Vänta på paket-tråden! Del. II

Hepp!

Någon som haft problem med att ett paket från Wiggle, skickar med deras "gratis"-alternativ hamnat i nån sorts stadie där varken DHL eller Posten känns vid det?

Från Wiggle har jag ju fått en spårningslänk som går till en Meta Track-sida och där finns en länk till tyska DHL och där finns info om sändningen och att de försökt leverera den i måndags. Men jag har inte fått nån avisering eller nåt paket. Gör jag samma sökning på den svenska DHL-sidan så finns inte sändningen. På DHL säger man att paketet ska lämnas över till Posten (eftersom det routas över Tyskland) för leverans och så brukar det ju vara men på Posten finns det inte heller.

DHLs kundtjänst i Sverige säger att infon jag får från den tyska sidan inte stämmer och alltså finns inte paketet. =(

Å ja Wiggle är på ärendet men jag tänkte mest kolla om någon annan varit med som samma sak.

garfunkah skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du provat att söka på ditt tyska nummer på
> Postens sida? Alternativt ringt Posten?
Yepps! Både och men som jag skrev, de/jag får inte upp det.

Det kan ju så klart vara så att paketet är på väg mellan DHL och Posten, men det har tagit väldigt många dagar i så fall. :)

Senast ändrad:
De gånger jag beställt från Wiggle med gratisfrakt så har det dykt upp i brevlådan som vanlig brevbärarpost, har inte fått trackingnummer.

Har även beställt en cykel där jag fick ett trackingnummer och då levererade DHL hela vägen hem.

Mitt paket dök aldrig upp, tydligen får man vänta 15 arbetsdagar innan dom tar i tu med problemet, lyckligtvis hade den ena artikeln tagit slut nu när de skulle skicka om ordern, inte kunde jag bara byta färg heller på drevet.. Så får 2 av tre artiklar och återbetalning på den sista. Det enda dom kunde erbjuda som kompensation var spårbar frakt, men tydligen går den lite fortare då den blev skickad i fredags och ska vara här på måndag, dom kan bara dom vill, men har bara krånglat för mig med wiggle de få gånger jag beställt där. Bara crc som tar det med en order jag beställde då jag han få tre leveranser av samma vara innan dom kollade upp att alla artiklar på lagret visst inte var kompletta.

Väntar på dessa.
mymdWkHo5iiBlb3AOG-aoww.jpg

bandbredd skrev:
> Ett nick som har hängt med sen ungdomens dagar
> när man satt i stan med fiberlina, numer bor man
> ju i skogen som alla vettiga människor gör ;-)

+1

Väntar på paket från Cotic. En ny fin BFe-ram i gritstone med Hope headset blev det :)

Någon som har erfarenhet av att beställa ramar från Cotic? Får man spårningsnummer av dem? Beställde i måndags (4:e Augusti) och de skulle skicka ramen igår (8:e Augusti). Har dock inte hört något från dem sedan i måndags...

Är svårt förväntansfull och känner byggabstinesen krypa på.

EDIT: Fick spårningsnummer av Paul på Cotic nu. Kommer på tisdag =)

Senast ändrad:
Rapha mailar om någon keps iom condor skilsmässan, jag fick ett svagt ögonblick och satte in pengar, under min svacka trodde jag det skulle bli fraktfritt med en tröja på ordern, så en club jersey är också på väg. Men fraktfritt blev det inte..

Har hört att smärta är svaghet som lämnar kroppen, mao måste jag ta i hårdare när jag cyklar

Mathias B skrev:
> Klickade precis på köpknappen hos Canyon. Det
> blev en sådan här:

Man får gratulera! Måste bli skaplig vikt skillnad från din frankenbike.

När är leveransen?

gordiz skrev:
> Mathias B skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Klickade precis på köpknappen hos Canyon. Det
> > blev en sådan här:
>
>
> Man får gratulera! Måste bli skaplig vikt
> skillnad från din frankenbike.
>
> När är leveransen?

Man tackar, viktskillnaden ligger på ungefär 5 kilo, så det är en del. Det ska ta 5-7 dagar för Canyon att bygga ihop hojen och skicka iväg den, så den lär väl vara här i slutet av nästa vecka.

Schreddan skrev:
> Hepp!
>
> Någon som haft problem med att ett paket från
> Wiggle, skickar med deras "gratis"-alternativ
> hamnat i nån sorts stadie där varken DHL eller
> Posten känns vid det?
>
> Från Wiggle har jag ju fått en spårningslänk
> som går till en Meta Track-sida och där finns en
> länk till tyska DHL och där finns info om
> sändningen och att de försökt leverera den i
> måndags. Men jag har inte fått nån avisering
> eller nåt paket. Gör jag samma sökning på den
> svenska DHL-sidan så finns inte sändningen. På
> DHL säger man att paketet ska lämnas över till
> Posten (eftersom det routas över Tyskland) för
> leverans och så brukar det ju vara men på Posten
> finns det inte heller.
>
> DHLs kundtjänst i Sverige säger att infon jag
> får från den tyska sidan inte stämmer och
> alltså finns inte paketet. =(
>
> Å ja Wiggle är på ärendet men jag tänkte mest
> kolla om någon annan varit med som samma sak.

Nu har jag fått reda på vad som hänt. Paketet gick ut för leverans 21/7 och jag var inte hemma. Enligt Posten så har chauffören lämnat en avi om detta men det har den inte gjort. Sedan har legat på Coop i en vecka innan en påminnelse gick ut per brev. Sen så skickades det tillbaka den 6/8. Jag fick alltså 6 dagar på mig att hämta det vilket inte är ett problem när det inte är semestertider.

Det konstiga är att under tiden det låg på Coop fick jag inte träff på det 12-siffriga trackingnumret från Wiggle men nu funkar det fint.

Ballefjongberga

Nya handtag på ingång då jag haft ont i händerna i ett par år… Dhl försökte leverera i morse stod det men jag var hemma så de lär inte ha ansträngt sig allt för mycket! Som vanligt med dem…

Känns som paketet borde fått plats i postlådan också om de inte byggt in de ytterst ömtåliga i allt för mycket :-)

Visst är det kul att vänta på paket. Men det är kuligare att få öppna dem, tycker jag. I dag fick jag äntligen öppna ett paket som jag väntat på ett tag, eller inte. Jag beställde ju detta i dag. Men jag har fått vänta på försäkringsbolaget, tyvärr.

Hur som, det blev ett par Campagnolo, Neutron Ultra. Jag var ner till CC här i Karlstad för en timme sedan och hämtade dem. Kunde inte hålla mig tills i morgon.

Jag har kört på så väl Zonda och Proton och trivts med dem. Och jag tror med all säkerhet att jag kommer trivas med mina nya Campagnolo, Neutron Ultra, också.

Dock blir det en liten väntan på lite andra små saker som däck mm. Men det blir ju kul att öppna det paketet också.

Bilagor

• 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 001.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 001.jpg
    115.1 KB · Besök: 42
  • 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 002.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 002.jpg
    44.3 KB · Besök: 37
  • 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 003.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 003.jpg
    54.8 KB · Besök: 41
  • 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 004.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 004.jpg
    114.8 KB · Besök: 61
  • 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 006.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 006.jpg
    133.4 KB · Besök: 44
  • 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 007.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 007.jpg
    122.8 KB · Besök: 43
  • 11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 008.jpg
    11-8-2014- Campagnolo Neutron Ultra 008.jpg
    47.8 KB · Besök: 53
garfunkah skrev:
> Ser där! Är det efter rondell-incidenten?

Ja, så nu har jag två par hjul igen och det känns bra. Nu ska jag bara på med ny kedja, ny kassett och nya däck. Sen är det bara ut och köra.

Nu har Rose äntligen skickat min Granite Cheif 1, dock är jag mindre hoppfull då jag kollar på DHL:s site så står det fel mottagare på paketet. Hoppas att de kan nysta upp detta och jag får min efterlängtade cykel. Ordern las den 3 juli.

Sådär, lite Planet X rea resulterade i impulsköp med bland annat...
CLPXESSJ_P1.jpg

Jacka för 29 engelska pengar...
Sen vantar, mössa och undertröja... bara att vänta på kass väder nu (och ett knä som slutar bråka).

/Kristoffer

Väntar på min cykel (Rose Root Miller). Har lämnat import-stället i mottagarlandet så med lite tur kommer jag att få den idag :D
Det ligger dessutom redan ett paket på ICA med handskar, lite borstar och annat smått och gått och väntar, och på Pressbyrån tror jag sommarens sämst tajmade hängmatteköp ligger och väntar... Jo, jag får ju kadens/hastighetsmätare från Sportamore nån gång i veckan också, den gamla modellen funkade inte riktigt på min racer med de nya hjulen, så jag beställde de där magnetlösa mojängerna med accelerometer-mätare i istället, hoppas de fungerar bättre...

Många paket blir det.

Väntar på styrlager till nya gaffeln som ja beställde. Den kom dock fortare än ja trodde. Två dagar från tyskland.. Bara styrlagret kvar så ja kan monterat den:-)

Kung_Gustaf skrev:
> Fan dom röntgade mitt batteripaket så det fick
> gå tillbaka till DX.. nu har dom skickat det på
> nytt fast med ett annat fraktföretag.

Pga risken för detta valde jag istället att köpa 2st http://www.xxl.se/cykel/cykeltillbehor/cykellampor/magicshine-880-batteripaket/p/1078990_1_style

Nu väntar jag bara på http://www.aliexpress.com/snapshot/6188866083.html som ska få ersätta 808'an jag har på hjälmen.

Tillbaka
Topp