Vänta på paket-tråden! Del. II

T-shirt, Humvee handskar, dhb bibs, Altura undershorts, 2st Vittoria Rubino G+ 700x28c däck + slangar. Upptäckte att mina gamla bibs och shorts var alldeles för tunna efter så långt uppehåll på cyklingen! Racern behövde nya däck också, vågar inte cykla med så sunkiga och sprickfärdiga däck!

Mailade PN's kundtjänst i morse.
Får se vad dom svarar, om dom nu har någon form av självironi =)

Screenshotfrom2018-05-1712-23-35.png

Edit:
Tydligen så läser PN på happy och gör att för att undvika skammen, bara några timmar senare så kom en trevlig snubbe och lämnade två paket till mig idag =)

Senast ändrad:
Är man nöjd så är man, mina gamla MX8 från 2011 håller förvånansvärt nog fortfarande ihop.
Men.. Jag vet att jag vill fortsätta använda samma pedaler när mina gamla väl har gjort sitt..

Klickade hem ett par nya på ebay som jag tror är bland dom sista neongula som går att få tag i..
De får tålmodigt får ligga och mysa på hyllan tills det är dags att skruvas på i framtiden =)

TIME ATAC MX6 Plasma yellow...
TIMEATACMX6PlasmaYellow.jpg

Mer spännande än vanligt...

23.05.2018 16:05 Sweden Damage observed and noted
23.05.2018 16:05 Sweden Tracked in intermediate/destination country
21.05.2018 21:49 Denmark Tracked in intermediate/destination country
21.05.2018 21:48 Denmark Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 23:59 UK Exp/Imp Sort Ctr. Sorted
17.05.2018 22:46 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 22:38 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 22:19 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 22:18 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country

Jag har just nu fyra paket från tre olika nätköp på ingång, eller snarare inte på ingång. Tre av dem kommer från UK och har enligt trackingen bara försvunnit på samma hanteringsställe i UK. Ett kommer från Amazon och två från CRC. Har de bara otur eller har de mer generella problem i UK nu? PN kanske har köpt in sig där med? Beställningen som är äldst har legat där i en dryg vecka, men idag säger Amazon att de inte vet var paketet är men det bör nog vara framme före 5/6.

Min helsvenska beställning är osynlig sedan den 18/5. Köpt från ett mycket seriöst företag med över 100 år i branschen, så jag litar på deras del av leveransen, men resten verkar vara lite si och så. PN påstår att inget paket med det id-numret finns i deras system.

24.05.2018 08:38 Sweden Held in depot
23.05.2018 16:05 Sweden Damage observed and noted
23.05.2018 16:05 Sweden Tracked in intermediate/destination country
21.05.2018 21:49 Denmark Tracked in intermediate/destination country
21.05.2018 21:48 Denmark Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 23:59 UK Exp/Imp Sort Ctr. Sorted
17.05.2018 22:46 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 22:38 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 22:19 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 22:18 UK Exp/Imp Sort Ctr. Tracked in intermediate/destination country
17.05.2018 19:54 Stoke Depot On route to hub
17.05.2018 15:47 Stoke Depot Collected

att man inte lär sig från tidigare erfarenheter.. https://happyride.se/forum/read.php/1/3220076/3220133#msg-3220133

Synd och behöva skriva i den här tråden, men nåt måste man ju göra mellan att man klickar på "uppdatera"...
Beställde i måndags kväll, tisdag förmiddag får man mail "your order has been fully dispatched", och nån timme senare dyker den upp på trackingsidan som klar för transport.
Men sen är det stopp, inte en uppdatering. Jag håller tummarna för att det är nån som glömt skanna paketet och att jag strax får ett sms att det är dags att hämta, men börjar inse att helgens cyklande får ske på gamla cykeln och inte den nya.
Skulle inte snålat utan lagt på ett par hundralappar för "Next day delivery"...

Klavikel sa:
Är man nöjd så är man, mina gamla MX8 från 2011 håller förvånansvärt nog fortfarande ihop.
Men.. Jag vet att jag vill fortsätta använda samma pedaler när mina gamla väl har gjort sitt..

Klickade hem ett par nya på ebay som jag tror är bland dom sista neongula som går att få tag i..
De får tålmodigt får ligga och mysa på hyllan tills det är dags att skruvas på i framtiden =)

TIME ATAC MX6 Plasma yellow...

Worth waiting for! ;)

Väntar på ett paket från Bike-Components. Ligger för tillfället i Hamburg, har redan vänt där en gång p g a solution för punkalagning i paketet. Får se om det funkar bättre den här gången när den tuben är bortplockad.

mkallstrom sa:
Väntar på ett paket från Bike-Components. Ligger för tillfället i Hamburg, har redan vänt där en gång p g a solution för punkalagning i paketet. Får se om det funkar bättre den här gången när den tuben är bortplockad.

Den där farligt-gods grejen börjar ju bli riktigt irriterande. Har ett paket från just B-C på väg som vänt en gång pga en flaska Squirt Lube - alltså en liten flaska innehållande en vattenbaserad vaxlösning som enligt tillverkaren "inte innehåller farliga ämnen, är 100% miljövänligt och nedbrytbart".

frause sa:
mkallstrom sa:

Den där farligt-gods grejen börjar ju bli riktigt irriterande. Har ett paket från just B-C på väg som vänt en gång pga en flaska Squirt Lube - alltså en liten flaska innehållande en vattenbaserad vaxlösning som enligt tillverkaren "inte innehåller farliga ämnen, är 100% miljövänligt och nedbrytbart".

Tur att jag glömde att beställa Loctite från BC då då :S

Åh nej!!!!

Blev precis lite för spännande även med min beställning!
DHL ringde precis och meddelade att de var på väg hem med ett stort paket. Det är en transportskada på paketet berättar han. Jag sitter fast i ett möte på jobbet och kan inte åka hem så jag skickade precis dit pensionerade morsan som får agera mottagare och besiktiga paketet.

Bara sikkeln är hel.....

SUCK!!!

Jepps.... Då är det väntans tider igen....

Eftersom Bapelsin fick en ny DVO-gaffel i vårpresent så skäms den lite för Monarchen och har tjatat som satan om en ny dämpare och den skulle bara ha gröna detaljer... Vem är jag att förvägra Bapelsin att bli en DVOranch? ;)

dvoranch.PNG

[edit: stavning]

Senast ändrad:
Vernersson sa:

Eftersom Bapelsin fick en ny DVO-gaffel i vårpresent så skäms den lite för Monarchen och har tjatat som satan om en ny dämpareoch den skulle bara ha gröna detaljer... Vem är jag att förvägra Bapelsin att bli en DVOranch? ;)

Om DVOn fanns med andra färger.

Maakus sa:
Vernersson sa:

Eftersom Bapelsin fick en ny DVO-gaffel i vårpresent så skäms den lite för Monarchen och har tjatat som satan om en ny dämpareoch den skulle bara ha gröna detaljer... Vem är jag att förvägra Bapelsin att bli en DVOranch? ;)

Fan sugen på att få de gröna omeloxerat....

marr sa:
Maakus sa:
Vernersson sa:

topazz_hmmm.PNG

Maakus sa:
marr sa:
Maakus sa:
Vernersson sa:

Tar de så små jobb?

Åhhhh!!!

Jävla skit.
Timeingen är total! Paketet ska levereras dagen då man ska jobba hemma! Hurra! Tänkte sitta och lurpassa på balkongen.
Då får man ett möte man måste gå på, och skjuts ut dit. :'(

Håller listan hemlig. Kan ju inte avslöja, måste ju ha material till byggtråden :)

hemligt.PNG

marr sa:
Maakus sa:
marr sa:
Maakus sa:
Vernersson sa:

Tar de så små jobb?

Kanske?

"Vi utför anodisering av aluminium. Såväl enstycksdetaljer till stora serier. Infärgning i flera kulörer sker dagligen. "

Knö i väg ett mail och kolla.

PLÖTSLIGT!
Jag var inte hemma, då gjorde som dom ska!
Dom lämade det direkt till ICA i stället för att det skulle åka ett exra varv runt Härryda.

suddenly_postmord_123115.JPG

Cykel beställd från CRC börjar ju resan med DHL. Hur blir det när den kommer till Sverige? Fortsätter DHL eller blir det Postnord?

EUNE sa:
Cykel beställd från CRC börjar ju resan med DHL. Hur blir det när den kommer till Sverige? Fortsätter DHL eller blir det Postnord?

Besvarar frågan själv. Leverans av DHL till dörr. Väldigt oklart när under dagen de kommer, så man bör ha möjlighet att vara hemma hela dagen.

Vernersson sa:

Eftersom Bapelsin fick en ny DVO-gaffel i vårpresent så skäms den lite för Monarchen och har tjatat som satan om en ny dämpare och den skulle bara ha gröna detaljer... Vem är jag att förvägra Bapelsin att bli en DVOranch? ;)

Jävla B24 som envisas med att alltför ofta skicka saker så att DHL Freight tar över leveransen i Sverige. I vanlig ordning slutar det med att jag får köra 6 mil enkel resa för att få tag på paketet.

Visst kan jag vänta till måndag då de hade tänkt sig att köra ut det, men då får jag istället sitta hemma & passa bilen precis hela j**la dagen istället.
Tacka vet jag PN, här där jag bor funkar de svinbra!

Vernersson sa:
Vernersson sa:

Jävla B24 som envisas med att alltför ofta skicka saker så att DHL Freight tar över leveransen i Sverige. I vanlig ordning slutar det med att jag får köra 6 mil enkel resa för att få tag på paketet.

Visst kan jag vänta till måndag då de hade tänkt sig att köra ut det, men då får jag istället sitta hemma & passa bilen precis hela j**la dagen istället.
Tacka vet jag PN, här där jag bor funkar de svinbra!

+42

Fan också, det har alltid gått snabbt och bra med B24 men nu har det gått 2 veckor och dpd har fortfarande status typ inväntar försändelse. Fick sändningsnummer 2:a dan. Fick svävande svar igår om nåt med annan leverantör och försening 1 vecka. En gång ingen gång eller måste man leta upp annan shop nu?

Beställde samtidigt från p2m och det fick jag i måndags.

Beställer Thuleprylar sent på onsdag kväll, de skickas före 12 på torsdagen, och finns på DHL:s utlämningsställe 09:49 på fredagen. Det blev inte mycket väntande där inte.

Beställde nya hjul och lite andra leksaker från Mantel igår. Fortfarande bara förhandsinformation hos Posten. Dock har det hänt förr att det har varit förhandsinformation ända till de stått vid dörren och försökt lämna över paketet.

Beställde en cykel förra veckan, skickades från Holland på onsdagen och kom till Arlanda i fredags.
Men nu har den skickats vidare till Tallinn, och jag bor i Stockholm, så nu ska den tillbaka igen.
Fantastisk logistik....

Squattiludrop sa:
Beställde en cykel förra veckan, skickades från Holland på onsdagen och kom till Arlanda i fredags.
Men nu har den skickats vidare till Tallinn, och jag bor i Stockholm, så nu ska den tillbaka igen.
Fantastisk logistik....

Har Posten börjat loopa paket utomlands också? Felsortering inrikes har man ju varit med om. Postens variant av produktutveckling?

Dave1979 sa:
Squattiludrop sa:
Fantastisk logistik....

Har Posten börjat loopa paket utomlands också? Felsortering inrikes har man ju varit med om. Postens variant av produktutveckling?

De blandade säkert bara ihop den med en annan från lagret med stulna cyklar...

Tillbaka
Topp