Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Road_Runner skrev:
-------------------------------------------------------
> 1 av 2 väntandes paket har hittat fram.
>
> En bar för lite blev det men rekommenderar dessa
> ändå billiga och goda.

Du menar alltså att du satte dig och räknade kakorna när de kom? :D

Vänta på paket-tråden!
10 Apr 2011 - 14:07:23 - Gothenburg - Shipment Received At Destination Depot.

Snaaaaaaaart!

Vänta på paket-tråden!
Vad kan detta vara för något? Hmm.. Får öppna och kolla..
sworks-box.jpg ht=669

Vänta på paket-tråden!
Kollade varför jag inte hört nåt sen min beställning och fick följande svar "Your credit card is only in checking process for security reasons. After checking we will dispatch your order". KAn dom inte bara skicka mina grejer....vill ju cykla.

Vänta på paket-tråden!
Har du verifierat ditt kort så processen går vidare nu då ? :-/ T
-------------------------------------------------------------------------------------------------------xyklisten skrev:
> Kollade varför jag inte hört nåt sen min
> beställning och fick följande svar "Your credit
> card is only in checking process for security
> reasons. After checking we will dispatch your
> order". KAn dom inte bara skicka mina
> grejer....vill ju cykla

Vänta på paket-tråden!
Tille skrev:
> Var är min bakväxel, Slowgoat?

Under tiden kan jag glädja dig med att jag har tre kedjor som är dina.

Vänta på paket-tråden!
Hade hoppats få min commencal meta 55 PRO idag med posten ,men jag får väl hoppas den kommer imorgon istället...

Vänta på paket-tråden!
väntar på Knolly Delirium-t ram från UK... gun-metal...

Bilagor

• knolly_delirium_gunmetal_fr3quarter.jpg
    knolly_delirium_gunmetal_fr3quarter.jpg
    25.4 KB · Besök: 40
Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
skrotfot skrev:
> Har häckat hemma med sjuk unge ett par dagar,
> misströstat över de tråkiga tillvaron men
> ändå närt en förhoppning om att eventuellt ha
> lite tur med en leverans. Terroriserar F5 på
> laptopen och sen helt plötsligt detta:
>
>
> Grrr, jag har ju för i halv-vete nästan ruttnat
> bort HEMMA...

Jävla DHL, de har häckat på mina verktyg sen i torsdags utan att meddela...

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en ram från on-one med tnt men den finner ikke numret för att spåra den. Noen annen som har erfarenhet av on-one som har en lösning.

Vänta på paket-tråden!
Tänkte först beställa sådana här flytande snurror från Superstar components

Floating-160.jpg ht=540

men de var lite för tunga för min smak även om de var väldigt bling-bling, så det blev sådana här i stället:

flame.jpg ht=540

Plus lite Ti-skruvar, bromsbelägg och ett par billiga pedaler. Beställde klockan 09.12 i morse, och 10.25 skickades de från UK.

Vänta på paket-tråden!
Beställde en massa grejsaker från andra ändan av stan. De är inte leveransklara ännu, buhu! Väntans tider, inget är som dessa.

Ordern lagd 2011-04-07, 22:04
Automatiskt beräknat leveransdatum 14 april 2011 - 26 april 2011

Vänta på paket-tråden!
Jaha, då har jag beställt min allra första MTB... Det var nästan en religiös upplevelse att äntligen få trycka på "beställ"!! -Haaalllleeeelujaaa!!!

Nu ska vi se hur det är att gå i väntans tider... Flera timmar sedan ordern placerades men ännu har ingen ringt på dörren?? Wazzup!!??

Vänta på paket-tråden!
Jag beställde precis massa kläder, ett par skor, en kedjebrytare och ett par skoöverdrag från crc. Använde paypal den här gången för säkerhets skull. Så inte crc gör KAOZ på mitt kontokort. ;)
Enda tråkiga är att hälften av sakerna inte är mina.

Vänta på paket-tråden!
Då har det hämtats paket :)
Fransmännen skickade en sadelstolpe och lite grepp.
2011-04-14_10-49-56_913.jpg ht=542

Tyskarna var trevliga nog att fixa ett par hjul, Crest 29er fälgar, DT 240 nav och sapim cx-ray ekrar.
2011-04-14_10-54-30_741.jpg ht=542
2011-04-14_10-54-42_362.jpg ht=542

Nu behövs det bara ram, lite växlar, bromsar mm innan man har en mtb igen.

Vänta på paket-tråden!
Det blev en lite böjd istället. Det gick inte att få tag på kuken. Undrar om den här är lika styv?

disc-lowrider-eylets.jpg

Vänta på paket-tråden!
Tille skrev:
> Var är min bakväxel, Slowgoat?

+1

Vänta på paket-tråden!
Nytt paket idag :) Reba XX 29er gaffel, styrtam och styre. Dock fått vet att leverans datumet för min ram är uppskjutet till 31/5.....:(

Vänta på paket-tråden!
Hoppas jag får ett paket från tüskland nästa vecka med ett framhjul, första köpet från Poison.

Vänta på paket-tråden!
Sista inköpet till mitt pågående cykelbygge gjort, gruppset SRAM Force. 6500 inkl. frakt från Merlin. Order Being Processed...ååååå vad jag vill ha hem det NU!

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett paket med Kinahjul. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan de kommer och vad det är för kvalité på det som dyker upp

Vänta på paket-tråden!
Crc har skickat mitt paket idag. Hoppas att det kommer fram nån gång denna veckan. Funderar på om jag inte ska e-baya hem nån cykeljersey också så att jag har nått mer att vänta på. ;)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en oskickad Kona Dew Drop från CRC. Bromsbelägg, kedjelås mm verkar dock redan vara på väg.

Vänta på paket-tråden!
Väntar forfarande. Nu vill jag komma igång med byggandet snart! Hoppas 105-gruppen är snabbare på cykel än i låda i lastbil...

Vänta på paket-tråden!
Sitter och väntar på en styrstam, pump och sadelväska från bike-components.
Började med att sadelväskan inte var i lager, när den kom in var styrstammen slut.
Hoppas de fått iväg till nästa vecka i alla fall.

Vänta på paket-tråden!
La en beställning på en grön Ragley Piglet 20" och lite andra grejer som köptes för att de skulle monteras på just den ramen... Va inte helt nöjd när man kunde följa på CRC hur ramen gick från "due in stock" till "out of stock" på nån timme men på min beställning kunde jag inte se att jag hade fått nån ram... Sen gick det nån dag så skickades de andra grejerna och ramen stod fortfarande som "out of stock". Lite mailkonversation senare så är jag ändå ganska nöjd då ramen verkar vara på väg in under nästa vecka :-)

Vänta på paket-tråden!
Ett styck framhjul på ingående efter en hel del om och men...

"Now everything is Fine Wheel is in Produktion. Delivery Time is 5-6 Days to Finland."

Mavic CXP 33 ca. 476g
Shimano 105 VR ca.148g
DT Revoution Silber 2,0mm-1,5-2,0mm (32 Stück ca. 128g)
DT Messing Nippel Silber (32 Stück ca.31g)

Vänta på paket-tråden!
Det här kommer jag väl få fan för. Men... det var bättre när CRC skickade med Parcel force/Schenker. Hade inte ett paket som tog längre än en vecka att få med gratisfrakt. Nu har jag väntat mer än en vecka på mitt paket som dom skickat med DHL och det har inte ens lämnat UK. Ska det vara så!?

Vänta på paket-tråden!
Med tysk precision kommer min nya cykel levereras senast ett par dagar innan Lida Loop:)

Edit: Med tysk precision får jag min cykel två veckor tidigare än första beskedet.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Äntligen, så kom då mailet om att den är klar för leverens. Om en vecka ska den vara här :)

SanninoAxelHoltinIII.jpg ht=542

SanninoAxelHoltinI.jpg ht=541

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp