Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
En sån här är det enligt clnr, stl 56:

cxtj.jpg

Vänta på paket-tråden!
Precis en sån. 2008 års modell. Men så vitt jag vet har det väl inte hänt nå't med ramarna sen dess. Det är BB30 t ex.

Vänta på paket-tråden!
När ska UPS-folket börja jobba igen egentligen? 24:e, 25:e, 26:e OCH idag har inget hänt med mitt paket i Köpenhamn - dela ut paketen innan julen är helt slut för helvete!

Vänta på paket-tråden!
clnr: De billiga 08orna hade inte BB30, bara värstingen. 09 hade alla det tror jag men den billigaste hade hylsa i och vanligt vevlager.

Segt. När jag kom hem igårkväll efter julfirandet låg det en avi ifrån posten på golvet, jobbigt när det ligger på företagscentret och jag måste vänta till imorrn innan jag kan få ut det. Men smidigt som vanligt ifrån England.

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
-------------------------------------------------------
> När ska UPS-folket börja jobba igen egentligen?
> 24:e, 25:e, 26:e OCH idag har inget hänt med mitt
> paket i Köpenhamn - dela ut paketen innan julen
> är helt slut för helvete!

24 är julafton och 25,26 är juldagen och annandagen som är storhelg för de flesta och då det
mesta är stängt. Och turligt nog är den 27e en söndag som också är en för de flesta ledig dag!
Stackars dig att de dumma jävlarna i vissa servicebrancher också kan tänkas få lite ledighet
ibland. Du kanske skulle ha beställt lite tidigare kanske??

Vänta på paket-tråden!
hammarn skrev:

> 24 är julafton och 25,26 är juldagen och
> annandagen som är storhelg för de flesta och då
> det
> mesta är stängt. Och turligt nog är den 27e en
> söndag som också är en för de flesta ledig
> dag!
> Stackars dig att de dumma jävlarna i vissa
> servicebrancher också kan tänkas få lite
> ledighet
> ibland. Du kanske skulle ha beställt lite
> tidigare kanske??

+1 på det där...

Vänta på paket-tråden!
hammarn; tidningen kom ju ut idag t.ex. Jaa, jag förstår din point men jag trodde likväl att de jobbade med att skicka paket alltid, åtminstone på UPS - lata djävlar! ;)

Faktum är att min kinaram rörde på sig idag mellan Köpenhamn till Stockholm (Kinafrakt, EMS). Jag bor för tusan i Malmö - har ni ingen servicekänsla? Tullen tycks ansett den ointressant då den passerade förbi direkt.

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> hammarn; tidningen kom ju ut idag t.ex. Jaa, jag
> förstår din point men jag trodde likväl att de
> jobbade med att skicka paket alltid, åtminstone
> på UPS - lata djävlar! ;)
>
> Faktum är att min kinaram rörde på sig idag
> mellan Köpenhamn till Stockholm (Kinafrakt, EMS).
> Jag bor för tusan i Malmö - har ni ingen
> servicekänsla? Tullen tycks ansett den
> ointressant då den passerade förbi direkt.

Tidningen.. Är ett samhällsviktigt organ.... det vet du nog vad det innebär.

I sammanhanget är vad det nu är du beställt ganska oviktigt. Och att den går till en annan stad är inte ovanligt... Skickar du med t ex DHL går ALLA försändelser till Leipzig för omlastning även om du bara ska skicka nästgårds till Lund eller så.

Och...du valde väl en billig frakt? Pröva den dyraste expressfrakten dom har...då arbetas det nog även på helgdagar...

Vänta på paket-tråden!
Jag är inte helt seriös såklart men däremot väldigt egoistisk på grund av fet irritation via anat håll.

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> hammarn; tidningen kom ju ut idag t.ex. Jaa, jag
> förstår din point men jag trodde likväl att de
> jobbade med att skicka paket alltid, åtminstone
> på UPS - lata djävlar! ;)
>
> Faktum är att min kinaram rörde på sig idag
> mellan Köpenhamn till Stockholm (Kinafrakt, EMS).
> Jag bor för tusan i Malmö - har ni ingen
> servicekänsla? Tullen tycks ansett den
> ointressant då den passerade förbi direkt.

Undrar varför din ram hamnade i Stockholm, EMS-paket brukar landa i Malmö och åka lastbil/tåg till Stockholm... :-/ T

Vänta på paket-tråden!
vänt<r på en garmin edge500, heldämpad mtb ram, kolfibersadel, canyon cf evo ram samt alla delarna till min vintrcykel, deore 2010 grupp mm.

Vänta på paket-tråden!
Wohoo, snart kanske man får en ram.
2009-12-24 11:07:00 KINGDOM OF SWEDEN Released from Customs

Vänta på paket-tråden!
Posten är snabba ibland. Tullen i Stockholm släppte min kinesiska vinterram klockan 21 igår (sön 27/12) och det ringde på dörren mellan 9 och 10 idag.

R0012721_resize.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Snyggt Rudan! Den där var ju galet billig så du får gärna återkomma med lite synpunkter på ramen.

Vänta på paket-tråden!
absolut, jag återkommer i saken.

UPS ville nyss att jag skulle läsa upp mitt kortnummer för dem så att betalningen var fixad vid leverans - är detta praxis? Jag ämnar paya cash i vart fall.

Vänta på paket-tråden!
Rudan: Det hade jag då inte gjort iaf. Inte så säkert känns det som.

Idag fick jag paket ifrån Planet X. En fin Planet Xstyrstam och ett 171g Zipp SLstyre. Styrstammen var mycket tyngre än de skrev (136g för 110mm) och styret hade fel böj men ändå är jag rätt nöjd.

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> absolut, jag återkommer i saken.
>
> UPS ville nyss att jag skulle läsa upp mitt
> kortnummer för dem så att betalningen var fixad
> vid leverans - är detta praxis? Jag ämnar paya
> cash i vart fall.

Så har de gjort med mig med en gång. UPS har lite konstiga rutiner vad gäller tull...

Vänta på paket-tråden!
Cerro: hmm, det där zipp-styret funderade man på en del ja, men nu har jag ett FSA K-wing på ingång istället. Det är dock inte lika fjäderlätt som Zipps variant. Förhoppningsvis är det dock ganska tryggt iaf.

Vi vill ha bilder på tapp o styre!

Vänta på paket-tråden!
Nya växelreglage och bakväxel X9 samt kassett, kedja, växelwire, sadelväska och ett par billiga pedaler från Merlin.
Leverans vecka 2 kanske ? Jaja, spelar ingen roll för det är inte jättebrådis men blir kul att montera när det kommer.

Vänta på paket-tråden!
Beställde med en kompis igår. Jag ska ha en KCNC stolpe och topcap (heter det så?) från KCNC till min Caad9.

Vänta på paket-tråden!
Tomten kom idag.

R0012763_resize.JPG ht=544

Jag ser nu att det inte är så lätt att se prylarna.

DT240/DT4.2
Avid carbon ultimate typ
Time skor
X-9 bakxl
SAINT bavxl?? till tandemen... får se hur det går
SID

Vänta på paket-tråden!
Du kan skicka gaffeln till mig, jag tror inte du blir nöjd med den så jag kan förbarma mig över den
:)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på mina Zipp 202, 2008 års modell från Bikebuster, blev precis skickade.
Ska bli kul att få lite mer kolfiber att kela med. ;D

Vänta på paket-tråden!
Hur söker man på ett paket från DX. Jag har ett nummer från Hongkong post RB28****000HK, när jag söker på det står det bara påväg till Sweden. Någon som vet hur man kan söka på en annan väg????

Vänta på paket-tråden!
zirxo, japp kolfiber är lite trevligt och ditt namn låter som ett cpu-bestyckat kolfibernav med honeycomb av naonoosmium.

Ted; nej inte än iaf, men pellen 1000 mil härifrån glömde skicka med bagen med manual och KLISTERMÄRKE samt hela fjärrpopslocken. I övrigt var det fantastiskt välpackat och dessutom med nedskrivet värde.

ebay-pellen: http://myworld.ebay.com/dana67301/

Vänta på paket-tråden!
trerk6500 skrev:
> Hur söker man på ett paket från DX. Jag har ett
> nummer från Hongkong post RB28****000HK, när jag
> söker på det står det bara påväg till Sweden.
> Någon som vet hur man kan söka på en annan
> väg????

ta ditt nummer o sök med det på posten.se har tullen registrerat det finns det där med det där trackingnumret. syns det inte där, så har det inte kommit till sverige ännu eller så har inte tullen reggat det ännu.

Vänta på paket-tråden!
Vinterns projekt behövde ett par sånna hära.

Bilagor

• notgonnabethateasy.jpg
    notgonnabethateasy.jpg
    3.1 KB · Besök: 43
Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> zirxo, japp kolfiber är lite trevligt och ditt
> namn låter som ett cpu-bestyckat kolfibernav med
> honeycomb av naonoosmium.
>

Cpu-bestyckat kolfibernav? :p

Vänta på paket-tråden!
båtbensbudet skrev:
> Vinterns projekt behövde ett par sånna hära.

Anodiserade bitar till en Moots sadelstolpe?

Vänta på paket-tråden!
Visst vill du köra utan linda, eller? Tappen såg man inte fibrerna på men det antar jag att den har. Ja, och alla vet ju att det är bra att konsumera fiber för hälsans skull.

Vänta på paket-tråden!
Fan vad irriterad man kan bli, hittade en fin sadelstolpe med ett långt kolfiberrör som jag ville ha från en STOR engelsk internetbutik för 23,95£ på rea och så vill dom ha 37£ för frakten :-( T

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> Visst vill du köra utan linda, eller? Tappen såg
> man inte fibrerna på men det antar jag att den
> har. Ja, och alla vet ju att det är bra att
> konsumera fiber för hälsans skull.

svårt att se fibrer i aluminium :D det är en aluminiumstyrstam cerro köpt :D med all rätt. ska man ha en i kolfiber, ja då får man betala en 3-4000 kr för att få nått där kolfibern gör nytta, mer än att se coolt ut. de flesta kolfiberstammar är ju annars sällan varken lätta eller överlägsna sina aluminium konkurrenter i styvhet :D

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Fan vad irriterad man kan bli, hittade en fin
> sadelstolpe med ett långt kolfiberrör som jag
> ville ha från en STOR engelsk internetbutik för
> 23,95£ på rea och så vill dom ha 37£ för
> frakten :-( T

Kolla om någon annan vill beställa något därifrån och dela sen på frakten? Vilken butik är det?

Vänta på paket-tråden!
Rudan: Har en fin vit Dedalinda liggandes här. Väntar bara på mina hoods som aldrig verkar komma innan jag ska börja fixa till det.

Jensen: Bra påpekat. Vet ingen schysst kolfiberstam förutom AX Lightness och den är alldeles för dyr för mig.

Vänta på paket-tråden!
cerro skrev:

> Jensen: Bra påpekat. Vet ingen schysst
> kolfiberstam förutom AX Lightness och den är
> alldeles för dyr för mig.

jag vetefan heller om ja skulle lita på en styrstam som väger 60 gram eller liknande :D

Vänta på paket-tråden!
Crossmax skrev:
> båtbensbudet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vinterns projekt behövde ett par sånna hära.
>
>
> Anodiserade bitar till en Moots sadelstolpe?

Expert öga!

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på ett paket från CrC (som vanligt) som jag hoppas få de närmsta dagarna.. innehållande ett par Five Ten Basic (Stealth), ett gäng lock-on handtag i olika kulörer, ett par 661 handskar samt ett par färglada plattisar. Det är svårt att låta bli när det är så mycket rea!

//Robin

Vänta på paket-tråden!
Idag kom kontaktadaptern till min lampa från DX, men lampan har inte kommit. Beställde allt den 23/12-09 så tomten kanske låna den.. Ja har ett tracking nummer på lampan, så den är väl på väg.

Vänta på paket-tråden!
Jag beställde en Camepack hos chainreactioncycles och den skickades den 15/12 idag är det den 30/23
Men inget kommit än.
Jag beställde med post som var billigast och fick för mig att det för skulle ta fem dgr.
När jag mailade dom så säger dom att det kan ta upp till femton dgr med posten.
Ska nog inte snåla på frakten nästa gång.

//Gerry

Vänta på paket-tråden!
Fast det är lite knepigt - med billigare fraktalternativ brukar paketen hamna hos mitt lokala ombud, med de dyrare hamnar de på nåt företagscenter efter att de (kanske) försökt lämna vid dörren (men ofelbart misslyckats pga portkod, ingen hemma osv).

Vänta på paket-tråden!
Trailmaster skrev:
> och den skickades den 15/12 idag är det den
> 30/23

Den 30:e dagen i den 23:e månaden. Då sitter du på Jupiter eller ännu längre bort. Inte så konstigt att det tar tid.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp