Vänta på paket-tråden! Del. II

Missade postens leverans igår, eller rättare sagt: de missade mig. De kan ju inte komma med paket när jag är ute och cyklar! Måste ge mig till tåls till efter 16 idag innan jag kan hämta hos ombudet. Misstänker att det är mina nya Conti MKII i paketet :)

Dags att vårda framgaffeln.. (Fox Float 140mm RLC)

FOX Dust Wiper kit, SKF. 32mm Stanchions

kit-dust-wiper-skf-32-mm.jpg

Vilket företag levererar i Sverige om man valde EMS på fulkinesen?

Det börjar närma sig, skulle dock vilja ha den levererad senast imorgon då jag åker på semester sen. Vad tror ni, ska posten, schenker, DHL, wanker eller vilka det nu är, sitta och suga på paketet några dagar?

15-Jun-2012 Sweden Pending customs inspection.
18-Jun-2012 Sweden In transit.
19-Jun-2012 Sweden Arrived the delivery office and is being processed.

Väntar på ett vevparti från CRC.

Kom till "international hub" i torsdags och ingen statusuppdatering sedan dess... har dom slutat med tracking när paketet lämnar de brittiska öarna eller ligger paketet där och skräpar fortfarande tro?

Min ram (också EMS från Kina) levererades av posten. Försök att få reda på svenskt kolli-id och hämta ut den med legitimation. Var beredd på att betala tullavgift.
Om du inte hämtar ut den måste du vänta på att det kommer en avisering om försändelse från utlandet och då förlorar du ytterligare en arbetsdag.

Senast ändrad:
Tack Klavinkel, när jag försökte lite bättre (alltså sökte med Kina-kolli-ID på postens sida) så såg jag vart paketet befann sig och hämtade ut det illa kvickt. Nu är semestern räddad.

Härligt, då har du tom. tid över till att köpa stövlar och regnponcho till midsommarafton också...
Trevlig semester!

mikko skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilket företag levererar i Sverige om man valde
> EMS på fulkinesen?
>
> Det börjar närma sig, skulle dock vilja ha den
> levererad senast imorgon då jag åker på
> semester sen. Vad tror ni, ska posten, schenker,
> DHL, wanker eller vilka det nu är, sitta och suga
> på paketet några dagar?
>
> 15-Jun-2012 Sweden Pending customs inspection.
> 18-Jun-2012 Sweden In transit.
> 19-Jun-2012 Sweden Arrived the delivery office and
> is being processed.

Har för mig att det är posten.

Har beställt lite grejjer från bike-discount.de och valde att skicka med dhl. Paketet är skickat och har stått som "The international shipment has been processed in the export parcel center" och "The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization." sen igår natt 02:30. Ligger paketet still eller har det bytt leverantör och trackingnummer nu? Vore surt att vänta en dag extra pga en avi... ;)

Är det förresten någon som vet om det måste vara personen som är adresserad på paketet som måste hämta ut det (som på posten...) om man missar leveransen?

Är inte helt säker men tror att det ska gå bra om den som hämtar ut har bådas legitimation med sig. När du fått reda på uthämtningställe så ring först för att vara på den säkra sidan.
Har för mig att ja läst någonstans att det ska gå att göra så...

Shoppade loss i helgen för skatteåterbäringen och nu plingar mailen in:
Styre från Bikebuster - dispatched
Vevparti från CRC - dispatched
Ram från Merlincycles - dispatched
Midsommarafton förra veckan och nu julafton. :-)

Fick i viss panik köpa ny (begagnad) cykel när min gamla blev stulen för nån vecka sen. Efter att ha plockat isär den i delar och grundligt gjort rent/fettat in/lackat om/servat börjar det nu likna något! Väntar på lite vajrar, mineralolja och däck från crc samt bromsskivor och luftningskit från b-d. Kliar i fingrarna att få sätta dit det sista och ge sig ut att testa vad cykeln går för!

mikko skrev:
> Jag tror att jag längtar mig till döds.
>
> Hur länge ska tullen sitta och höka på MIN
> ram?

Vet du vad det är för vevlager och styrlagerstorlek/sort på den? Snygg lack men mycket snyggare som Pinarello Dogma2 istället för Chinarello Dogma

team_hink_racing: Ingen Scalpel tyvärr, blir först när någon köper min Flashram.

Väntar styre och stam till mitt nya bygge av en R400 svart/vit :-) kommer bli riktigt snyggt hoppas jag!
Väntar även en Toshiba Thrive men den kommer nog först till helgen...
Väntaväntavänta

Spårnigen på mitt paket från bike-komponenter.de via dpd.de upphörde i Malmö. Vilken speditör går det med i Sverige? Posten? Dhl? Schenker? Det är ett par hjul så paketet är ganska stort...

I förrgår hade jag fyra paket att hämta ut

DSC_0784.JPG

....Och ytterligare ett dagen efter

DSC_0787.JPG

Innehållandes bl.a

DSC_0788.JPG

DSC_0789.JPG

DSC_0790.JPG

Plus lite cykelkonst att rama in samt ett par Cykelshorts.

ztr-alpine-kmplt_kp.jpg

26 Laufradsatz No Tubes ZTR Alpine Novatec Light
Laufradsatz Disc Gewicht Satz: ca.1354g
ArtNr: 201230099

Vad jag tror jag behöver till Vasan :-)
400 eur medfrakt

M

Inväntade min Canyon Ultimate CF SLX 8.0 och ser nu att UPS lämnat ut den till en granne. Frågan är hur bra det är? :)

Fick förra veckan delleverans från bike-components.de:
1 x Keramik Wachsschmiermittel
1 x Clean Ride Kettenschmiermittel
1 x Kettenblattschrauben 5-Arm
2 x Link Kettenschloss

Ny deleverens skickades idag:
2 x CycloX-King Faltreifen Modell 2012 Color / Size:schwarz/42-622

Väntar fortfarande på:
2 x CycloX-King Faltreifen Modell 2012 Color / Size:schwarz/35-622

Blev en beställning från BD på:
- En 125mm Reverb + bleed kit + cable guide, är less på att ha en kompromiss på sadelhöjden och alla säger att justerbar stolpe är bästa uppgraderingen man kan göra så varför vänta?!
- En X9-93 kedja, dags för byte helt enkelt
- Ett par PD-M540 pedaler, byte från ett par Wellgo som jag aldrig riktigt kommit överrens med. Svåra att klicka i och "löser ut" för lätt, skruvar jag åt dom hårdare är de i princip omöjliga att komma i annat än på platt mark.

Då gäller det bara att hitta nya short, ett tubless kit, en bra jacka, ny ryggsäck/camelback, en till lampa kanske och....

Stumpy skrev:
> Ny deleverens skickades idag:
> 2 x CycloX-King Faltreifen Modell 2012 Color /
> Size:schwarz/42-622

Så trillade Cykelvasan-däcken in på kontoret.

från 4 ställen.

Häggs = ram och styrlager
bike24 = gaffel, vevlager, flaskhållarskruvar i alu och full bikeshield
R2 bikes = Stolpe, stolpklammer, kedjor, kassett och storkaka
CRC = Kedjestyrare

Evalds MTB = kom idag 15mm end caps till mitt framhjul.

bromsar, växlar, vajrar, sadel, hjul, däck, slangar, styre osv finns redan hemma.

Allt utom ramen har jag trackingnummer på.

En Gilles Berthoud Aspin kommer snart, dels som en del i mitt tyngningsprojekt på racern, men så tänkte jag skifta den mellan racern och den snart färdigbyggda touringhojen också.

Och ett par hjul från Starbike.

Har väntat sedan i fredags på mitt Kinapaket då det fastnade i tullen.
I går skickade jag infon som dom väntade på för att leverera paketet.
Strax innan hemgång i dag så ringer tjejen och meddelar att det kommit en lapp om att jag har ett paket att hämta ut och gav mig nummer och plats.
Glad i hågen svänger jag förbi där på hemvägen och dom letar en stund innan dom meddelar att mitt paket redan är hämtat.
Visade sig vara det Schenkerpaketet jag hämtade ut förra onsdagen som dagens uthämtningsblankett var för:)
Snabba ryck där!

Med lite tur kommer det andra i morgon.

Mitt bromsmoduleringskit visade sig säljas styckevis så nu är jag en kort plus att det blir dubbelt så dyrt. Bad det är som är "kit" vette fasen för det är bara en ventil typ. Jaja jag får väl börja med frambromsen.

Däck och kedjor... Kanske ska man orka ta sig till Rättvik iaf.

/Freddo

Nya pedaler (+annat småbjäfs) på ingång från bike-components.de.
Har fått ett trackingnummer hos DHL men efter det lämnade Tyskland syns inga fler uppdateringar. Är det Posten som tar över sen eller...?

Ligger förhoppningsvis snart på posten! Väntar även in ett paket med div tillbehör från CRS. Inget är som väntans tider :)

ddb407db24.jpg

Tillbaka
Topp