Vänta halva natten till ingen nytta

• Trådstartare Trådstartare cal
  • Start datum Start datum
C

cal

Guest
Vad kul det är att vänta ut ebay-auktioner frammåt 0500 snåret på morgonen. I synnerhet när man möts av ett icke fungerande studentbredband i hela Linköping frammåt 0430 som inte kommer igång igen förens frammåt 0800 när auktionerna är avslutade. Tog cykeln in till skolan vid 0500 för att se om det gick att nå andra sidor än universitets egna därifrån, men icke. *Wiee!!*

Jaja, det går väl fler tåg eller nåt. (inte första gången jag försöker bjuda hem de där prylarna!!)

:-(

Det är surt :(

Auktioner är kul, men det blir jobbigt med tidszonerna. Enda trösten är väl att vissa typer av prylar verkar cirkulera ganska friskt på ebay.

Maxbud är ju en bra idé. Egentligen borde man bestämma sig för sitt absoluta maxvärde, sätta det maxbudet och gå och lägga sig. Sitter man uppe så kan man ju vänta med ett maxbud och eventuell "upptrissning" av priset när någon sitter och bjuder högre och högre för att komma över ens maxbud.

Svårt med taktik inför auktioner. Oftast känns det bättre att kunna följa auktionen på slutet för att eventuellt kunna lägga in en dödsstöt så att man får varan, kanske för 20-30 dollar mer än man tänkt sig, men det är ju inga pengar att tala om.'

Mattias L:

Det är det som är den stora fördelen. De där skivbromsarna som jag skulle bjuda hem cirkulerar där hela tiden. Både nya 2005:or, nya 2004:or och vissa "fina begagnade". Tyvärr har jag väl missat en 3-4 tidigare auktioner pga. tidszonerna men det kommer nog fler. ;-)

(snart beställer jag dem från C-C bara!)

the_TnT Skrev:
-------------------------------------------------------
> *fundera*
>
> Går det inte att sätta in ett maxbud och så fixar
> server budgivandet själv i små steg upp till ditt
> maxbud?
>
> Låter surt hur som helst.
>
> eviL sponsor of jomper 2005!
> Carpe Diem!

tänkte just säga samma sak. kan ju vara ett tips nästa gång.

the_TnT Skrev:
> Då kan du väl plussa på $20-30 på ditt maxbud
> redan från start och sussa sött istället, fast vad
> vet väl jag... :P

Nu slår du huvudet på spiken!

Precis vad jag skulle till och göra sent igår kväll, när jag insåg att
bredbandet inte riktigt var funkis. :)

Sedan satt jag uppe och väntade på att det skulle komma igång igen. :D
*stupid is that stupid does*

cal Skrev:
> när jag insåg att
> bredbandet inte riktigt var funkis. :)
>

Inget modem i datorn?
Det är vid sådana här tillfällen de 150:-(?) kan kännas väl investerade.
Nästa uppgradering kanske inte blir av cykeln?

/Håkan

Jodå, klart man har modem i datorn, men inget abonnemang då man ju varit bortskämd med bredband sen flera år tillbaka. Nu blir det dock reggning av något gratis-abonnemang så att man kan ringa upp ifall det skulle krisa igen. :)

Finns en läcker 52 cm Seven Odonata-ram inkl Alphagaffel och Kinglager för 1600 $ buy it now. Måste... gömma... kreditkortet... :)

odonata.jpg

Det roliga med ebay US är att det dyker upp unika saker med jämna mellanrum, sånt som normalt inte går att köpa. T ex en Ritchey P 20-ram samt en Cove Handjob som någon har låtit ett proffs göra om till singlespeed (horisontella dropouts och lackering). Eller Ibis Bow-tie, alltså inte ramen utan en fluga tillverkad av två veckade titanplattor. Kronan på verket är en förgylld Ibis headbadge som är fastskruvad i mitten. Inte ens Tiffany´s skulle kunna erbjuda en elegantare fluga... :D

covesinglespeed.jpg

Cove Handjob som singlespeed

Eller varför inte en knappt inrullad "pre-Trek" Klein Adroit i färgen "Koi"? Om inte den läckraste så i alla fall med i toppen i listan över "snyggt lackade ramar man inte gärna vill repa".

kleinadroitjpeg.JPG

cal Skrev:
> Jodå, klart man har modem i datorn, men inget
> abonnemang

Telia hade för några år sedan en variant där man kunde ringa ett betalnummer direkt för att surfa, dvs det krävdes ingen registrering.

Nu när jag tittar på nätet hittar jag bara något som heter Telia Internet För Alla
Kanske det är samma sak, jag har inte orkat läsa texten.
Men det kanske jag borde, för när mitt bredband lägger av så är väl mitt modemabonnemang nere också.

Murphy var en optimist......

/Håkan

Tillbaka
Topp