Vänta på paket-tråden! Del. II

QR.JPG

Nu har alla prylar kommit för den här gången, plus att jag var iväg till XXL och köpte ett ProRide 591 för 499:-

/Freddo

Upptäckte igår att min 3 år gamla Catlike Whisper börjar gå upp i limningen så det var hög tid att köpa ny kruka. Gillar Catlike så det blev en Mixino.

4mixino1.jpg

/K

Senast ändrad:
På tal om vänta på paket. Ingen som kör sträckan Helsingborg-Kinna eller Helsingborg-Mullsjö/Jönköping alternativ Helsingborg-Skövde någon gång och har plats för ett par hjul?

"Försändelse hämtad BARCELONA - SPAIN 16:47 +1 Kolli"

Fredag, Maj 31, 2013 klockan 16:47
Avsändarområde: BARCELONA - ULLà - SPAIN
Destinationsområde: VAESTERAAS - KARLSTAD - SWEDEN"

Mmmmmmm, vänta, vänta, vänta. Mehäää är dom inte här snart. Hur lång tid ska det ta?

Cento 1 SR med Campa Chorus och träningshjul i form av Campa Scirocco. Leverans i mitten av nästa vecka, om allt går som planerat vill säga... :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    59.6 KB · Besök: 62
Vet inte om jag egentligen tycker att tracking-funktionen är bra. Nu har det där j**la paketet från BD legat i Melle, Tyskland i snart 21 timmar...

Fick ett mejl av Innolite som vill ha mer pengar av mig. Min gaffel är färdigtillverkad så nu när hela är betald hoppas jag den kommer snart :) Innan idag fick jag mejl från Kvalitetstid som skulle skicka min order idag med. Går bra nu för svenska företag som säljer till Norge ;)

Beställde en Radon 29er och lite tillbehör från BD i söndags. Det lilla paketet landade hemma nyss (imponerande fort). Cykeln har de dock inte skeppat iväg än...

Men hellre i den ordningen, bättre med pedaler utan cykel än en cykel utan pedaler. :)

Senast ändrad:
Mitt paket från actionsports som jag beställde 28:e maj står fortfarande som "In Bearbeitung". Borde dom inte skicka det snart? Alla delar finns i lager enligt hemsidan. Paketet från Bike-components som beställdes samtidigt var ju framme redan den 30:e! Fast å andra sidan har dom inte varit jättesnabba med min reklamation av min framgaffel...

Väntar dessutom på paket från Evans med ny ram. Av någon anledning så räcker det inte att jag har skickat iväg den felaktiga ramen, dom måste också få in den till sig innan dom kan skicka rätt ram. Segt värre, med tanke på att två bokade upphämtningar misslyckades och det nog är mer än en månad sedan jag beställde ramen.

Idag kom DHL med dessert från R2-bike precis på lunch, perfekt. Sen när jag kom hem så hade jag ett paket på posten att hämta från Kvalitetstid. Grymt fin fredag :) Nu bara gaffel, hjul, sadelklämma och vevparti kvar att vänta på som är beställt ;)

MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag väntar på en kedjestyrare från Experimental
> Prototype till min nya MTB. Blir lätt och snyggt
> med singelklinga på den

Och ett paket med Specialized flaskställ och ett annat paket med en KCNC sadelstolpe.

Åh, kan knappt bärga mig. Väntar på en ram, den lämnades in hos bussgods i fredags och är väl, förhoppningsvis, på väg till mig nu. :D Det är oliiidligt spännande!

Blergh, mer väntan på min Kinesis. Gnällde lite över att den inte ens skickats en vecka efter beställning, butiken utlovar ju att den kommer inom 7 arbetsdagar så det är ju imorgon det...

Men inga pinch bolts fanns till bromsarna och kinesis hade missat skicka med detaljer som styrstam och bar tape mm. Men törs man hoppas på leverans fredag om den skickas i morgon? Tyskarna fixar ju det.

Apropå tyskar, nu finns droppern jag vill ha i lager så en sån är på väg, den borde iaf hinna fram innan helgen!

Surt, beställde ett Sram XX1vevparti till bra pris som skulle komma in i lager den 7e juni, nu har de ändrat till 17e juli :( Blir ingen 650b cykling före semestern med andra ord.

Idag kom det hem en Pearl Izumi P.R.O. vindväst i läcker röd för ynka 343kr. Ska nog inte vara något problem att hitta lämpligt väder för en provtur nån sommarkväll den närmaste tiden :)

Fick paketlapp i brevlådan idag, trodde det var min cykel.
Det var en ficklampa som jag shoppat på ebay och glömt bort. Låååång i ansiktet.

Imorgon får jag hämta de sista delarna till tjejens MTB! Om det inte hade varit för att Evans misslyckats totalt på väldigt många sätt så att jag står utan ram! Så inom en snar framtid lär det bli till att vänta på paket igen. Fast aldrig mer från Evans.

Hur lång tid brukar rose-bikes ta på sig för att skicka kläder?
Gjorde min beställning den 6:e och har inte fått ett bekräftelse-mail om att det skickats ännu!?

(Min ömma breda vinterbak behövde lite extern stoppning kände jag tydligt när jag var ute nån timme bara!)

Hämtade ut ett paket med diverse pryttlar från B-D i går och beställde ett till samma kväll.. var ska detta sluta?

Senast ändrad:
Mitt vätternpaket har anlänt till utlämninsplatsen idag. Jättebra!
Utlämningsplats i Bromma. Inte så bra.. eftersom jag bor i skåne :CCC
Nu ska vi se vad schenker säger

Edit: Stollarna på energidepån.se har skrivit fel postnummer och inte svarar de i telefon heller. Har skrivit ett mejl till dem. Räknar minst med expressfrakt. Paketet på trappan i morgon i ottan. Annars kan det ju oika gärna va. Schenker sa att de skickar ner paketet från Bromma. Tar 3-4 dagar. Underbart! :#

Edit#2: Uppdatering ang paketet.
Paketet omdirigerat från Bromma till Hässleholm. Någon hade skrivit fel postnummer på paketet. Schenker och energidepån skyller på varandra. Energidepån anser saken är djupt beklaglig men har ordnat det så att jag får paketet för halva priset. Dvs de kommer skicka mig andra varor för ett värde av 50% av vad Vätternpaket kostade.
Jag har hittat en del i skåpet hemma och kompletterat med dyra påsar på Team Sportia.

Senast ändrad:
Marsupilami skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev en Camelbak Rogue från BD idag.
> Nu är det bara att vänta.

Beställde en i torsdags kväll.
Åkte hem från jobbet för att ta emot idag då jag fick reda på att det var leverans till dörren.

Åkte hem försent då jag mötte postbilen halvvägs hem :(
Får hämta ut imorgon efter kl 16

Den kom en dag för tidigt från planet-x.
Sarto lär ha tillverkat ramarna för spanskt cykellag som la ner verksamheten precis innan leverans för ca 30 år sedan. Ramarna blev liggande i källaren innan de nyligen kom på att de kunde lacka dom och tjäna lite pengar. De lär vara gjorda i Columbus Brain-rör. Sant eller inte så är den rätt OK för 300 pund.

Bilagor

• sartoram1.jpg
    sartoram1.jpg
    28.7 KB · Besök: 40
Trodde att jag skulle få hämta paket idag men icke då! När jag, efter kl.16 som det stod på AVI:n, knallade in på "posten" så fick jag veta att mitt paket inte fanns där och att det hade varit problem med vissa paket. "Kom tillbaka imorgon". Trist.

Gjorde en beställning på Erlan men jag fick ingen mailbekräftelse på beställningen. Så nu sitter jag 160 mil hemifrån och hoppas att XX reglaget och Lezyne pumpen är hemma när jag kommer hem på torsdag.

Jag har precis lagt en jätteorder på massa tröjor på Ridestore.se
Dom har ju Fri frakt & Fri retur så jag beställde ett himla gäng i två storlekar.

Har insett att jag inte kan cykla i vanlig tshirt längre, det blir ju bara blött!
Och dom är ju ruggigt snabba på att skicka så jag lär ju ha dom innan helgen.

Vänta på paket är kul! Och speciellt när man får SMS när dom har packat min order och skickat den!

Tillbaka
Topp