Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
... och för att återgå något till topic så väntar jag på en späjchölajzed-sadel om nu engelsmännen vågar trotsa stora stygga cykelföretaget och skicka den utanför UK...

Vänta på paket-tråden!
Min första beställning från tyskland är gjord! Beställde från actionsport då crc inte hade alla grejjer i lager.
Det blev ett tvådelat shimano slx, en kedja och ett ss-kit.
Nu hoppas jag att jag inte får sakerna fören i nästa vecka, för imorgon åker jag bort och är borta resten av veckan. Första gången jag inte vill att det ska gå fort, tror jag. :P

Vänta på paket-tråden!
Hej!

Väntar på däck från Evalds.

Gjorde en beställning via mejl på en uppsättning Speed King, trillade ned
ett paket dagen efter. Trivsamt! Dock vart det Race King....suck..

Så nu väntar jag på att mig däck som jag beställt skall dyka upp.

Vänta på paket-tråden!
GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK 04/05/2010 23:57 AVGÅNGSSKANNING

Där ja! Det närmar sig. Tiden förbryllar mig något dock då klockan bara är strax efter nio :)

/ Love

Vänta på paket-tråden!
Nu är min fultysk (Cube Ltd CC 2010) i Malmö! Förhoppningsvis kan jag hämta den under morgondagen :)

// Calle

Vänta på paket-tråden!
"Hej det är från Schenker, jag har ett paket här som vi har fått i retur, stämmer inte den här adressen:"
"Jo, det är helt rätt. Men när jag skulle hämta ut det så blev jag skickad till fel ombud, och numret ledde till ett paket till nån Fredrik som inte alls var jag"
"Jaha, men varför ... hur kan det ha blivit så?"
"Jag vet inte. Jag kan inte mycket om er logistik. Det verkar ju ha gått fel i ganska många led"
"Vill du att jag skickar tillbaka ditt paket igen då?"
"Ja tack, gärna."

Spännande. Kanske sommardäck innan sommaren är över trots allt!

Vänta på paket-tråden!
UPS hade hälsat på mig ca 12:30 igår med min Cube. De ringde aldrig och förvarnade om leverans. Jag ringde UPS nyss och berättade att om de inte ringer innan så är det väl inte sannolikt att kunna leverera något under dagen, utan mest sannolikt att kunna leverera skrymmande paket efter 17 på vardagar. De sa att de kunde leverera till mitt jobb eller fixa en fullmakt att lämna paketet utanför min dörr... Jag berättade att inget alternativ var aktuellt, jag vill själv ta emot paketet på 18 kg innehållandes en cykel för femsiffrigt belopp - fixa! Fick vänta i luren och UPS lovade att kontakta mig vid leverans efter kl 17:30. Hoppas det blir så...

Vänta på paket-tråden!
Idag 10:00 kom två paket! Var precis på väg till skolan så mötte jag UPS-snubben i dörren. Då kom jag genast på andra tankar och gick in och började pilla istället!

Fick med nån "smarty" variant av eggbeaters, jag funderar på att sätta bågfilen i dom och se om lite ombyggnad kan göra dom till ett par fuskvispar. Jag har skrattretande nog heller ingen torxnyckel i min studentlägenhet så montera frambromsskivan kan jag glömma för idag. Ska släpa ner cykeln till verkstaden på skolan imorgon. Vad gäller den här "pinnen" som sitter där framhjulet ska sitta på gaffeln så är det bara och dra för att få bort den eller? (borde kanske ligga i tråden om frågor man inte vågar ställa..)

Lägger upp en tråd med lite bilder och info om köpet sen

/ Glad Love

Vänta på paket-tråden!
skrotfot skrev:
-------------------------------------------------------
> UPS hade hälsat på mig ca 12:30 igår med min
> Cube. De ringde aldrig och förvarnade om
> leverans. Jag ringde UPS nyss och berättade att
> om de inte ringer innan så är det väl inte
> sannolikt att kunna leverera något under dagen,
> utan mest sannolikt att kunna leverera skrymmande
> paket efter 17 på vardagar. De sa att de kunde
> leverera till mitt jobb eller fixa en fullmakt att
> lämna paketet utanför min dörr... Jag
> berättade att inget alternativ var aktuellt, jag
> vill själv ta emot paketet på 18 kg
> innehållandes en cykel för femsiffrigt belopp -
> fixa! Fick vänta i luren och UPS lovade att
> kontakta mig vid leverans efter kl 17:30. Hoppas
> det blir så...

Uppdatering:
Fick dra hem på lunchen och ta emot paketet. 5 min efter att UPSbudet dragit ser jag att jag fått fel storlek på cykeln efter att ha funderat på varför det står 18" på emballaget... Fotar det hela och mailar bildet till jobbet. Drar tillbaka till jobbet och mailar Fun-Corner i Tyskland och ber dem göra om och göra rätt. Inte hört något på ett par timmar än. The un-fucking-beleivable story continues...

Vänta på paket-tråden!
Appropå datorer: Tyskarna hade smak redan på 80-talet! ;)

500x_nerdzeugung.jpg

Vänta på paket-tråden!
Hej,

Vill bidra med lite vänta på paket. Beslutade mig för att köpa min första MTB någonsin hos CRC, en Corratec X- Vert S 04, kändes som en bra nybörjarhoj till ett bra pris. Ordern gick förra måndagen 26 april med UPS-standard med lovad leverans 30 april. Glad i hågen har jag sedan följt mitt paket över Europa för att vid ett tillfälle få ett senare levdatum som sedan ändrades tillbaka. I fredags kl 09:30 ringde UPS kl 11:00 levererat på rätt dag. Bra gjort! Öppnar paketet ser massa olja läckage från framgaffeln via rebound adjustern har jag lärt mig. Pust stön e-mail till CRC och nu håller jag på med garantiåtagande så kul va det med en snabb leverans, vill inte röra den innan det fixar sig.

Vänta på paket-tråden!
Ah fan vad tråkigt att höra. Men de brukar vara förstående på CRC. Jobbigt att hålla på och skicka hit och dit förstås!

/ Love

Vänta på paket-tråden!
Det tar sin tid ibland. En Carradice-väska jag beställde från Evans den 21 mars anlände igår (Royal Mail-brev). Det stod att de skulle få den i lager inom 7-10 dagar, sen hann väl vulkanen komma emellan.

Vänta på paket-tråden!
Aaah, snart!
Iofs inget cykelrelaterat men därimot ett tält + 5 drybags + en silnylon ryggsäck..

Out of Foreign Customs, May 04, 2010, 1:30 pm
Into Foreign Customs, May 03, 2010, 10:08 am
Arrived Abroad, May 03, 2010, 10:08 am, SWEDEN
International Dispatch, April 29, 2010, 1:50 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, April 27, 2010

Undra om det kommer imårrn eller fredag..
Levererar usps själva i sverige? :)

Vänta på paket-tråden!
Av någon anledning hade Rainer Klanke & Co packat ner cykeln i en annan kartong. Jag har fått rätt cykel, klart som tusan att jag är både lättad och nöjd! Skall montera ihop Cube:n och smiska stigar i Hellas (inte Grekland då...) i helgen!

Vänta på paket-tråden!
Själv väntar jag på ett paket från CRC. Men dom har inte börjat behandla orden än.
Och detta trotts att det sart (6 dagar) är en vecka sedan dom fick orden och betalt.

Order Item Status: New, This order is awaiting processing.

New -Campagnolo Record QS Front Derailleur 10 Speed
New -SKS Wese Carbon Mini Pump
New -SIDI Coolmax Socks

Stumpor och pummp är ju bara trevligt att få. Men växel. Jag vill ha en växel och det i går!

Någon som har erfarenhet av CRC. Brukar dom/det vara så här jävla sega? Först gången jag handlar där. Men man så kan det vara.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en BMX till sonen som jag beställde på CRC. Blir lite orolig av nedan textrad:
05-05-2010 00:20 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
05-05-2010 00:20 International Hub Export item accepted into network
03-05-2010 20:38 National Hub Sorted in hub
30-04-2010 00:00 WDM Online

Men man får väl hoppas att den kommer innan majs slut. Parcelforce verkar ju inte vara dom snabbaste..

Vänta på paket-tråden!
Jag tror banne mig CRC går runt på bara beställningarna här från happy. De kommer ju på löpande band!

/ Love

Vänta på paket-tråden!
Whoohoo! kan hämta mitt paket från crc efter 17.00 hos paketombudet. Hoppas bara inte schenker fuckar upp det när det är så här nära!. Senaste gångerna har jag fått leka telefondetektiv och hämtat paketet hos deras terminal ute i obygden.

Vänta på paket-tråden!
Lostsoul skrev:
> Väntar på en BMX till sonen som jag beställde
> på CRC. Blir lite orolig av nedan textrad:
> 05-05-2010 00:20 International Hub EMERGENCY
> DATA CAPTURE

Så står det alltid av nån anledning, inget att oroa sig för (förutom parcelforce/schenker-växlingen i Helsingborg, då :) )

Vänta på paket-tråden!
Lostsoul skrev:
> Väntar på en BMX till sonen som jag beställde
> på CRC. Blir lite orolig av nedan textrad:
> 05-05-2010 00:20 International Hub EMERGENCY
> DATA CAPTURE
> 05-05-2010 00:20 International Hub Export item
> accepted into network
> 03-05-2010 20:38 National Hub Sorted in hub
> 30-04-2010 00:00 WDM Online
>
> Men man får väl hoppas att den kommer innan majs
> slut. Parcelforce verkar ju inte vara dom
> snabbaste..

ja har precis likadant meddelande, vet inte vad det betyder...
ingen som vet?

Olika olika leveranser
06-05-2010 04:27 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Cujo skrev:
> Lostsoul skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på en BMX till sonen som jag
> beställde
> > på CRC. Blir lite orolig av nedan textrad:
> > 05-05-2010 00:20 International Hub EMERGENCY
> > DATA CAPTURE
>
> Så står det alltid av nån anledning, inget att
> oroa sig för (förutom
> parcelforce/schenker-växlingen i Helsingborg, då
> :) )

+1 så står det vid varje parcelforcepaket... :-) T

Vänta på paket-tråden!
Poopzilla skrev:
> ...
> Jag beställde i samma veva en cykel från
> BikeBuster, den kom upp till Jönköping i
> torsdags och har nu försvunnit. Lars-Ove på
> Bring skulle själv ta en sväng ner i
> sorteringsterminalen, eftersom ingen jobbar där
> på dagarna, och kolla om han kunde hitta paketet,
> ...

Well: Lars-Ove hörde aldrig av sig i förrgår, och inte hörde han av sig igår heller, efter ytterligare ett nervöst samtal från mig. Idag hörde Karin från Bring av sig istället och undrade hur det går. Ehh, det är precis vad jag undrar? Nu håller hon på att leta hos DHL, som tydligen skulle köra upp det från Jönköping.

Kan tänka mig att det var så här det var att vänta på något som skulle levereras av ponnyexpressen, fast på den tiden kanske adressaten inte hade lika bråttom förstås...

Thomas

Vänta på paket-tråden!
Va i HELA h-vete!. Ibland kan jag önska mig att någon pressas över gränsen och löper amok på schenkers terminal i helsingborg. Hämtar ut mitt paket och upptäcker direkt att det saknas massvis med saker. Arg ringer jag till supporten och blir snabbt informerad om att paketets vikt har minskat från 6kg till 3.7kg nån stans när Schenker har haft hand om det hela. Självklart har dom ingen aning om något och ber mig återkomma imorrn. Hur fan ska jag lösa det går så snabbt som möjligt?.

Vänta på paket-tråden!
keffmonst skrev:
> Va i HELA h-vete!. Ibland kan jag önska mig att
> någon pressas över gränsen och löper amok på
> schenkers terminal i helsingborg. Hämtar ut mitt
> paket och upptäcker direkt att det saknas massvis
> med saker. Arg ringer jag till supporten och blir
> snabbt informerad om att paketets vikt har minskat
> från 6kg till 3.7kg nån stans när Schenker har
> haft hand om det hela. Självklart har dom ingen
> aning om något och ber mig återkomma imorrn. Hur
> fan ska jag lösa det går så snabbt som
> möjligt?.

Tog du mot ett skadat paket/med hål i ? :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Nej..det sjuka var att paketet var helt ok. Ingen åverkan vet inte om dom kanske snittat tejpen eller vad som nu hänt. Sjukt är det iaf. Kan ifs vara så att det varit två ihoptejpade paket? och dom har blivit separerade?. Aja...kontaktade Crc iaf så får dom ordna det här.

Vänta på paket-tråden!
"EMERGENCY DATA CAPTURE" betyder tydligen att paketets streckkoder inte kunde läsas av automatiskt. Nån var tvungen att gå dit och scanna manuellt.

Vänta på paket-tråden!
Kläder från bikebuster kommer i morgon, styrstam, sadel och sadelväska från cyclecomponents dök upp idag. Julafton två dagar i rad!

Vänta på paket-tråden!
lleberg skrev:
> Aaah, snart!
> Iofs inget cykelrelaterat men därimot ett tält +
> 5 drybags + en silnylon ryggsäck..
>
> Out of Foreign Customs, May 04, 2010, 1:30 pm
> Into Foreign Customs, May 03, 2010, 10:08 am
> Arrived Abroad, May 03, 2010, 10:08 am, SWEDEN
> International Dispatch, April 29, 2010, 1:50 pm,
> ISC CHICAGO IL (USPS)
> Arrival
> Electronic Shipping Info Received, April 27, 2010
>
> Undra om det kommer imårrn eller fredag..
> Levererar usps själva i sverige? :)

Jahapp då var paketet i stan, 300 meter härifrån på företagspaket.. Av nån anledning..
Dom har öppet 07-1800 och jag jobbar 07-1800 idag, hurra.

Vänta på paket-tråden!
Beställde prylar från CRC igår, ska försöka hemmamecka för första gången så det blev ett luftningskit och ny, större skiva till bromsarna och ny kassett+kedjor.
Får återkomma i mektabbar-tråden när grejorna dimper ner;-)

NNNN

Vänta på paket-tråden!
UPS verkar vara lika kass som alla andra:

KUNDEN VAR EJ TILLGÄNGLIG VID DET 1:A FÖRSÖKET. ETT 2:A FÖRSÖK KOMMER ATT GÖRAS

WTF? jag har varit hemma hela dagen...

Vänta på paket-tråden!
Min beställning från bike-components har dröjt p.g.a. att dom fick fel grupp skickad till sig från leverantören...men nu har dom skickat ett Ritchey WCS-styre, en Selle Italia SLR XP-sadel och ett par Dura Ace-hjul. Med lite tur kommer en SRAM Force-grupp efter nästa vecka!

Vänta på paket-tråden!
Senaste från Bring:

----------------------------
"Hej,

Dhl har inte lokaliserat cykeln än o vi har inte den hos oss. Vi fortsätter o undersöker.Vi avvaktar under helgen o jag återkommer med besked på måndag hur vi ska gå vidare med detta.

mvh,
K

Customer Service"
----------------------------

Tack för den Bring, känns proffsigt. Nu kan jag cykla min 40-mila brevet i ilska i helgen.

Thomas

Vänta på paket-tråden!
Poopzilla skrev:
> Senaste från Bring:
>
> ----------------------------
> "Hej,
>
> Dhl har inte lokaliserat cykeln än o vi har inte
> den hos oss. Vi fortsätter o undersöker.Vi
> avvaktar under helgen o jag återkommer med besked
> på måndag hur vi ska gå vidare med detta.
>
> mvh,
> K
>
> Customer Service"
> ----------------------------
>
>
> Tack för den Bring, känns proffsigt. Nu kan jag
> cykla min 40-mila brevet i ilska i helgen.
>
> Thomas

Ja inget ont som inte har något gott med sig. 40 mil i ilska är inte att undreskatta som träning.

Själv sitter jag här och undrar vad som händer. En vecka och fortfarande detta när jag tittar.

"Order Item Status: New, This order is awaiting processing.

New -Campagnolo Record QS Front Derailleur 10 Speed
New -SKS Wese Carbon Mini Pump
New -SIDI Coolmax Socks"

Men va fan. Hur kunda dom vara med och vinna kriget? Visst det tog några år för dom förstås;)
Men detta är ju löjligt. En veck och dom har inte fått i väg skiten än. Ja inte skit förstås, men ni förstår.

Strumpor och pump är ju bara trevligt att få. Men växel. Jag vill ha en växel och det i förrgår!

Någon som har samma erfarenhet av CRC? Först gången jag handlar där.

Vänta på paket-tråden!
Pebben skrev:
> Strumpor och pump är ju bara trevligt att få.
> Men växel. Jag vill ha en växel och det i
> förrgår!
>
> Någon som har samma erfarenhet av CRC? Först
> gången jag handlar där.

CRC har aldrig strulat tidigare för mig med leveranser, men idag råkade jag ut för felleverans från dem för första gången. Jag insåg iofs när jag löste ut paketet att det var något skumt, eftersom det var stort och tungt (10 kg), och det skulle bara innehålla ett litet kamerafäste i plast.

Så visst var det lite spännande att öppna paketet när man kom hem, men döm om min besvikelse när det visade sig vara proppfullt med lvg-prylar! *rys*

Sockar till förbannelse (vita naturligtvis), några kartonger med skor, sadlar (bl a en Selle SMP Stratos), Topeak Flashstand (trodde först det var någon typ av lamphållare, men det var det visst inte :-), mängder med bromsbelägg å lite annat smått och gott. Någon olycklig person i Australien sitter väl just nu med mitt lilla kamerafäste i näven och undrar vart alla prylar tagit vägen...

Vänta på paket-tråden!
La märke till att min hjälm "delaminerat" i bakkant och att frigoliten spruckit, djäkligt konstigt eftersom jag inte vurpat den. Men jag tänker inte chansa eller försöka laga den utan jag la en beställning på en sån här:
hjlm.jpg ht=203

Om någon är modigare än jag har jag en beg Giro Athmos i grått som är lite sprucken och delaminerad (den blanka plasten har lossnat från frigoliten) till salu... ;-)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp