Vänta på paket-tråden! Del. II

Någon som vet om det är Posten eller annan som sköter leveransen av paket från Bike Components? Alltså om jag inte är hemma vid utkörningsförsök, hamnar det då senare hos mitt vanliga postombud?

Banner-HP-234x60-03.jpg

Habanero skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vet om det är Posten eller annan som
> sköter leveransen av paket från Bike Components?
> Alltså om jag inte är hemma vid
> utkörningsförsök, hamnar det då senare hos
> mitt vanliga postombud?
>
>

Varit Posten när jag beställt.

Stuvarn skrev:
> Wulcan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på en ny bromsskiva. Beställde från
> > Bike discount för första gången. Vad kan man
> > vänta sig för leveranstid? Beställde vid 12
> > idag.
>
> För mig har det gått på 2 max 3 dar från BD.

Tack för svaret. Fick hem bromsskivan idag! 4 dagar, men det är jag mer än nöjd med till det priset:) även om de sänkte skivan med 4 euro dagen efter jag beställt.

Blev en SHIMANO SLX Disc Rotor SM-RT67S CenterLock 160mm som kom hem.

Grand Canyon AL 6.9 lämnade idag fabriken för vidare resa hem till mig. Finfint paket att vänta på i min bok.

Första cykeln på säkert 18-20 år

Fick ett svar från USPS om varför mitt paket inte gått att spåra från att det lämnat första instansen i USA den 1:a april. Tror jag väljer något annat fraktbolag nästa gång.

"Dear Mr. XXX,
Thank you for contacting the United States Postal Service.

Unfortunately we are unable to assist you with an inquiry on the expected mail item. Per Universal Postal Union (UPU) regulations, inquiries on articles mailed to international destinations may be filed by the sender or the addressee with their own postal administrations. Please contact your postal administration to file an inquiry on this article.

The exchange of international mail is governed by the Convention of the UPU and the Postal Parcels Agreement to which all member countries are signatories. The Convention and the Agreement set forth the methods of exchange, the inquiry procedures, the limits of liability, the determination of responsibility, and the payment of indemnity for international mail articles.

Thank you for the opportunity to address this matter with you.
U.S. Postal Service"

Ett helt värdelöst svar utan något som helst innehåll utom att de, mellan raderna, inte har något intresse av att hjälpa mig. Förmodligen automatgenererat dessutom, efter "strunta i idioten"-mall #1A.

Senast ändrad:
Första gången jag beställer från Kina.
Snabba ryck!
Betyder det att jag kan ha mitt lilla paket redan imorgon?
Verkar inte vara något tullen var intresserade av heller..... :)

Date/Time Location Activity
Fri 4/11/2014 3:18 am GUANGZHOU Despatch from Sorting Center
Thu 4/10/2014 9:06 pm GUANGZHOU Arrival at Sorting Center
Thu 4/10/2014 7:25 pm City of Guangzhou Despatch from Sorting Center
Thu 4/10/2014 6:18 pm GUANGZHOU Posting

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2014-04-14 14:16 Stockholm EMS Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren
2014-04-14 14:11 Stockholm EMS Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
2014-04-10 18:18 Kina Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet
Försändelseinformation
Avsändare:
Mottagare:42655
Tjänst:EMS
Vikt (kg):0,30

Försändelsen transporteras
Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren

Ja det gick fort! Du lär få hem paketet imorgon ja.

Min ram från Carbonzone har lämnat Asien men inte landat än :(
2014-04-09 08:55:00 GUANGZHOU Despatch from Sorting Center

apelson skrev:
> Ja det gick fort! Du lär få hem paketet imorgon
> ja.
>
> Min ram från Carbonzone har lämnat Asien men
> inte landat än :(
> 2014-04-09 08:55:00 GUANGZHOU Despatch from
> Sorting Center

Verkar kunna gå hur fort/långsamt som helst. Antar att jag hade tur,
dina grejer gick från asien 2 dagar innan mitt paket.
Tullen har satt klorna i det!!! :)
Hoppas det dyker upp snart!

Slutade vänta på min fyndade Foxgaffel från CRC i lördags när jag gick till Schenkerombudet i närheten för att hämta ut den.

Noterade att halva det avlånga paketet såg bra ut, andra halvan såg ut som om det använts som hoppstylta. Mycket riktigt, när jag öppnade hittade jag ett fint buckligt gaffelben.

Tack för det, Parcelforce/Schenker...

Nu väntar jag igen, till att börja med på en retursedel från CRC.

Bilagor

• IMG_9895.jpg
    IMG_9895.jpg
    62.8 KB · Besök: 56
Tråkigt. Vilka klåpare!

Mitt paket var synnerligen välpackat.
I en kartong låg en 1 cm tjock frigolit-låda, i den låg grejen jag beställt, inlindad i bubbelplast, två tre varv. :)

Beställde Conti GP 4000s II 25c däck inkl. slang som Rose sålde som ett paket.
Intressant att dom kör med 19-23mm slang till 25c däcken :) Mailat för att kolla hur dom tänker.
.

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    40.3 KB · Besök: 99
Kaspar skrev:
> Beställde Conti GP 4000s II 25c däck inkl. slang
> som Rose sålde som ett paket.
> Intressant att dom kör med 19-23mm slang till 25c
> däcken :) Mailat för att kolla hur dom tänker.
> .

Varför ha tyngre slang än nödvändigt? Jag har kört 23-25mm slang i 40mm däck hela vintern så 19-23 i 25mm är knappast ett problem.

Posten.se Störningsmeddelande
2014-04-15 11:30
Försenade brev, paket och pall
Försenad post och paketutdelning på flera håll i landet på grund av tekniska störningar. Post och paket som inte kommer fram idag delas ut under onsdagen.

Precis sånt man vill läsa när man går i väntans tider :P
Sitter och väntar på sista halvan av min nya cykel, vill gärna börja skruva i påsk!
Jobbar Posten på skärtorsdagen?

Edit:
Wohoo ramen har landat ;-)
2014-04-15 13:54 Stockholm EMS Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Senast ändrad:
SRAM XX 26T 80BCD
truvativ_chainring_26t_xx_10sp_80bcd.jpg

SRAM PC 971 9spd
TFB10SRAM_PC971.jpg

White Lightning - Wet Ride Heavy Lube 120ml
1327330380706-ejfj4tjwf28a-670-80.jpg

Alles sammen beställt aus die Evalds wald rad spezialität geschäft

Hjälm (upptäckte en rejäl spricka i Whispern så nu var det dags)
catlike_leaf_black_zoom1-800x800.jpg

Styre (780 mm bongoplast) 20 mm kortare än nuvarande Kore Torsion, men det får gå...
Lithium-bars.jpg

Grepp (får se om det blir bättre med dessa när jag kör helstelt)
0025330_esi_chunky_mtb_grip.jpeg

/K

Duktiga posten!

Försändelsen är försenad
Försändelsen transporteras

2014-04-17 03:36 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-16 03:34 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-15 15:50 Toftanäs, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-15 15:46 UPK Malmö, Sverige Försändelsen transporteras

Igår stod det att paketet skulle levereras samma dag före kl. 18.
Men paketet verkar ha fastnat på Sveriges baksida på sin väg till Hufudstaden. :(

Trodde inte jag skulle få det igår och tror nu än mindre på att jag kommer få paketet (cykel) idag. Märkligt nog fick jag igår dock tillbehören jag beställde samtidigt som cykeln. Trodde dessa skulle gå i samma försändelse.

Nu har jag iaf styrt upp det så dom (förhoppningsvis) inte försöker leverera på tisdag, vilket ändå kommer att misslyckas, och så får jag åka och hämta den det själv.

Ser ut som min påsköl hinner i grevens tid! =)

Sändningsstatus
Status Terminal Statusdatum
Hanterad på terminal SE-HALMSTAD 16.04.2014 16:44
Hanterad på terminal SE-BORLÄNGE 17.04.2014 03:21
Utlastad för leverans till DHL SERVICE POINT SE-BORLÄNGE 17.04.2014 07:16

Suck, tullen verkar tagit tidig påsk.
Blir inge skruva av förrän nästa helg.
2014-04-15 13:54 Stockholm EMS Under tullbehandling hos Posten AB

Gött, beställde lite smådelar till nya cykeln idag kl 12.40. 15.40 verkar det vara sänt från Tyskland. Tar lite tid nu under påsken så kommer väl inte förräns på tisdag ;) R2-bike måste vara bäst förutom min lokala butik :)

Det går bra för posten nu... Är det bara jag som har problem?

2014-04-17 15:59 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-17 03:36 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-16 03:34 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-15 15:50 Toftanäs, Sverige Försändelsen transporteras
2014-04-15 15:46 UPK Malmö, Sverige Försändelsen transporteras

Om det står så här på trackern;

Wed, 16.04.2014 13:28 Uhr MALMOE, Sweden The shipment has left the parcel center.
Wed, 16.04.2014 13:28 Uhr MALMOE, Sweden The shipment has been processed in the parcel center
Wed, 16.04.2014 15:52 Uhr MALMOE, Sweden The shipment has arrived at the parcel center.
Thu, 17.04.2014 00:09 Uhr MALMOE, Sweden The shipment has arrived at the delivery depot.
Thu, 17.04.2014 09:16 Uhr MALMOE, Sweden Delivery of the shipment has been deferred at the customer's request.
Thu, 17.04.2014 09:18 Uhr MALMOE, Sweden The shipment is being stored until further processing.

Borde man inte ha blivit kontaktad då? Eller är det någon annan som är "ze customer" ?

Ja, det är ett paket från Rose som skickats genom DHL.de, och de brukar hamna på lokala postombudet. DHL express kör däremot ut punktligt varje gång.

Kung_Gustaf skrev:
> Som jag väntat på denna lilla godbit! Nu känns
> det betydligt tryggare att ge sig ut på en
> längre tur till fjälls i höst :)
>

Fin liten sak. Och bra att du visar upp ditt nya namn Jack Andersson skrivet på försändelsen som "bevis" för att bekräfta ditt senaste namnbyte.

Beställde två nya 29" RaRa däck till HT´n för ett par veckor sedan, först när det kom till mitt utlämningsställe så hade det läckt ut nån parfymolja över massa paket så då fick dem skicka tillbaka prylarna :S

Ringde Cyclecomponents där jag beställt och då skulle dem packa om däcken och skicka dem direkt när dem fick dem, fine.

Men igår kom paketet och jag ivrig som tusan ner och hämtade ut dem, men paketet va lite för stort tyckte jag för två vikbara RaRa däck.. ??!! Öppnade paketet när jag kom hem, och där i låg...

... en styck 28" LVG kolfiberfälg för 9899k + typ 12 stycken ultralight slangar, tot värde allt som allt 11540kr enligt följesedeln...

vart är mina däck... :S

Hur var det nu igen, det var väl bra med långa kedjestag? I så fall kommer den här cykeln som jag just beställt gå som ett spjut med sina 82,8cm!

Bilagor

• BK3266.jpg
    BK3266.jpg
    29.3 KB · Besök: 63
Bah, efter att min ram legat på Arlanda i 10 dagar får jag info från tullen att de behöver kvitto, mailade in en skärmdump från eBay.
Någon som har någon erfarenhet om hur lång tid sånhär hantering tar, 10 dagar till innan dom släpper paketet?

Min Gravity Dropper låg snällt och väntade på jpbbet efter påskbortavaron. Det tog ca två och en halv vecka direkt från GD med sniknaste fraktalternativet och jag tycks ha sluppit tull och moms:-) Nu har jag ironiskt nog ingen cykel hemma att prova med!

Postens paketutdelare i vårt område förtjänar lite cred, kommer alltid mellan fem i och fem över nio. 09:02 i morse ringde de på dörren så nu ligger det ett paket från bike-components med service-kit till min SID-gaffel och väntar. Två cyklar och en herrans massa paket har de levererat, alltid lika punktliga. UPS kommer på em och ringer innan, resten(speciellt schenker) är odugliga i jämförelse.

Igår kom den! Se ovan. Fint detaljarbete, men några 8,1 kg som Cinelli själva säger handlar det inte om. 9,6 kg med trampor och reflexer i storlek 47 cm.

Tillbaka
Topp