Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
nu har paketet som gått från england via DHL legat i stockholm VB i snart tre dygn. AJg antar att VB betyder västberga. Det är ingen som vet hur DHL brukar bete sig när de har fått ett paket att leverera? bilr det utkörning/pressbyrån/skattjakt eller skall man bara vänta?

Vänta på paket-tråden!
Beställde en ny GPS till bilen igår, TomTom 630 GO, blir sweet, med röststyrning å iq routes å lane directions und so weiter, ännu enklare att kryssa mellan mtb-skogar å macdonalds å biografer.

Vänta på paket-tråden!
Jag har lagt en fet order hos Bike Components (.de)

Oro K 18 v+h Set Scheibenbremse
Alfine S501 Komplettset
2 x XC 717 Disc 26" Felge

XT VR-Nabe HB-M775 Disc
Bremsbeläge Kit Oro K18/24 inkl. Feder
Ride XC Flat Lenker
Klickpedale PD-M540
Bremsscheibe SM-RT79
Kette CN-7701 9-fach 112 Glieder
Frog Diodenrücklicht
XT Kettenblatt FC-M760 9-fach 4-Arm
Brooks Flyer Sattel
Ergo Super Lenkergriffe

Landade en bit över € 800... Nu längtar jag efter att få bygga lite...

Vänta på paket-tråden!
Idag beställde jag en Orbea Onix TDF, i mörk röd/brun Ska ta mellan 10 dagar och en månad för leverans. Daniel på Cyklig var jäkligt bra att prata med om ramen etc.

P

Vänta på paket-tråden!
Jag behöver en snabbkurs i hur man på bästa frenetiska sätt spårar ett paket på väg ifrån CRC med vanliga gratisfrakten. :)

Vänta på paket-tråden!
Blerg, en vecka ikväll sedan man lade ordern och spårningen säger inte att den lämnat UK. :|

Vänta på paket-tråden!
Tänkte göra ett inlägg om att jag väntar på kameran jag beställde från Storbritannien klockan 16.00 i går eftermiddag, men den dök upp före klockan 10.00 i dag här i Sundbyberg... Helt otroligt snabbt, särskilt när man blivit van vid tiderna det tar med CRC och Schenker..

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på sadel, styrlinda, styrlager, fälgar och sadelstolpe från lite olika håll. Med lite tur så kommer de nästa vecka...

Vänta på paket-tråden!
Jaha, nu kom mitt paket fast till fel sida staden. Inte lika sugen på att direkt sticka och hämta som innan jag öppnade brevet.

Kan man be skitschenker att skicka det en liten bit till?.....

Vänta på paket-tråden!
Kedjestyrare, gaffel, handtag och lite verktyg väntar jag på...

Spännande att se hur lång tid de tar, schenker är som ett kinderägg..

Vänta på paket-tråden!
Hårdare fjäder till vanillan och ny svetto-hjälm då jag har kört så jävla hårt att nuvarande spruckit + lite annat smått och gott så jag kom upp i fri frakt.
Får vi se vad ParcelForce och Schenker kan prestera denna gången, sist gång gick det på faktiskt fem arbetsdagar.

Vänta på paket-tråden!
Sådär ja, orkade inte bråka och hade tur som fick skjuts av en mate! Tack Thomas. :P

paket.jpg

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar otåligt på CRC. Processing...
Det värsta är att jag har ram, gaffel, hjul och lite diversedelar redan..
Jag kan inte bli mer sugen att bygga klart!
/Danne

Vänta på paket-tråden!
05/13/2009 Pending
05/15/2009 Processing Thankyou for your order. The bike will now be serviced and boxed up ready for dispatch.
Many thanks
05/22/2009 Ready for dispatch

ÅÅÅÅÅÅH vad segt det går, kan nästan lova att dom inte kommer hinna få iväg den idag utan först på måndag ><

Vänta på paket-tråden!
Today (fredags), your order has left our warehouse by DHL. Your parcel will reach you in the next couple of days.

01 1 Radon Team 6.0 2009 799,00 €

Hihih :D

Vänta på paket-tråden!
Jahapp då var den hemma, 14 dagar tog det att få hem paketet men nu är den här! =D
tyvärr missade dom att skicka med pedalerna, så jag tog första bästa på 15 år gammal Peak ><

Jävligt stora bildeer så jag länkar ist :)
http://i36.photobucket.com/albums/e3/IDudeOneI/DSC00243.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e3/IDudeOneI/DSC00244.jpg

Slänger in en snabbfråga, har man nån gång under de senaste 10 åren som jag inte cyklat bestämt sig för att det ska vara nån form av standard att ha frambromsen på höger sida ist för vänster som jag då alltid haft, blev lite chockad när jag tog mig en provtur i backen brevid :D

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
> Slänger in en snabbfråga, har man nån gång
> under de senaste 10 åren som jag inte cyklat
> bestämt sig för att det ska vara nån form av
> standard att ha frambromsen på höger sida ist
> för vänster som jag då alltid haft, blev lite
> chockad när jag tog mig en provtur i backen
> brevid :D

Nja, brukar väl vara England som kör lite på fel sida...
Du skulle väl inte bli förvånad var ratten sitter på en bil från England?

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1092140/page=1

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Beställde nya hjul från Actionsports sent i går. 00:00
http://www.actionsports.de/Wheels/L...40S-Disc-XR-42d-Laufradsatz-black::10782.html
"ganska" bra pris 369 Euro!

Sen blev jag ju "tvungen" att beställa 2st hayes skivor, Sram x9, kasett, 991 kedja, Cont race king supersonic blev det också när jag ändå höll på. Och lite småprylar

Jag får nog ned hjulvikten inräknat kasett & däck med runt 1kg skulle jag tro, ska bli intressant...

Fick mail i morse 06:00 att de håller på och packar, men de ska väl bygga hjulen också.

Dear Customer,
thank you for your order.
Your current order-status: In Process
Your order is now in process by our shipping-department, we aim to ship it as soon as possible.

Vänta på paket-tråden!
Goggles (Spy), benskydd (661), armbågsskydd (661) och Raceface 3/4 tröja väntar jag från chainreaction!

Det ska vara skickat i tisdags, men jag vet i hundan vart man följer paketen därifrån!?

Vänta på paket-tråden!
Väntar på fyra par däck, ett par nya skor och ett par pedaler. Beställde från Bike-discount i måndags kväll och 16:49 idag ligger grejorna tydligen i Eslöv (Jag bor i Dalby) och det lär de fortsätta göra hela helgen. Så nära men ändå så långt bort...

Vänta på paket-tråden!
Mycketvillhamer skrev:
-------------------------------------------------------
> Väntar på fyra par däck, ett par nya skor och
> ett par pedaler. Beställde från Bike-discount i
> måndags kväll och 16:49 idag ligger grejorna
> tydligen i Eslöv (Jag bor i Dalby) och det lär
> de fortsätta göra hela helgen. Så nära men
> ändå så långt bort...

Posten måste ju vara helt rökta. Idag stod det på trackingsidan att de hade varit hemma och försökt leverera till mig kl 11:27, men det var ingen hemma. Surprise surprise att ingen var hemma kl 11:27 en måndag och de hade givetvis inte ringt innan. Tror publiken att de då körde och lämnade paketet på mitt utlämingsställe på orten där jag bor? Nejfan, de kör tillbaka paketet till Eslöv för att köra tillbaka det till utlämningsstället imorgon istället. Och så är det konstigt att de måste dra ner på servicekostnader??? Blir så trött...

Vänta på paket-tråden!
Nej, det är sant! Såklart att de skulle ha ring just DIG och kollat att du var hemma.De hade säkert kört ut åt dig på kvällen/natten när du är hemma! Nu är det så att all paket/brevutdelning sker på dagen och har man beställt med utkörning då får man vara hemma helt enkelt. Tror du posten kan ringa
till varenda en som ska ha paket??? Det är tusentals varje dag! Inte bara ditt lilla paket! BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLA GNÄLLMÅNSAR!!!

Vänta på paket-tråden!
hammarn skrev:
> Nej, det är sant! Såklart att de skulle ha ring
> just DIG och kollat att du var hemma.De hade
> säkert kört ut åt dig på kvällen/natten när
> du är hemma! Nu är det så att all
> paket/brevutdelning sker på dagen och har man
> beställt med utkörning då får man vara hemma
> helt enkelt. Tror du posten kan ringa
> till varenda en som ska ha paket??? Det är
> tusentals varje dag! Inte bara ditt lilla paket!
> BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLA GNÄLLMÅNSAR!!!

Hoppsan!
Trampade någon på en öm tå?

Vänta på paket-tråden!
hammarn skrev:
> Nej, det är sant! Såklart att de skulle ha ring
> just DIG och kollat att du var hemma.De hade
> säkert kört ut åt dig på kvällen/natten när
> du är hemma! Nu är det så att all
> paket/brevutdelning sker på dagen och har man
> beställt med utkörning då får man vara hemma
> helt enkelt. Tror du posten kan ringa
> till varenda en som ska ha paket??? Det är
> tusentals varje dag! Inte bara ditt lilla paket!
> BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLA GNÄLLMÅNSAR!!!

Klipp dig för fan, jag har inte beställt med utkörning, jag ville ha paketet till mitt ombud. Ta en titt på turen mitt paket har tagit och lipa vidare sen om du fortfarande har lust. Notera att det specifikt står att utkörning inte ingår några rader innan de får för sig att köra ut paketet. Nu har de skickat tillbaka det till malmö.

Datum Meddelande
2 jun kl 00:51 Malmö, Sorterad
1 jun kl 19:19 Malmö, Sorterad
1 jun kl 19:19 Malmö, Sorterad
1 jun kl 11:27 Eslöv, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras
1 jun kl 08:17 Eslöv, Lastad på bil, utkörning påbörjad
1 jun kl 07:11 Eslöv, Ankomst till distributionsterminal
29 maj kl 16:59 Eslöv, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
29 maj kl 01:49 Malmö, Sorterad
28 maj kl 16:24 Malmö, Sorterad
28 maj kl 16:24 Malmö, Sorterad

Vänta på paket-tråden!
Mycketvillhamer skrev:
> Mycketvillhamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på fyra par däck, ett par nya skor
> och
> > ett par pedaler. Beställde från Bike-discount
> i
> > måndags kväll och 16:49 idag ligger grejorna
> > tydligen i Eslöv (Jag bor i Dalby) och det
> lär
> > de fortsätta göra hela helgen. Så nära men
> > ändå så långt bort...
>
>
> Posten måste ju vara helt rökta. Idag stod det
> på trackingsidan att de hade varit hemma och
> försökt leverera till mig kl 11:27, men det var
> ingen hemma. Surprise surprise att ingen var hemma
> kl 11:27 en måndag och de hade givetvis inte
> ringt innan. Tror publiken att de då körde och
> lämnade paketet på mitt utlämingsställe på
> orten där jag bor? Nejfan, de kör tillbaka
> paketet till Eslöv för att köra tillbaka det
> till utlämningsstället imorgon istället. Och
> så är det konstigt att de måste dra ner på
> servicekostnader??? Blir så trött...

När jag väntade på min cykel så var jag hemma, men ingen ringde varken på mobil eller dörr. Posten </3

Vänta på paket-tråden!
Posten påstår också att de försökte leverera mitt bike-discount paket hem till mig. Men de ringde dock aldrig på porttelefonen som är kopplad till min mobiltelefon. Så jag hävdar att de aldrig försökt leverera. Orkade dock inte bråka. Fick ju en anledning att ge mig ut på cykeln. (För att hämta på postens företagcenter).

Vänta på paket-tråden!
Bussgods måste fan-i-mig ha sämst kundservice av ALLA gods företag i Svergie.

Sedan paket från CRC med Parcel & Schenker tar ju också priset. Paketen bara ligger i Danmark och väntar å väntar, på vafan dåe???? Skicka skiten istället!!!! Gah!

Men jag får väl grejerna jag beställt nu i veckan i alla fall. Gjorde beställning från CRC i måndags och skickades med Parcel i tisdags. Nu e det tisdag å grejerna har inte kommit än...

Vänta på paket-tråden!
Varför envisas ni med att använda Parcel Force/Schenker när alla vet att dom är långsamma?

Vänta på paket-tråden!
JT skrev:
> Varför envisas ni med att använda Parcel
> Force/Schenker när alla vet att dom är
> långsamma?

För att det är gratis? Antingen betalar man och får en snabb frakt, eller så tar man gratisfrakt och får klara sig utan grejerna i tre dagar extra. Personligen kan jag vänta tre dagar, men hade det varit ngt jag behövde för t ex en tävling hade jag valt ngt annat än parcelforce.

Vänta på paket-tråden!
Samma för mig som för Bang... Paketet har legat i Köpenhamn sedan den 31:e. Däremot hade Danmark helg igår så det får väl lite respit. Hade dock varit kul om det rört på sig idag....

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på mums-mums från Cyclecomponents, håller dem dyrt och heligt vid deras preliminära leveransdatum! ;)

Har beställt Pro XCR Sadelstolpe, Carbonstyre, XCR OS Styrstam samt nya handtag och Barends.

Vänta på paket-tråden!
Gött, nu har jag fått mina saker. Men inte kom de till något ombud inte, de kördes ut till min hemadress och jag var inte hemma den här gången heller. Då frågade utköraren min granne om han kunde skriva på istället. Det gjorde han. Det gjorde han sist jag fick paket med, den gången la han paketet ute på mina soptunnor så att det låg längs vägen hela dagen. Idag hade han haft det goda omdömet att ta in paketet. Nu var det iofs bra att jag fick paketet men jag stör mig på att speditören lämnar ute paketet till vem som helst, han vet ju inte om jag och min granne är nästa kandidatpar till grannfejden i tv3.

Vänta på paket-tråden!
Nej lita inte på era grannar, jag har fått flera paket stulna som helt förtappade postutlämnare inte haft förmågan att avisera utan hängt på dörren istället....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp