Vänta på paket-tråden! Del. II

"Dear customer,

Your order is now packed.
Next the parcel will be handed over to the parcel
You should receive an email with tracking information later on today."

Jag väntar som f---n på mitt paket, det har gått över en vecka tills mitt custom elhjul har byggts klart, och nu har det äntligen skickats!!! Var och kollade tracking-status och läser:

Label created

...ahahahaha!!! är det inte humor, en etikett finns iaf nu!! första steget klart...

[X] create label
[_] attach label

Väntat sen i oktober på denna pryl och nu är äntligen mina "värdeförsändelser" skickade så dem borde komma idag :) Förvisso inga cykel delar men hitta inget som sa att de va tvunget å va det heller?

Bilagor

• 590A1Full.jpg
    590A1Full.jpg
    16.3 KB · Besök: 53
Hmmm, fix nyss något som ser ut som ett phishing-mail från en avsändare som utsade sig vara DHL. Blev misstänksam eftersom jag, för tillfället, inte väntar på någon DHL-leverans och mycket riktigt gick "trackinglänkarna" i mailet till något helt annat. Avsändare bogad@integer-personal.at - anmäld.

Så nu är den äntligen på väg, dock dyker den nog upp efter påsk.
Just ja det är en Uncle jimbo.

Bilagor

• jimbo.jpg
    jimbo.jpg
    40.7 KB · Besök: 50
Väntar på 10 liter olja och ett "ölfilter".
900kr inkl. frakt från tüskland (jämförelsepris hos Mekonomen, 699:- per 4 liters dunk).
pco_magnatec_5W30_malaysia_375x253.jpg

Senast ändrad:
Johan-S75 skrev:
-------------------------------------------------------
> Bara att vänta nu då...
>
>
> Delar av beställning (verktyg m.m)
>
> Cyklar

Jaha, där sket man en lök. Hade i uppståndelsen förväxlat vilket paket som innehåller vad. Det som gick med DPD dök upp igår. DHL paketen har inte lämnat Hamburg än... Naturligtvis är det cyklarna också. Fan fan fan.

Gaaah! Cyclecomponents måste vara världens långsammaste näthandlare. Beställde prylar som fanns på deras lager 2/4. Pengar dras 8/4. Beräknad leverans 14/4!???

Idag fick jag personlig leverans från Tyresö. Happy är ibland grymt mycket smidigare än internet eller t o m lbs att handla från ;)

Jag har precis köpt en ny bakdämpare till min Enduro.
Väntar även på en taco och grepp från Superstar, all in för Ess i år.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    69.8 KB · Besök: 48
Väntar otåligt på:

Schwalbe MowJoe 20X2.0 till grabbens islabike Beinn 20"
Samt Schwalbe Magic Mary/RockRazor + nya kassett, kedja och klingor till min gamla Enduro.

Äntligen cykling igen :-)

Väntar på paket:

MTB till grabben, samt ordentliga grovmönstrade Rocket Ron i 24" till det. Can't wait!!!

Bilagor

• hoy-bonaly-24-inch-2014-kids-bike.jpg
    hoy-bonaly-24-inch-2014-kids-bike.jpg
    56.9 KB · Besök: 44
  • Schwalbe-Rocket-Ron-Performance-Dual-Faltreifen-Mo-b9e0dff6b53142becc2fc2306432fa07.jpg
    Schwalbe-Rocket-Ron-Performance-Dual-Faltreifen-Mo-b9e0dff6b53142becc2fc2306432fa07.jpg
    20.6 KB · Besök: 59
r2-bike.com levererar igen som alltid, beställde prylarna i onsdags de dök upp idag.

Beställde i tisdags från en svensk firma över telefon och de sa att jag skulle ha sakerna på onsdag eftermiddag, har inte sett till dem än.

Beställde ett vevparti för över en månad sen på en svensk stor cykelkedja, ringde dit för att få bekräftat att vevpartiet fanns hemma hos leverantören, de skulle ringa upp inom någon timme. De ringde efter två dagar och sa att de hade det i lager så det skulle komma nästkommande vecka. Ringde och tjatade i fyra veckor och de sa att det skulle dyka upp veckan efter, gav upp efter en månad så de fick behålla skiten.

r2-bike forever.

Senast ändrad:
mikipedia_ (fd gordiz) skrev:
> Jag har precis köpt en ny bakdämpare till min
> Enduro.
> Väntar även på en taco och grepp från
> Superstar, all in för Ess i år.

Paketet finns nu hos min kurir:-) Hoppas hinna montera dämparen innan Mongotorp på söndag.

Tacon från superstar är fin men måste modifiera fästet lite för att min bef övre styrare ska funka på samma fäste.

Jag har sett ljuset. Postnord ringde innan och stämde av leverans. Kul att det funkar ibland iallafall. R2-bike skötte sig också fint, ordern lagd klockan 23 kvällen innan var plockad och packad innan 9. Fick dock inga haribo som jag har fått för mig var standard förut?

Väntar på nästan en hel hoj, fast i lösplock och från fyra-fem olika ställen.
Tyvärr kommer inte ramen från on-one skeppas förrän tidigast i början på maj så dom är sämst och Bike-Components leder så här långt order lagd kl. 23 och paketet skickades innan lunch dagen efter (nästan R2-klass :)

// Larsa

larsaw skrev:
> Väntar på nästan en hel hoj, fast i lösplock
> och från fyra-fem olika ställen.
> Tyvärr kommer inte ramen från on-one skeppas
> förrän tidigast i början på maj så dom är
> sämst och Bike-Components leder så här långt
> order lagd kl. 23 och paketet skickades innan
> lunch dagen efter (nästan R2-klass :)
>
> // Larsa

Codeine?

Väntar på ny sadelstolpe som skickades igår. Kul att kunna spara över 500g på cykeln :) Ser fram emot imorrn när den kommer :)

Väntar på högprofilare från Mittens Rike och en stor påse gott och blandat från bike24; däck, ventilförlängare, delar till ungarnas cyklar mm.

Ahum. MEMIL som man är lade jag en beställning från Rapha i måndags. Men istället för att skickas med DHL (Express) som brukligt fick jag en trackinglänk till Royal Mail? Som dessutom inte fungerar. Undrar vart mina sommar-bibs tar vägen nu...

NLC skrev:
> Ahum. MEMIL som man är lade jag en beställning
> från Rapha i måndags. Men istället för att
> skickas med DHL (Express) som brukligt fick jag en
> trackinglänk till Royal Mail? Som dessutom inte
> fungerar. Undrar vart mina sommar-bibs tar vägen
> nu...

Ingen fara. DHL eller motsvarande tar över i sverige.

3plE skrev:
> NLC skrev:
> -----------------------------------------------------
> > Ahum. MEMIL som man är lade jag en beställning
> > från Rapha i måndags. Men istället för att
> > skickas med DHL (Express) som brukligt fick jag en
> > trackinglänk till Royal Mail? Som dessutom inte
> > fungerar. Undrar vart mina sommar-bibs tar vägen
> > nu...
>
> Ingen fara. DHL eller motsvarande tar över i
> sverige.

OK. Länken verkade nu fungera och gav idag följande svar: Your item, posted on 22/04/15 with reference RSxxxxxxxxxGB has been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN

Klickar jag på "full tracking details" så står det att nötterna skickat paketet till en ort 60 mil bort (STOCKHOLM)... Kan nog bli en intressant följetong det här.

NLC skrev:
> Uppdatering: Paketet finns just nu på Postens
> utrikesterminal och trackingnumret från Royal
> Mail verkar funka på
> http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp
>
> Men ångrar min dumsnålhet att inte välja
> expressfrakten...

Så det hamnade hos det lokala postombudet som rek brev. Lite udda men det funkade och nu har jag mina bibs.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp