Vänta på paket-tråden! Del. II

Picture745.jpg

Mavic Ksyrium Elite, Conti Lättslang och Michelin Pro Race sitter nu på. Helvete vilken uppgrade det blev. Styvt och bombsäkert.

Reparationssats
7947.jpg

17mm cone spanner
10200.jpg

DT Swiss Competition 67st.
15716_00_d.jpg

Brake authority - Burly sintered 4st.
53371-1.jpg

DT Swiss brass nipples 70st.
572191_1.jpg

WTB Frequency i23 Team 26"
IMG_2046.jpg

Står beräknad leverans idag på mitt paket men fortfarande ingen uppdatering om att det lastats på bil för utkörning. Usch vad grinig jag kommer att bli om de glömt kvar det på terminalen.

Testade att beställa från bikester.se.

Nya däck, Schwalbe Hans Dampf Trailstar 29er för 269kr (känns lite väl billigt) samt ny styrstam till damen.

Nu är ju bara grejen att DHL ska frakta skiten och vad kan gå fel?

Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Står beräknad leverans idag på mitt paket men
> fortfarande ingen uppdatering om att det lastats
> på bil för utkörning. Usch vad grinig jag
> kommer att bli om de glömt kvar det på
> terminalen.

Mycket riktigt blev de kvar på terminalen igår. Idag är paketet ute och snurrar, återstår att se om jag har tur och det är tillräckligt lite att göra samt rätt chaufför för att det ska hitta ända fram eller om det blir en "mottagaren var inte hemma".

Lite lotteri det där känns det som, senaste två gångerna har killen faktiskt ringt för att se om jag var hemma!

Rattnalle skrev:
> Rattnalle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Står beräknad leverans idag på mitt paket
> men
> > fortfarande ingen uppdatering om att det
> lastats
> > på bil för utkörning. Usch vad grinig jag
> > kommer att bli om de glömt kvar det på
> > terminalen.
>
> Mycket riktigt blev de kvar på terminalen igår.
> Idag är paketet ute och snurrar, återstår att
> se om jag har tur och det är tillräckligt lite
> att göra samt rätt chaufför för att det ska
> hitta ända fram eller om det blir en "mottagaren
> var inte hemma".
>
> Lite lotteri det där känns det som, senaste två
> gångerna har killen faktiskt ringt för att se om
> jag var hemma!

Fortfarande inget paket. Har nästan ingen mat hemma och skulle behöva gå och handla innan cykelturen vid sex... Jobbigt läge, dags att rota i frysen tror jag :)

Projektet att minska vikten fortsätter. Väntar på en Selle Italia SLR Kit Carbonio på 122g. Kommer bli en fin minskning med nästan 150g :)

"Kunde inte levereras". Jaha. Blir en tur till posten i morgon. Hoppas paketet går in i bilen (1,6 x 0,85 meter...).

Senast ändrad:
svurr skrev:
> fick just mail om att rose skickat min nya cykel,
> en granite cheif 2 pimpad med reverben och 2*10
> istället för 3*10.

Då blir det en tävling om vem som får sin först. Du lär vinna. :P

Väntar på dämparskydd som skickades från crc för över 3 veckor sedan, tragisk leveranstid.

Väntar också på nya feta drömhjul, ett lätt styre, en till blå sadelklämma, en lättare kassett, bromsslangar, vajerhölje och en gaffel som jag skickade för fixning idag. Mycket på g :)

(kanske skulle skriva att min mamma väntar de flesta delarna då de är på väg till henne istället för mig ;)

Rattnalle skrev:
> Väntar på en sån här. Wiggle var snabba, 2
> dagar för att få iväg en cykel är inte illa.

DHL är bra roliga.

Southampton -> Heathrow -> Gatwick - > BRYSSEL!?

Undrar hur lång tid det här ska ta. Synd att jag bara är hemma imorgon och åker bort sen.

Senast gick det från GB till Danmark. Känns ju mer logiskt.

Nu trillade det visst ner i Danmark. Men det blir nog ingen leverans förrän tidigast onsdag oavsett.

Senast ändrad:
Haha. Det här blir bara bättre. Vad sägs om följande tidslinje:

10 Processed at BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 22:37
9 Arrived at Sort Facility AARHUS - DENMARK AARHUS - DENMARK 22:15
8 Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 15:25

Dessutom står det bara att ett kolli sorterats nu medan det var två från början..

Senast ändrad:
MTBiker skrev:
> Dags att lägga order på riktigt fina bromsskivor
> nu då. Blir Aerozine Air rotor på 67g/st från
> Kvalitetstid.

Trodde de var Ashima och 67g/st måste väl vara Ai2? ;)

Efter lite noggrannare läsning av mina pakets färd har jag insett att de två paket som lämnade Wiggle samtidigt har skickats två olika vägar. Det ena direkt från Storbritannien till Danmark där det befinner sig nu medan det andra senast scannades när det lämnade terminalen i Bryssel.

Undrar om de lyckas pricka så att de kommer till Sverige samtidigt eller om det blir två separata misslyckade utkörningar :)

Många paket gick iväg idag från Rapha (Grand Tour Gloves), Rose (Wahoo RFLKT med hastighet/kadens/pulsband för blåtand, riktställ, lite verktyg), Bike 24 (Caffelatex, Espresso, Zipp QR och ventilförlängare) och Bike-Components.de (Ultegra-kassett, tublim, verktyg). Hoppas nu bara att posten inte är bemannad av klåpiga sommarvikarier så allt hinner levereras hit till jobbet innan nästan veckas semester!

Tillsammans med cykeln kom ett par såna här. För typ 450 spänn känns de otroligt fina. Inga fula sömmar eller nåt sånt. Återstår att se hur de håller i längden.

Breda i passformen också. Sitter som gjutet på mina osmala fötter.

Bilagor

• IMG_1665.jpg
    IMG_1665.jpg
    60.8 KB · Besök: 47
Senast ändrad:
Väntar på detta från CRC. De har byggt det och skickade det i fredags, men vill ha det NU!

Hope Pro 2 Evo 20mm, Crossmax EX721 och DT Swiss Champion ekrar

60993-3.jpg

71052.jpg

drat-dt-swiss-champion-cierny_7df715813253cfb0959daf0161f2a650.jpg

Senast ändrad:
Precis klickat på köpknapen och väntar på en Nerve AL 7.9 strl XL, färg Acid storm. Så jävla spännande det ska bli!

edit : de skulle få in den igen v.30 stod det på hemsidan. Så ändå ganska snart :)

Bilagor

• nerve-al-29-79_c1060.png
    nerve-al-29-79_c1060.png
    93 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
bvs skrev:
> Vecka 11 känns jäääävligt långt borta
>
>

Cykeln jag beställde från Canyon 19e november är nu skickad. Den finns alltså tydligen på riktigt (Canyon Ultimate CF SLX)

Väntar på ett styck växelöra till min Anthem X, då jag fick en styck stock in i hjulet som satte sig mellan öra/kassett/växel/ekrar. Konstigt nog blev det bara snett på örat. Evans får äran att leverera en flaskhållare till crossen också, var ju "gratis" frakt.

Väntar på e13 bash, ny klinga, fivetendojjor, POC trabec, bromsbelägg, slang och lite andra smågrejer.

Fick också hem ett par nya växelöron från derailleurhanger.com idag.

Fick min bekräftelse på ovanstående cykel länkad av mig (Nerve AL 29 7.9). När jag beställde den stod det v.30. Men nu i bekräftelsen står det beräknad leveransdatum V.28.

Så den skickas antagligen denna vecka så har jag den nästa :D woho

Apropå BD så noterar jag från trackingen orterna Koblenz-Melle-Malmö (i följd), för ett litet kolli på 2 kg. Nån som vet typen av transport? Flyg eller lastbil? Blir det annan typ av transport för paket med hela cyklar i, eller spelar stl på paketet ingen roll?

Postens utkörning påbörjad 07:08 men inget synts till ännu vid 14:53, har inte varit med om att det ska ta sån tid tidigare. Är det nån idé att sitta hemma och vänta längre, eller kan man betrakta det som kört för idag?

Ja då blev det köp trots allt efter ett fasligt vridande och vändande på racer, cross, mtb. Då jag kom fram till att jag inte vill försaka grus och ev lite skog landade det på en MTB 29er. Okej spec med Reba-gaffel och SLX/XT-komponenter till ett bra pris jämfört med de kändare konkurrenterna.

En "Dysk" Drössiger TNA3.2 29er
(Får väl köpa en racer till nästa år *hehe*)

Bilagor

• DRO0141_2.jpg
    DRO0141_2.jpg
    59.4 KB · Besök: 43
Beställde en canyon nerve al 29 (7, 9) i tisdags kväll. Då utlovad v.30. Vekräftelsen kom att den skulle skickas nu v.28. Sagt och gjort ups tog hand om paketet idag :D

jonja skrev:
> Apropå BD så noterar jag från trackingen
> orterna Koblenz-Melle-Malmö (i följd), för ett
> litet kolli på 2 kg. Nån som vet typen av
> transport? Flyg eller lastbil? Blir det annan typ
> av transport för paket med hela cyklar i, eller
> spelar stl på paketet ingen roll?

Jag gissar på lastbil. Känns klart effektivast med tanke på avstånd och tid. Har annars noterat exakt samma rutt på alla mina paket från B-D, men då har jag inte beställt några cyklar heller.

DHL däremot skickade min cykel från Wiggle åt två håll; hjul och ram var för sig, ena via Danmark och andra via Belgien.

I.o.f.s hos lbs men beställa fick det göras - 2 x Conti Cross Ride 622x42c.

Ska bli intressant o känna ifall det blir någon nämnvärd skillnad jämfört med 622-35c.

crossride-uv-data.png

Senast ändrad:
Nån som vet ungefärlig frakttid med DHL för en hel cykel från Tyskland? Bike-discount lyckades få iväg den två dagar efter beställning, men trackingen säger bara "The international shipment has been processed in the parcel center of origin" sen i torsdags. Antar att det blir lastbil hela vägen, så det kanske tar ett tag.

Vidare mailade jag DHL och frågade om man kunde hämta ut paktet istället för att få en misslyckad utkörning med följande onödig väntedag, men de sa att Posten tar över i Sverige. Mycket egendomligt, eller?

Posten tar över vilket är helt i sin ordning. Ring deras privatkundtjänst och ange det tyska kollinumret så får du ett svenskt som fungerar att söka på hos Posten.

Makten skrev:
> Nån som vet ungefärlig frakttid med DHL för en
> hel cykel från Tyskland? Bike-discount lyckades
> få iväg den två dagar efter beställning, men
> trackingen säger bara "The international shipment
> has been processed in the parcel center of origin"
> sen i torsdags. Antar att det blir lastbil hela
> vägen, så det kanske tar ett tag.
>
> Vidare mailade jag DHL och frågade om man kunde
> hämta ut paktet istället för att få en
> misslyckad utkörning med följande onödig
> väntedag, men de sa att Posten tar över i
> Sverige. Mycket egendomligt, eller?

Handlar mycket hos Bike-discount. Tunga och riktigt stora paket brukar levereras av lastbil/bil. Annars kommer postens lantbrevbärare och hälsar på med vanliga paket. Fungerar perfekt och oftast är Bike-discount snabba.

Tillbaka
Topp