Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är löst, jag fick alla paket idag. Bike-Discount löste allt utan problem och bra, utan extra kostnader. Räckte med foton på de öppnade paketen där man kunde se vad som fattades. Jag kommer förmodligen tänka till 1-2 ggr innan jag beställer något dyrt därifrån igen. Man är ett nervvrak tills man får allt, speciellt när det blir fel. Men nu är allt löst och jag är nöjd.Det verkar kanske som om det löser sig gentemot Bike-Discount. Fotade av alla kartonger i alla möjliga vinklar. Återkommer med uppdatering hur det kommer sluta.
Tyvärr ganska typiskt för just DHL Freight. Passar det inte när de behagar köra ut så är enda alternativet att hämta det själv, vilket i Stockholmsområdet brukade betyda en utflykt till Rosersberg...Nu fick jag brev från dhl freight, och kan boka hemkörning mellan 10-14, eller hämta i västberga, vilet jävla skämt! Paketet var här i torsdags morse
Mailat bike24 och sagt det är sista gången jag handlar där om det ska funka så här ineffektivt.
Åker till Västberga nu så jag vet jag får prylarna.
Västberga i mitt fall, vilket är ok, efter omständigheterna.Tyvärr ganska typiskt för just DHL Freight. Passar det inte när de behagar köra ut så är enda alternativet att hämta det själv, vilket i Stockholmsområdet brukade betyda en utflykt till Rosersberg...
Okej, då swishar jag summan till Leksands IF i ditt namn.
Jo jag tycker det är roligt att ni tramsar med varandra ??Vafaan, @simson . DET VAR VÄL INTE ROLIGT??
Behövs alltid putsdukar till verkstadsgolvet.Ett paket med 100st FBK-halsdukar till Dalarna... ?
Det kanske är mest airheads som jobbar där.Airmee verkar inte vara jätteraska.
Det blir nog fel på bilen alt får budet krupp men förvänta dig inget innan måndag. Du får ett sms i saken, dock utan förklaring.Väntar på ett paket som skall levereras av Airmee, planerad leverans kl 22 idag. Sent!
Nu är det ett tag sen, men jag hade också en värdelös upplevelse med Airmee. Leverans skulle ske 17-22, fick nån estimerad mer exakt tid när bilen lastats och man kunde se i realtid hur bilen kör runt helt planlöst i stan (dvs noll ruttplanering), min estimerade tid flyttas hela tiden fram. Tror klockan blir drygt 23 innan han är framme. Hade också kontaktlös leverans och har två gånger varit ner och ställt fram tiduret så vår port ska vara öppen. Lik förbannat ringer det och nån som knappt kan tala svenska undrar om han kommit rätt och ”kan du komma ner och hämta”… Och ja, porten var öppen så det hade inte varit några som helst problem att genomföra den kontaktlösa leveransen.Herregud vad Airmee är kass!
Väntar fortfarande på mitt paket som skall levereras av dem.
I natt var de hit, körde in på gården, budet tog ut paketet ur budbilen och skall bara lägga det på min trapp (har valt "kontaktlös" leverans).
Då får budet för sig att ringa mig när jag ligger och njuter av min skönhetssömn och eftersom att jag sover så kan jag inte svara.
"Tyvärr kunde jag inte leverera dina varor."
Nu så skall de göra ett nytt försök idag igen.
Skall kontakta företaget som jag beställde från att lägga in en Airmee-spärr på mig.Nu är det ett tag sen, men jag hade också en värdelös upplevelse med Airmee. Leverans skulle ske 17-22, fick nån estimerad mer exakt tid när bilen lastats och man kunde se i realtid hur bilen kör runt helt planlöst i stan (dvs noll ruttplanering), min estimerade tid flyttas hela tiden fram. Tror klockan blir drygt 23 innan han är framme. Hade också kontaktlös leverans och har två gånger varit ner och ställt fram tiduret så vår port ska vara öppen. Lik förbannat ringer det och nån som knappt kan tala svenska undrar om han kommit rätt och ”kan du komma ner och hämta”… Och ja, porten var öppen så det hade inte varit några som helst problem att genomföra den kontaktlösa leveransen.
Har försökt undvika dem sen dess.
Dom verkar tyvärr har rökt på så 3 av 4 fälgar har varit färdiga länge och en kommer bli jävligt bra/tung/hålig så länge som dom tar på sig att tillverka den
Ok, det visade sig att de ville visst kontakta mig av någon anledning, det gick inte att bara lämna till ombud direkt!?DHL har visst försökt leverera hem, fick t om en gul lapp i lådan! Första gången någonsin det har hänt. Fast den skickades via post och kom flera dagar efterfungerar så fantastiskt bra detta. Det står inget på lappen om vad som händer nu eller om den finns att hämta någonstans. Det enda man ser online är att paketet är "On hold". Undrar vad de väntar på?!
Visa bilaga 741120
Ok, det visade sig att de ville visst kontakta mig av någon anledning, det gick inte att bara lämna till ombud direkt!?Nä, så det tog en vecka. Sedan lyckades de få fatt i mitt telefonnummer från Bike-Discount
så då ringde de och frågade var de skulle göra av paketet. Det visade sig att om jag godkände så kunde de lämna det utanför dörren. Så det låg så fint och väntade på mig när jag kom hem i fredags
![]()
Vet inte, jag trodde ju det var "vanliga" DHL som hamnar hos ombud. Men det var Express visstVid paketet jag fick från BD med DHL förra veckan hade jag bara valet att får det hem, inte hos ombjd. Jobbigt, för att måste vara hem då. Dessutom konstiga val tiderna: 8-17, 10-14 eller 13-17. Som "tur" kände jag mig inte 100% så att jag kunde vara hem nästa dag.
Men valde nu DPD hos BD. Jag kan/vill inte vara hem nästan en hel del bara för ett små paket. Synd, för att DHL var riktigt snabbt och DPD är långsammare.
Undrar om det händar med varje paket från BD där man väljer DHL. Vet du mer?