska sida säger att det beror på att ingen med elcykel trampar mer än att de följer med pedalerna.
Men givetvis är det bra om folk kommer ut och rör på sig lite grann, och ännu bättre om de lämnar bilen hemma såklart. Tror tyvärr att det är fler som "ger upp" och drastiskt minskar sin ansträngning genom att köpa elcykel än vad det är totala soffpotatisar som drastiskt ökar sin ansträngning. Jag blir lite ledsen när jag ser till synes unga pigga människor åka elcykel. Både ungdomen och piggheten riskerar gå förlorad tror jag.![]()