Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Skogge skrev:
-------------------------------------------------------
> Johnny_slagköping skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skogge skrev:
> > det är ett helvete att bo norröver,
> (sundsvall
> > här) och vänta på paket:(, men se det
> såhär,
> > du kommer att bli desto gladare när paketet
> väl
> > kommer. Vilken färg tog du?
>
> Jo lite besvärligt är det, men nog trodde jag
> att den skulle ha kommer längre än 18 mil på 44
> timmar :)
> Det blir en svart en, såg bättre ut. Vad har du
> för färg på Pro:n?

svart-eloxerad. Nog så snyggt. och vilken känsla i hojen alltså;) du kommer så sagt att bli nöjd;)

Vänta på paket-tråden!
Fick SMS 12:04, min Edge 705 ligger hos postombudet och väntar (egentligen sedan 10:59). Beställde 13:05 igår, skickades 14:18. So far väldigt nöjd med http://www.brc.se

Vänta på paket-tråden!
En Giant Reign 1 ligger på ett lastbilsflak någonstans i europa.
Hoppas den kommer inom rimlig framtid.
Känns nästan lite motigt att ge sig ut på den gamla enduron i väntan på nya hojen.. =P

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en ny fin DH ram som finns på ett okänt ställe mellan England och Övik, imorgon är det en vecka sedan den beställdes.

Vänta på paket-tråden!
Den som väntar på paket från Schenker väntar alltid för länge.
Tycker både schenker och crc tar längre och längre tid på sig varje gång man beställer. Känns ju helt ok att det tar en vecka att bygga två hjul, men inte ok att det tar en vecka att skicka iväg dom och sen ytterliggare en vecka för frakten...

Vänta på paket-tråden!
sitter här och väntar på en ny ram ( http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7398 ) och lite små saker, måste få hem ramen så man kan beställa sadelstolpe och lite mer saker är ju frakt fritt då man kom över 1300kr :)
men sakerna kommer ju med schenker och då kommer det ta tid, sakerna vi i Danmark dagen efter man hade beställt och de skickades vidare samma dag, efter det så har paketet varit 3 dagar i Sverige :/

Vänta på paket-tråden!
50k6lz.jpg

Vänta på paket-tråden!
Tror jag ska hämta paket hela komamnde veckan, med lite tur kommer det hjul också men antagligen inte förrän om en vecka till... :-) T

Vänta på paket-tråden!
Idag fann jag en lapp i brevlådan från Posten. Så nu har man hämtat/monterat och cyklat en liten prov tur på Radonen jag beställde från B-d. Det lilla jag provat(på asfalt. helt fel ställe jag vet) så känns den väldigt rätt. Men sen får vi se hur den uppför sig ute i skogen.

Vänta på paket-tråden!
Först har UPS vart hit (Falun, närmaste UPS kontor Västerås) 2 ggr utan att komma in med portkod(doh, jag kom inte in första gången de kanske går bra ett par dagar senare... Doh), och jag var på jobbet(Borlänge)... därefter så får jag lapp via posten att ramen(en seglevad reklammation) skall returneras till Tyskland då de ej kan få tag i mig, ringer då upp UPS i Västerås och ber dem skicka ramen till mitt jobb, ramen skulle ha anlänt idag till min receptionen, men icke och enligt UPS trackingsystem så har de levererat ramen, jag kan bara hoppas på att de lämnat den till huvudkontorets reception... vilket dock är fel adress mot den jag bad dem lämna ramen på. :S

Ska man ta detta som ett tecken på att man ska inte cykla?

Fick dock ett annat paket på posten, min nyservade och shimsade swinger 4-way från TFTuned, skickad i Tisdags förra veckan till England och tillbaka på Måndagen... sånt gillas :D

Vänta på paket-tråden!
ParkaPre skrev:
> Först har UPS vart hit (Falun, närmaste UPS
> kontor Västerås) 2 ggr utan att komma in med
> portkod(doh, jag kom inte in första gången de
> kanske går bra ett par dagar senare... Doh), och
> jag var på jobbet(Borlänge)... därefter så
> får jag lapp via posten att ramen(en seglevad
> reklammation) skall returneras till Tyskland då
> de ej kan få tag i mig, ringer då upp UPS i
> Västerås och ber dem skicka ramen till mitt
> jobb, ramen skulle ha anlänt idag till min
> receptionen, men icke och enligt UPS
> trackingsystem så har de levererat ramen, jag kan
> bara hoppas på att de lämnat den till
> huvudkontorets reception... vilket dock är fel
> adress mot den jag bad dem lämna ramen på. :S

Schenker är inte inblandade? ;)

> Ska man ta detta som ett tecken på att man ska
> inte cykla?

Ett tecken på att du borde ha fler cyklar som backup! :)

> Fick dock ett annat paket på posten, min
> nyservade och shimsade swinger 4-way från
> TFTuned, skickad i Tisdags förra veckan till
> England och tillbaka på Måndagen... sånt gillas
> :D

Härligt, trevligt när något funkar! Vanlig service eller tunad också?

Vänta på paket-tråden!
42Hz skrev:

> Schenker är inte inblandade? ;)

Nej faktiskt bara UPS... har bra erfarenheter av dem också... men de gäller att man är hemma de ringer och förvarnar ogärna...

>
>
> Ett tecken på att du borde ha fler cyklar som
> backup! :)

Nej, jag är ju så nöjd med den jag har... när den är hel...

>
> > Fick dock ett annat paket på posten, min
> > nyservade och shimsade swinger 4-way från
> > TFTuned, skickad i Tisdags förra veckan till
> > England och tillbaka på Måndagen... sånt
> gillas
> > :D
>
> Härligt, trevligt när något funkar! Vanlig
> service eller tunad också?

Jo tunad också...

Vänta på paket-tråden!
Sitter och väntar på paket ifrån Düskland. Trycker f5 frenetiskt på dpd:s hemsida men det rör inte på sig. Koblenz till Sverige är något längre iväg än jag brukar beställa, men nu får det allt börja röra på sig. Dock saknar jag förtillfället en ram att sätta grejerna på så det är dubbel väntan innan man kan ut och cykla igen. :( Dock ska ramen bara åka ifrån Danmark så det vore fint om leveranserna kunnde sammanfall på samma dag :D

Vänta på paket-tråden!
jag sitter och väntar på mina nya Halo sas hjul ska komma.. samt mina nya däck och slang.. så man kan börja cykla normalt igen. :P

Vänta på paket-tråden!
Fick mitt paket i dag från C.C ;)=
1 st fälg samt rebound cartrigde med lite annat smått till siddisen och 1st 600mm styre.

Går snabbt ibland best i fredags

//svein

Vänta på paket-tråden!
Väntar på att valutakurserna skall se lite bättre ut så jag också får vänta på paket :) Behöver däck, framväxel, gaffelpump, hjälm, ...

GBP.png ht=521

Visst tenderar pundet bli en smula billigare. Får vänta några dagar och se :)

Vänta på paket-tråden!
Väntade på paket från Crc, när det kom fram visade det sig att en av dom fyra shimanokartongerna var tom (2 skivor + 2 adaptrar). Självfallet skickade jag dom ett mail igår när paketet kom och idag ville dom att jag skulle skicka bild på allt jag tagit mot (och öppnat) + faxa/skicka bild på min Invoice... Jag som hade hoppats att dom redan hade skickat den saknade adaptern :-( T

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par Zipp 404 från Probikekit. De var himla bra att ha att göra med, kommer handla där fler gånger. De sände hjulen i tisdags och Parcel Force försökte leverera dom igår fredag. Inte så pjåkigt alls för att vara PF. Fast det är ju trist att de alltid försöker leverera prylar typ kl 14.00 för människor som jobbar kontorstid. Någon som vet ifall man kan spåra var mer exakt paketet ligger just nu? Alltså vilket företag och plats. Jag kan inte hitta det på PF:s brittiska site.

Vänta på paket-tråden!
sitter å väntar på 6L muc-off, spy magneto googles med tillbehör, burgtec styre samt en straitline stam, borde komma början på nästa vecka :) räknar med en viktbantning på fronten på ca 429g med att enbart byta styrkombo

Vänta på paket-tråden!
Ja, då sitter jag och väntar på ett paket från bike-discount innehållande en Syntace F99-styrstam och ett Duraflite Carbon-styre samt titanskrüvar. Seeeeegt! :D

Vänta på paket-tråden!
GöranH skrev:
> Väntar på ett par Zipp 404 från Probikekit. De
> var himla bra att ha att göra med, kommer handla
> där fler gånger. De sände hjulen i tisdags och
> Parcel Force försökte leverera dom igår fredag.
> Inte så pjåkigt alls för att vara PF. Fast det
> är ju trist att de alltid försöker leverera
> prylar typ kl 14.00 för människor som jobbar
> kontorstid. Någon som vet ifall man kan spåra
> var mer exakt paketet ligger just nu? Alltså
> vilket företag och plats. Jag kan inte hitta det
> på PF:s brittiska site.

Parcelforce brukar betyda schenker, ring deras växel och be att bli kopplad till utrikespaketavdelningen i helsinborg. Dom kan söka på det engelska trackingnummer du fått från proBikekit och säga vart du kan hämta det i sverige och ge dig det paket id-nummer du behöver :-) T

Vänta på paket-tråden!
Har aldrig förstått poängen med den här tråden, men nu när jag själv väntar på ett paket från bikediscount så förstår jag precis trådens syfte. Tacka Gud för att den finns, bör tilläggas!

Vänta på paket-tråden!
Ciclin skall börjas byggas imorron, skickas denna vecka... usch vad det är jobbigt att vänta på paket!

Vänta på paket-tråden!
och jag väntar otåligt på en Campagnolo Chorus-grupp, 11-delad från Merlin och Parkmekställ mm från cc...Kom nu då!

Vänta på paket-tråden!
Jaha, idag fick jag ett mail från bike-discount där dom skrev att Syntace Force 99 inte längre tillverkas i 90mm?! Det kan ju inte vara möjligt? 90mm verkar ju vara hur vanligt som helst, så jag förstår inte poängen...

Jag vet inte om jag vill chansa på 75mm, och 120mm är på tok för långt.. Suck..

Vänta på paket-tråden!
Väntar på paket och nu smsade frugan och sa att det låg ett itet paket från England till mig i postfacket. Antagligen den skivbromsadapter som Crc leverade en tom Shimanokartong till i förra veckan :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Avin har trillat ner idag! Nu ska jag iväg och hämta mina nya cykeldojjor som jag budade hem
på ebay. Maressiskor i riktigt skinn.

Vänta på paket-tråden!
Bara hjulen kvar nu Johan (+ ett paket från Wiggle som är på drift och måste gå 15 arbetsdagar innan dom kan skicka ett nytt... Betalar man för snabbfrakt skickar Wiggle paketen utan trackingnummer så paketen inte går att eftersöka :-S ) :-/ T

Vänta på paket-tråden!
hammarn skrev:
> Avin har trillat ner idag! Nu ska jag iväg och
> hämta mina nya cykeldojjor som jag budade hem
> på ebay. Maressiskor i riktigt skinn.

Det ska vara ma R ResI. Jäklar, de satt som ett smäck-mkt skönare än sidisarna!

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Väntar på helt nytt drivpaket och hjul från www.bike-components.de
De tar två dagar att svar på ett mail och min "Payment status" på ordern har inte uppdaterats trots att det gått 3 dagar sedan de borde fått mina pengarna. :(

Här hemma skiner solen och min cykel ligger helt nacken och spretar på rygg.
Är totalt frustrerad!
Hoppas grejerna kommer på måndag/tisdag så jag kan montera nu när vi ska bli lite svalare och regn i början på nästa vecka.

Vänta på paket-tråden!
Cervélo S2 ultegra sl ! skickas på måndag, blir en trevlig upplevelse är grymmt sugen

Bilagor

• Cer-S2-09_2101.jpg
    Cer-S2-09_2101.jpg
    46.9 KB · Besök: 23
Vänta på paket-tråden!
Ur den i postfacket ihopknölade södermalmsnytt reklamutdelarna lämnat trillade min avi till wrigglepaket jag saknat när jag skulle kasta tidning i returpapperskassen... Långa ben till skiticaposten på blanka lördagförmiddagen och sedan snabbt hem igen för paketöppning :-) lördagsgodis liksom :-D T

Vänta på paket-tråden!
Hittade en avi i lådan när vi kom från landet...hoppas nu att det är min Campa Chorus-grupp som ligger i. Ska hämta på måndag morgon innan det bär av till mer lantlig vistelse.
Eftersom inte verktygen och mekstället inte kommit ännu från CC gör det inget att åka bort igen - men sen vill jag ha rubbet, och sen ska skruvas och donas.

Sen till ett angenämt dilemma: skeletonbromsarna som jag inte kan använda pga att jag har en CX-ram. Ska jag spara dom till ngn eventuell racerram eller kanske sälja ett par sprillans -09 Chorus skeletonbromsar???

Får se - i så fall kommer dom upp på "Köp & sälj"!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp