Vänta på paket-tråden! Del. II

Sambal Oelek skrev:
-------------------------------------------------------
> Vet ni hur Chainreaction hanterar frakt när de
> delat upp en order. Väntar på pryl 2 och har
> ingen info alls
äsch, det stod visst i det finstilta på ordern. Pryl 2 är skickad samma dag (25:e) med ett ANNAT fraktbolag (Parcel-Force). Och paketet verkar vara i landet sedan flera dagar tillbaka. Har mailat och frågat om det försvunnit på vägen eller vad som hänt.

F-n vilken otur jag har med alla paket nudå. Har de fått solsting allihopa!? Ska inte beställa en pryl till, trött på detta nu.

Cyclecomponents stod att det skulle anlända IDAG, men så frågade jag kundtjänst och det verkar (?!) som att det inte ens är skickat ännu. F--k. Blir inga nya hjul, får skita i det så länge då.

Nu ska jag sluta gnälla. Ska försöka att inte bry mig om detta nu. Ut och cykla på de cyklar jag har istället!! :)

garfunkel (fd garfunkah) skrev:
> Mellanfrakt-alternativet hos Wiggle verkar rätt
> värdelöst, nästa gång jag vill ha saker vid en
> viss tidpunkt kommer jag att ta den dyra "dagen
> efter"-frakten.

+1

NLC skrev:
> garfunkel (fd garfunkah) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mellanfrakt-alternativet hos Wiggle verkar
> rätt
> > värdelöst, nästa gång jag vill ha saker vid
> en
> > viss tidpunkt kommer jag att ta den dyra "dagen
> > efter"-frakten.
>
> +1

Verkar vara helt korrekt. Enda shipment history enl. Trakpak: 03/06/2015 06:13:55 TRAK PAK PROCESS CENTRE

Lade ordern i måndags vid 13:30-snåret.
Vaknade tidigt imorse och kollade om det hade hänt något. Det hade det inte så jag skickade ett mail till supporten. Blir nog snart (ö)känd där.

Whoop-di-f:in'-doo.

Sambal Oelek skrev:
> Sambal Oelek skrev:
> -----
> > Vet ni hur Chainreaction hanterar frakt när de
> > delat upp en order. Väntar på pryl 2 och har
> > ingen info alls
> äsch, det stod visst i det finstilta på ordern.
> Pryl 2 är skickad samma dag (25:e) med ett ANNAT
> fraktbolag (Parcel-Force). Och paketet verkar vara
> i landet sedan flera dagar tillbaka. Har mailat
> och frågat om det försvunnit på vägen eller
> vad som hänt.
>
> F-n vilken otur jag har med alla paket nudå. Har
> de fått solsting allihopa!? Ska inte beställa en
> pryl till, trött på detta nu.
>
> Cyclecomponents stod att det skulle anlända IDAG,
> men så frågade jag kundtjänst och det verkar
> (?!) som att det inte ens är skickat ännu. F--k.
> Blir inga nya hjul, får skita i det så länge
> då.
>
> Nu ska jag sluta gnälla. Ska försöka att inte
> bry mig om detta nu. Ut och cykla på de cyklar
> jag har istället!! :)

Du har bara drabbats av ett välkänt fenomen kallat DB Schenkel.

En teori är att de låter alla paket stå i karantän en vecka om de kommer från utlandet. En annan säger att de låter dem stå i hopp om att de ska försvinna av sig själva så de slipper göra något.

Oavsett varför beklagar jag att det hänt, och vad jag vet finns det inget du kunnat gjort för att förhindra det.

Njutförsåkare (fd oskka) skrev:
> Du har bara drabbats av ett välkänt fenomen
> kallat DB Schenkel.
>
> En teori är att de låter alla paket stå i
> karantän en vecka om de kommer från utlandet. En
> annan säger att de låter dem stå i hopp om att
> de ska försvinna av sig själva så de slipper
> göra något.
>
> Oavsett varför beklagar jag att det hänt, och
> vad jag vet finns det inget du kunnat gjort för
> att förhindra det.

ok!? :) ja jag orkar inte bry mig nu, vad gäller hjulen så har jag ett par andra som får duga så länge, så det är ju ingen ko på isen :)

Idag fick jag en ram också, men det räcker inte för att börja bygga, med lite tur kommer en redig leverans imorgon!

Idag kom äntligen min ram!!!

CubeKathmanduram.jpg

Då kom fälgarna, de var några dagar försenade. Men jag har inte fått mitt paket jag beställde först, för tre veckor sedan. Så det går inte att bygga något i helgen. Men skit samma, jag får bygga mentalt över helgen :)

Mekstället fick jag också. Efter mycket sökande så konstaterade jag att det gått från 'Parcel Force' via 'GLS Danmark' och sedan till 'Schenker Sverige'. Schenker hade missat skriva kontaktuppgifter så paketet har legat flera dagar hos ombudet och aviserats, med påminnelse t om, står det på pappret iaf!! Men jag har då fan inte fått nåt. Jaja, till slut lyckades jag spåra det själv till ombudet så det ordnade sig.

_6050043.jpg

Då väntar jag bara på det jag beställde först som sagt, allt det övriga som behövs! :) Jag kan ju iaf börja skruva lite ekrar i helgen.

...då fick jag äntligen min slutleverans som jag beställde först, för tre veckor sedan. Då kan det roliga börja!!! :)

(synd bara att fälgarna blev fel, får försöka skicka tillbaka dem)

Bilagor

• _6080019.jpg
    _6080019.jpg
    87.4 KB · Besök: 52
Senast ändrad:
...så äntligen finns alla prylar här hemma. Här är allt utom baknav och styrbox.

Då fattas bara tid! :)

Bilagor

• _6080026.jpg
    _6080026.jpg
    152.4 KB · Besök: 49
Senast ändrad:
På Bullitten? 8U går säkert att trava utan problem. ;)

De på bilden är gamla avdankade 24 platsers 4U Supermicro-maskiner. Kör med 36 platsers 4U chassin i produktion idag.

Jag blir lika förvånade varje gång som ett paket letar sig till lilla Sverige från Kina på några futtiga dagar, för att sen efter tullen sagt sitt hamna hos posten och då hamna i ett svart hål och sedan händer ingenting. Ska det vara så här? Ska postnord? behöva 6-7 dagar på att få ett paket till norra Sverige?

BBB Multibar OS. Jag har det monterat med en 130 mm styrstam och då hamnar reglagen ungefär i samma position som om man hade rakt styre och en 70 mm stam.

Har inte hunnit cykla så fasligt mycket med det ännu men jag tycker i alla fall att det är mycket bekvämare än det riser styre jag hade tidigare.

Senast ändrad:
Sitter och väntar otåligt på min nya pendlingsrygga.
Har en ganska ny 13liters Osprey Venom redan iofs,
men vill kunna handla lite (mera) på hemvägen ibland.
Osprey-Momentum-30.jpg

access skrev:
> BBB Multibar OS. Jag har det monterat med en 130
> mm styrstam och då hamnar reglagen ungefär i
> samma position som om man hade rakt styre och en
> 70 mm stam.
>
> Har inte hunnit cykla så fasligt mycket med det
> ännu men jag tycker i alla fall att det är
> mycket bekvämare än det riser styre jag hade
> tidigare.

låter fint, har beställt nu en BBB BHB-30 som den verkar heta, och en 130mm stam till det. Samt foam-kitet till också. Ser ju kanon ut det där!

Får hoppas det blir bra. Körde med OS versionen jag då jag hade en 110 mm landsvägsstyrstam (31,8 mm monteringsdiameter) extra hemma som jag kan använda om jag vill korta ner avståndet lite. Har även riktig styrlinda istället för dom där skumkorvarna. ;)

Resultatet finns i Bullitt-tråden.

Jag väntar på lite slitdelar som Falun hade ihjäl. Sen blir det faktiskt lite inlämning också. Hade kanske fixat att serva reverb och byta maskinlager i framnavet men inte utan att köpa fler verktyg och sen stå med cykeln nerplockad i nån vecka.

Åhhhh, väntar på min Uncle Jimbo 2 från Rose. Tracking-info har precis skickats och paketet skickas idag.

Jobbar Posten på midsommarafton? Vill ha innan! Hoppas, hoppas!! (Ja, falska förhoppningar troligtvis) :D

Väntar på två paket från tyskarna. Båda försökte köras ut igår så de borde kunna hämtas i affären idag. Men bara den ena kom dit. Den andra är kvar hos posten och de skrev att de försökte ringa mig. Så då jag ringer dem så säger de att jag kan hämta upp paketet hos deras distributionsterminal. Kanske det är pga storleken, det paketet ska innehålla ett par hjul, en hjälm och två par handskar. Posten säger att paketet mäter 0,71 x 0,67 x 0,63! Och väger 7,5kg! Hjulparet verkar vara rejält mycket tyngre än uppgifterna angav... Helskumt.

Jag får väl sluta lite tidigare på jobbet och cykla hem för att byta till lastcykeln och hämta upp det.

silverman834 skrev:
>Posten
> säger att paketet mäter 0,71 x 0,67 x 0,63! Och
> väger 7,5kg! Hjulparet verkar vara rejält mycket
> tyngre än uppgifterna angav... Helskumt.
>
> Jag får väl sluta lite tidigare på jobbet och
> cykla hem för att byta till lastcykeln och hämta
> upp det.

Jag älskar verklgen min Big Dummy!

Bilagor

• 20150618_161618.jpg
    20150618_161618.jpg
    90.5 KB · Besök: 48
...väntar... trött på det, idag trodde jag äntligen de sista två skulle komma, ett har inte kommit, det andra skulle kommit men fastnade på DHL, åkte dit själv och hämtade det. Ja så visade det sig att mitt nya styre har fel dimension. Mycket hängde på det styret. Grymt frustrerande!! Har beställt ett nytt och får vänta en vecka till då.......

Wilkas skrev:
> Väntar på att en pike ska dyka upp ifrån vår
> vän tysken!

Kul. Vad ska den monteras på?? Blev det en rct3 Lr en rc?

mikipedia_ (fd gordiz) skrev:
> Wilkas skrev:
> -----
> > Väntar på att en pike ska dyka upp ifrån
> vår
> > vän tysken!
>
>
> Kul. Vad ska den monteras på?? Blev det en rct3
> Lr en rc?

Den ska på en Rose uncle jimbo -15 och det är en rct3 då x-fusion gaffel som satt på inte fungerade tillfredsställande

Nu blev det väntan, beställde nya Shimano M8000, är beräknat komma på lager om någon vecka eller så (?) sedan får vi se vilken plats i kön jag har :) spännande!

Bilagor

• M8000.jpg
    M8000.jpg
    27.3 KB · Besök: 45
UPS har lyckats igen!! Efter att med mycket möda registrerat mig för mychoice adressändring för ett tag sedan trodde man ju att den tjänsten skulle funka. Beställde från en ny firma förr-förra veckan, utan att veta vilket fraktbolag de skulle använda. Ja det blev UPS visst. Så gick jag in och ändrade adressen för över en vecka sedan. Så idag skulle det komma till jobbet då. Ja så ringger en snubbe som står hemma och ska leverera det hem till mig. Går knappt att prata med honom heller för det är barnskrik och någon verkar leka med en telefon på samma lina eller nåt. Det avbryts kort därefter, ingen ringer upp jag provar ringa tillbaka utan svar.

Ringer UPS och frågar varför ändringen inte fungerade. Får till svar att eftersom jag hade ändrat adress först igårkväll så har det inte slagit igenom ännu. Nähe, bara det att jag ändrade ju för f-n förra veckan! Ja, så sade hon bara efter ett litet dröjsmål.... "jag vet inte varför det blivit såhär". Nähe?! Men nu kommer det komma till jobbet iaf, efter helgen!

Ja det tror jag när jag fått det. De har ju noll koll verkligen. Som förut en gång när de ringde och frågade efter vägen (öhhhh). Kan det inte vara tydligt när det ska skickas med UPS så man kan vidta åtgärder eller välja någon annan butik.

patten skrev:
> Väntar på en caadx 105, hjulpar (dt swiss r 24),
> en kassett och bromsskivor!

Sedärja. Någon annan som betalar också antar jag? ;-)

Rattnalle skrev:
> patten skrev:
> -----
> > Väntar på en caadx 105, hjulpar (dt swiss r
> 24),
> > en kassett och bromsskivor!
>
> Sedärja. Någon annan som betalar också antar
> jag? ;-)

Haha ja det är lättare att trycka på köpknappen då ;)

Sådärja, det tod 6 månader att få ramen byggd. Det tog 6 dagar att få den levererad från kina. Och positiva överaskningar när den väl kom. Sjukt nöjd. Ska bi intressant att se hur den levererar i skogen. VPP/DW on a budget!
20150629_222343.jpg

Ska bara vänta på de övriga 4 paketen med komponenter....

Första paketet hämtat, det största. Orkade inte vänta på utkörning i morgon, åkte själv och hämtade det hos DHL. Skickades i går och hämtades i dag, bra leveranstid.

tmp_4422-IMG_20150630_171204794051410.JPG

Nu väntar jag bara på paket nummer två!

Tillbaka
Topp