Vänta på paket-tråden! Del. II

beställde en campa record vev for 1500kr :) blev uppringd ett par dagar senare då dom sa att det var fel i datasystemet dom har ingen kommer om 14dagar skulle få till samma pris. Bra pris får se om jag verkligen får den.

Lyckades precis stoppa posten som var här för att lämna ett paket från rose, de hade plingat på. Ser att hon ska stänga dörren i precis samma tid som jag kommer hem med cykeln. Tur!

I det paketet hittar vi följande :-)
400217_1.jpg

Måste säga att jag är väldigt imponerad av väskan, får plats med ett par byxor, t-shirt, kalsong, strumpa och en liten laptop samt ett par fivefingers! och då kan jag fortfarande "expandera" väskan för ytterligare utrymme. + sidoutrymmet + spännremmarna på toppen.
Bordo_xplus_350.jpg
ulab54-350.jpg

Sen så beställde jag i måndags en cykel från Canyon, den lämnades över till UPS idag.
wallpaper9.jpg

Mina vinterkläder skickades från England i går och gjorde en vända över Tyskland innan det kom till Sverige idag. MEN NU HAR PAKETET INTE RÖRT SIG PÅ ÖVER EN TIMME. Vad är det som händer?!

Jag måste ju dra från kontoret vid 10 och är inte tillbaka förrän i morgon. Det här är ju katastrof. Paketet måste ligga här helt ensamt i flera timmar, helt oöppnat.

Sjukt dryg väntan.... Kan det inte bli fredag snart! :o)

Herne-Boernig, Germany 20.09.2012 8:47 Ankomstskanning
Chilly Mazarin, France 20.09.2012 0:39 Avgångsskanning
Chilly Mazarin, France 19.09.2012 13:13 Ankomstskanning
Feyzin, France 19.09.2012 5:45 Avgångsskanning
19.09.2012 0:45 Ankomstskanning
Nice, France 18.09.2012 19:00 Avgångsskanning
18.09.2012 13:42 Hämtningsskanning
France 17.09.2012 8:54 Order behandlad: Redo för UPS

Bilagor

• IMG_8325.jpg
    IMG_8325.jpg
    63.6 KB · Besök: 45
Jag väntar glatt! De brukar alltid köra ut sina lastbilar runt 09 till 09.30, förhoppningsvis så är jag först på listan istället för sist!!

Bilagor

• Untitled.png
    Untitled.png
    2 KB · Besök: 72
Väntar på några nya värmande kläder från Wiggle och Startfitness. Kläder med lite färg på så man syns i höstdunklet :) Och ett litet baklyse så man syns och är laglig på väg till o från skogen.
knog-Gekko-Close-med.jpg

Har nu fått hem min första racer. Fick halva priset av en LBS.
DSC_09081.JPG

Extra roligt att den liknar min mtb, Trek 4500.
4500e_white.jpg

Självklart även ett par skor, i detta fall från cyclecomponents.
DSC_09101.JPG

Grrr... Sitter här duktigt bitter.... Utlovad leverans från UPS uteblev idag. Jävla sopor! Står i bekräftelsemailet att: Planerad leverans är 2012-09-21 samt följande text i trackingtjänsten:

I transit
Din sändning rör sig inom UPS nätverk och KOMMER ATT LEVERERAS PÅ DET PLANERADE LEVERANSDATUMET. En sändning kan ha denna status tills den har blivit levererad. Förutom tidsbestämda flygleveranser levereras sändningar i allmänhet mellan 09.00 och 19.00. (och ibland senare) till privata bostäder och före arbetsdagens slut för företagsadresser. UPS kan inte planera en specifik leveranstid inom dessa ramar. Det görs upp till tre leveransförsök, förutom helger och helgdagar.

Inte fått ett enda meddelande ang förseningen & det står fortfarande samma info i trackingtjänsten. Fett undermåligt tycker jag.

Grrrrrrrr.....

Whei, R2-bike är snabba som alltid. Nästan lite för snabba då de skrev 2 veckor för sadelstolpen men ordern skickades dagen efter pengarna kommit in. En sadelstolpe, finkedja deluxe, framväxelklämma, lite bling och lite diverse skruv till nya racern.

Jag har fått hem en AVI idag. Enda problemet är att jag inte för allt i världen kan komma på vad det är jag ska hämta ut. Och när jag skulle hämta idag så hade posten (men inte butiken som är postombud) stängt, var väl 15min sen eller så. Surt.

Fy F#N för UPS... Må de ruttna i helvetet!

Först & främst så kommer inte paketet enligt utlovat i fredags. Och när väl paketet kommer idag är det skadat/uppbrutet. Väl hemma packar jag varsamt upp det extremt välembalerade innehållet & ska montera ihop hojen så fattas bakaxeln. Min bror (som skickat paketet till mig) hade vävtejpat fast denna axel på ekrarna på bakhjulet (för att han redan innan lindat/tejpat för nav & bromsskiva). Pedalerna lindade han in i en handduk samt tejpade runt. Pedalerna ligger uppackade lösa i botten på kartongen... Jippi!

Bilagor

• IMAG0704.jpg
    IMAG0704.jpg
    124.5 KB · Besök: 57
Dear Per Stridsman
thanks for your email!
We will shipping out in this week
Thanks!

best regards,
Jenny
HongFu sports Equipment ltd.

--------------

Det drar ihop sig :)

Beställt följande:

Från sverige, velotek.se:
Hope pro 2 nav med notubes flow fälgar
Hope M4 tech bromsar
Hope firect mount styrstam
Vevlager
LED lamp

från wiggle:
e-thirteen kedjestyrare
Tufo lagningvätska
Notubes vätska

från bike-discount.de
Maxxis Freeride / DH-Light slang
Continental tublim
Continental Sprinter Tubdäck
Shimano SPD Pedals PD-M424 pedaler
Raceface Respond Low Riser styre
Ritchey WCS Ergo True Grips handtag
Shimano ZEE reglage
Shimano ZEE bakväxel
Maxxis Minion DH supertacky däck

Fick idag min Boardman CX comp från Wiggle. För ovanlighetens skull otroligt snyggt jobbat av DHL som ringde mig igår och kollade när under dagen leverans skulle passa. Eftersom det inte funkade för mig igår bestämde vi efter 13 idag istället och 13.05 ringde det på dörren och där var mina paket!

Har beställt en hel del grejer över nätet och enda gången det funkat lika smidigt var när UPS levererade min Canyon. Annars har det aldrig gått att avtala så exakta tider utan man har själv fått hämta i nåt avlägset industriområde eftersom man inte kunnat vara hemma mellan 9 och 18 en vardag...

Misstänker att det förmodligen är budet själv som väljer att göra sin vardag enklare genom att slippa släpa stora paket som inte kan levereras fram och tillbaks, men oavsett är jag väldigt nöjd.

/J

Jag är en sopa på att söka verkar det som. Nån vänlig som vill upplysa mig om vilket företag som levererar cyklar i Sthlm när jag nyttjar CRC:s normalfrakt? Alltså det sista ledet som levererar till mig?

Efter säkert ett halvt års vånda beställde jag en Canyon AM 7.0 i måndags. Det finns inte många 2012 modeller kvar nu så jag skulle behöva vänta till v.41 innan jag fick den, delvis pga inventering inför nya årsmodeller. Igår, 24 timmar efter beställning meddelar Canyon att jag kommer ha min cykel under v.39 - nu på fredag. Den skickades från fabrik nyss, alltså 48 timmar efter beställning. Sjukt bra! Under promise - over deliver eller hur säger man?

hmm, köpte visst en Campabody från England idag, att de ska vara så svårt att ha vettiga priser på DTbodys. Fick också hem mitt paket som legat på jobbet sen igår från R2-bike.

På väg med UPS:
3_0.png

Stronglight CT2-klingor och diverse verktyg ligger redan och väntar.
Hoppas på leverans innan helgen!

Senast ändrad:
Detta måste ju nästan vara happymtb:s löjligaste (onödigaste) tråd!??

Snacka om bekräftelsebehov snedsträck skryt... :-/

(och detta inlägg var lika onödigt erkänner jag)

:-S

Mutter grrr.... I dag klockan 10 var posten här och försökte lämna mitt paket, men tidigast klockan fyra imorgon kan jag hämta det på mitt utlämningsställe :( Ringde de redan igår och meddelade att jag inte skulle vara hemma, men det gick minsann inte att göra något åt... Suck, stön...

båtbensbudet skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad kostar en body? Trodde de var hyffsat billiga,
> typ 500?

Begagnad £35, ny runt 750-800 rekommenderat pris här i Norge är 1499, sjukt.

Väntar på att mitt returpaket skall leta sig fram till Rose, sändes 9 sep.. DHL har ingen aning om vart det tagit vägen, trots att jag har ett sändnr på kvittot: "-vi kan bara se att det körts till Helsingborg för omlastning, sedan kan vi inte spåra det", "hur ser paketet ut ungefär?".

Rose vet lika lite, fast nu har "Andrea" satt ngr tyska detektiver på avdelning "Lost and found" att spåra.

Vem ansvarar i ett sånt här läge, DHL eller Rose? Det var returvaror för närmare 4000 kr och det går ju ha roligare för dem stålarna än att de ligger investerade i ngt övergivet/stulet/borttrollat paket :(

Efter mycket velande de senaste dagarna så får jag också skriva här.

Har beställt en Bos Deville 140mm från bikecomponents.de och ett par hjul byggda på Hope Pro II Evo, DT Comp och Arch EX. Känns lite avigt att göra av med så mycket pengar på en och samma gång, man hade ju kunnat få en hyfsad cykel för dom pengarna. Men det glömmer man (förhoppningsvis) snabbt när sakerna är på plats och man är ute och hojjar. :)

cerro skrev:
> DHL så klart, de är ju de som har paketet. Och
> genom dig då som skickat.

Jo, det låter ju sunt, om/när det kan konstateras vem som tappat bort paketet och den delen känns lite grumlig just nu. Rose har varit väldigt tillmötesgående och har tagit på sig att eftersöka paketet och vid kontakt med dem så har jag fått svar att "paketet kan ha anlänt till oss men inte kommit in i systemet, vi får mycket paket varje dag".

Först ett mail om att gaffeln är på väg, och nån timma senare ett om att hjulen var skickade. Tysk effektivitet! Hoppas på att dom förflyttar sig norr över lika effektivt och snart dyker upp hemma hos mig!

Letade runt efter en body till Aliviobaknavet FH-RM65 och hittade en för ca 350 kr men den var "slut i lager" (!) och blev lite besviken. Men så av en händelse snubblade jag över ett komplett RM60-baknav på CRC för 130 kr ca vars body är identisk. Som en bonus får jag ju med en himla massa lösa kulor att ha i reserv när jag tappar ut dem ur navet när jag ska byta bodyn... 99 kr kostar de annars löst hos tex CC. Yey!

Hjulen har hamnat i Malmö under eftermiddagen och gaffeln anlände på förmiddagen till Sverige.

Visst är det så att om paketet går med DHL från Tyskland så är det svenska posten som tar över när det kommit över gränsen?

Vilka tar över för DPD, eller levererar dom hela vägen?

Jag vill ha paket! :)

xyz-saft skrev:
> Hjulen har hamnat i Malmö under eftermiddagen och
> gaffeln anlände på förmiddagen till Sverige.
>
> Visst är det så att om paketet går med DHL
> från Tyskland så är det svenska posten som tar
> över när det kommit över gränsen?
>
> Vilka tar över för DPD, eller levererar dom hela
> vägen?
>
> Jag vill ha paket! :)

Jag hade rätt om DHL.

DPD gick att söka direkt på postens hemsida med samma nummer:

Försändelsen transporteras
Lastad på bil, utkörning påbörjad
Beräknat leveransdatum är 2012-10-02 före kl 16:00

Synd bara att jag inte kan vara hemma hela dagen. Hoppas att det kommer innan tolv!

Edit: Även det andra paketet har exakt samma status fick jag reda på efter att ha ringt postens kundservice på 020-232221 och fått det svenska trackingnumret! Kanske ligger paketen redan och lär känna varandra på samma lastbil?!

Senast ändrad:
Jag har beställt en Radon. Längtar :P Fick detta mejl igår.
----
Herewith we inform you about the sending of your order as per the attached PDF-file.

You can track your parcel via the homepage of the corresponding transport-company and the parcel-number as stated in the attached PDF-file.

PLEASE NOTE (Complete Bicycle):
If you have ordered a complete bicycle, the parcel will be sent within the next 4-7
working days after receiving this e-mail. Your bicycle is currently in the final assembly. The mentioned track and trace-number will be activated as soon as the bicycle is picked up by DHL!

Best regards,
H&S Bike Discount GmbH
----
Alltså då kommer inte cykeln iväg förräns tidigast fredag från tyskland då :(

Tillbaka
Topp