Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
dr7 skrev:
-------------------------------------------------------
> Petri: Det är fullständigt normalt och ingenting
> att oroa sig för...

+1 Helt normalt, oftast går det bättre att söka efter paketet via GLS också :-) T

Vänta på paket-tråden!
Petri skrev:
> ok då kontaktar jag bara CRC med order nr för
> ett GLS nummer eller så?

NEJ! Du söker i forumet, och hittar exakta instruktioner för hur man gör. (Sök på "schenker GLS tracking" eller nåt i den stilen).

Låt CRC vara ifred så att de hinner göra sitt jobb istället för att svara på en massa irrelevanta frågor.

Vänta på paket-tråden!
Nej, du går in på GLS via den länk Crc skickade med bekräftelsen om att ordern är skickad. Det nummer du fick med leveransbeskedet är det nummer du använder till sökrutan (samma som på parcelforce mao) T

Vänta på paket-tråden!
Min beställning hos BikeBuster är framme!

Gratisfrakten i mitt fall gick med Bring. När paketet kommit till Sverige får det ett nytt nummer då DHL tar över utleveransen från Jönköping.

Istället för mitt vanliga uthämtningsställe (närmast) får jag bege mig nu till Jordbro för uthämtning med NYTT kollinummer. Troligtvis ligger det en Avi i min brevlåda med den första Kollinummret jag fick från Bring.

Så vill ni spara en dag eller två så ring Bring :)

Annars är min andra grej från CRC också i Sverige men det lär jag kunna hämta ut i morgon då det är i Helsingborg just nu...

Vänta på paket-tråden!
Petri skrev:
> kollade mitt paket på parcel force men fattta inte det översta vad det betyder

Att allt är "normalt" på normalt Parcelforce/Schenker-språk. Om en vecka kanske du får paketet.

Vänta på paket-tråden!
Jag har precis pratat med Schenker om mitt paket som kom idag men som ÄNDRADES till ett hämtpaket å levereras då imorgon istället... Enligt Schenker så sätter är det GLS som omdirigerar paket baserat på om det är vanliga namn eller "företagsliknande namn". Står det typ Gunnar Blom så gör GLS om det till utlämningsförsändelse men om du skriver ett falskt företagsnamn typ "+1 Productions - Gunnar Blom" så ska det sorteras som företagspaket = direktleverans.

Om någon vill prova detta å ge feedback vore det toppen! Alltså begär att paketet ska komma till "Working adress" istället för Billing adress :)

Då kanske ni som bor långt från era utlämningsställen slippa åka dit ;) men ni måste vara hemma då när leverans väntas...

GLS - omkordinerar, Schenker - Byter status baserat på GLS's omkordninering...

Det verkar logiskt.

Detta bör resultera i att du får dina grejer 1-2 dagar snabbare.

Vänta på paket-tråden!
Då har man hämtat ut sitt stora paket innehållande en Radon ZR Race 8.0 -09 från bike-discount.de.
Beställde 16/3 , 8 dagar att få den känns helt ok.
Då väntar jag bara på min Focus från actionsports.de. Beställdes 17/3, men skulle inte skickas förrän i början på nästa vecka......hatar att vänta på paket :)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett paket från sjscycles:
Föga upphetsande innehåll
13892elite_l.jpg ht=280

vartyreleverbig_l.jpg ht=260

Och ett paket från danska pythonpro:
XC06A (utan V-bromsfästen)
xc06a.jpg ht=544

Den är snarlik Ebayvarianten MC01A, men har mindre krondiameter vilket gör att den inte kommer stick ut utanför styrlagerskålen och är 80 g lättare (390g). Det innebär att jag kommer lägga ut en oanvänd och okapad Trigon MC01A på k&s inom kort.

/K

Vänta på paket-tråden!
Har ett par
img.jpg

på gång från jänkarland. Får se hur det blir med tull och sånt den här gången, gick ju fantastiskt bra förra gången.

Vänta på paket-tråden!
För att fira skatteåterbäringen fick det bli lite nödiga prylar. Fördelen med att ha en gjutjärnssläde (Norco Shore) är ett det är lätt att spara kilon... Jag ger mig inte för än den funkar (även) på skogsstigar.

superlogic.jpg ht=350

Pluto.jpg ht=725

Yeti.jpg ht=374

MET.jpg ht=500

Vänta på paket-tråden!
Efter en tids väntan kom min meta 55 årets modell idag, garantiram eftersom min 09'a hade sprickor i en svets. Såg bra ut till en början..men inte vid en närmare titt. Nån transportgubbe med såpa på händerna verkar ha tappat den från flaket med styrhuvudet före.

Just styrhuvudet känns väldigt utsatt när man skickar ramar. Alltid utåt i lådan och får direkt smäll om lådan tappas. Fick exakt samma skada när jag flög till alperna för några år sen..och den ramen var skyddad med rörisolering men det hjälpte föga.

Ny väntan börjar..

DSC01748.JPG ht=544

DSC01752.JPG ht=544

Vänta på paket-tråden!
Seriös packetering innehåller plankor som kläms fast mot head tube med en genomgående skruv och mutter, så kan man inte tappa ramen på styrröret.

Vänta på paket-tråden!
blir klart intressant att se. var väll inställd på främst helios först, men då jag velade en vecka, hann lagerna sina på båda. höll inte på att bli nån ram alls. men nu har de gallrat fram en magnus, som jag även funderat en hel del på från början.

Vänta på paket-tråden!
mm, måste dock kontakta butiken ja köper styret av, blev lite fel. vill ju bara ha ett styre, inte två som det råkade bli :D

Vänta på paket-tråden!
Har efter någon timmes torsdagssurfning och några telefonsamtal med "medbeställare" tryckt på jetzt kaufen och väntar nu på en mängd prylar som säkert kommer i världens största kartong, men som efter uppackning inte kommer märkas alls...
Dvs däck, slang, kedjor, kassett, rulltrissor, kedjelås, olja, flaskhållare, verktyg, styrlinda, växelreglage. Men det blir säkert jätteskoj när grejerna kommer =)

Vänta på paket-tråden!
Jensen skrev:
> väntar på ett:
> http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/WebRoot/Sto
> re4/Shops/Shop38023/4932/C14E/2BD5/1202/99B9/AC14/
> 500C/D94D/Pro-Stealth.jpg
> men i svart.
>
> och en sådan ram:
>

Mycket trevligt, meddela gärna hemmavägdvikt och totalkostnad för ram inkl leverans + tull mm när den är hemma :-) T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > väntar på ett:
> >
>
> >
>
> > 500C/D94D/Pro-Stealth.jpg
> > men i svart.
> >
> > och en sådan ram:
> >
>
>
> Mycket trevligt, meddela gärna hemmavägdvikt och
> totalkostnad för ram inkl leverans + tull mm när
> den är hemma :-) T

ska jag göra. köper från england, så lär inte bli nå tull osv. utan det slutar på 2793 kr eller vad det blev med frakt. men kan självklart väga det. köpte 42 cm x 120 mm.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Jensen skrev:
> Little Stereo skrev:
> -----
> > Jensen skrev:
> >
>
> > -----
> > > väntar på ett:
> > >
> >
>
> >
> > >
> >
>
> >
> > > 500C/D94D/Pro-Stealth.jpg
> > > men i svart.
> > >
> > > och en sådan ram:
> > >
> >
> >
> > Mycket trevligt, meddela gärna hemmavägdvikt
> och
> > totalkostnad för ram inkl leverans + tull mm
> när
> > den är hemma :-) T
>
> ska jag göra. köper från england, så lär inte
> bli nå tull osv. utan det slutar på 2793 kr
> eller vad det blev med frakt. men kan självklart
> väga det. köpte 42 cm x 120 mm.

Jag menade ramen... :-) T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Jensen skrev:
> -----
> > Little Stereo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jensen skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > väntar på ett:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > 500C/D94D/Pro-Stealth.jpg
> > > > men i svart.
> > > >
> > > > och en sådan ram:
> > > >
> > >
> > >
> > > Mycket trevligt, meddela gärna
> hemmavägdvikt
> > och
> > > totalkostnad för ram inkl leverans + tull mm
> > när
> > > den är hemma :-) T
> >
> > ska jag göra. köper från england, så lär
> inte
> > bli nå tull osv. utan det slutar på 2793 kr
> > eller vad det blev med frakt. men kan
> självklart
> > väga det. köpte 42 cm x 120 mm.
>
>
> Jag menade ramen... :-) T

aha, fan, hade skrivit om det först, men såg sen att det det stod mest om styret i det du citerat :D men ser nu att länken till styret kommer me i citat, men inte till ramen då den var bifogad :D så raderade det jag skrivit om ramen :D

jepp, ska väga, ska bli intressant me tanke på att ramens vikt på hemsidan anger för large modellen.
kul att allt på den ä i kolfiber, till o med vevlager hylsan :D

hade ju ställt in mig på helios efter att ha velat en vecka, men när jag väl bestämt mig, att överge velonia, var både helios och magnus slut i medium. skulle få vänta till slutet av april, mitten av maj på en helios, o 2 veckor till på en magnus. men så lyckades norrmannen skrapa fram en magnus i helium i rätt storlek. o som sagt, jag hade ju övervägt den ramen med. så lite synd att missa isp, men samtidigt kul att testa en hoj som ska vara grymt styv. helios har ju isig värden som verkar stå i klass med ramar från stora märken, magnus ska vara en klass över det. hoppas det stämmer :D

slipper ju norsk moms, utan betalar bara svenska momsen. vilket ju ä trevligt när en butik utanför EU kan erbjuda det (såvida man inte vill fuska sig förbi tullen). o kan ju konstatera att servicen från magnus på kremsykkel.no hittills är superb och väntar mig inget annat i framtiden heller, nått indrek på velonia borde lära sig av. :D

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på paket från crc. Beställde sent igår kväll och det skickades idag. Går det som vanligt är det framme i början av nästa vecka. Pendlarbyxor, styrlager, vevarmsavdragare och en meter bromsslang blev det.

Nu längtar jag efter att få bygga cykel. Sitter och topsar delar medan jag väntar. =)

Vänta på paket-tråden!
Ett 3T ergosum pro styre+styrstam från Wiggle samt ett par Mavic CXP33/Ultegra-hjul från CNC. Allt ska hamna på crossen är det tänkt. Det fick följa med ett par dhb Finchdean BIB från Wiggle med.

Vänta på paket-tråden!
xyz-saft skrev:
> Jag väntar på paket från crc. Beställde sent
> igår kväll och det skickades idag. Går det som
> vanligt är det framme i början av nästa vecka.
> Pendlarbyxor, styrlager, vevarmsavdragare och en
> meter bromsslang blev det.
>
> Nu längtar jag efter att få bygga cykel. Sitter
> och topsar delar medan jag väntar. =)

Gjorde samma grej fast förra veckan. Hämtade ut det idag men det kom igår :/

Bilagor

• fgdf.jpg
    fgdf.jpg
    37.6 KB · Besök: 51
Vänta på paket-tråden!
Hei,

Her er faktisk vekt på medium Magnus ramme og tilhørende Bora gaffel

Bilagor

• Magnusvekt.jpg
    Magnusvekt.jpg
    59.6 KB · Besök: 49
  • Boravekt.jpg
    Boravekt.jpg
    58.9 KB · Besök: 46
Vänta på paket-tråden!
amen va fan Jensen nu blir jag fett avis så det osar om det. Du hade ju inte pengar sist till en Velocite o så smäller du till på en likväl - o så en Magnus också. Jaja, nu får jag iaf BRA information om ramen så att jag kan överväga ett köp på riktigt. ISP vill jag inte alls ha och Magnusen är sååå fin och styv... enligt det man läst iaf.

Sålde du av ytterdörren för att ha råd eller blev marslönen fetare än normalt?

Den är ju inte liiite dyrare än Velonian men jag vet hur det är ibland när man blir stressad och besviken på någon eller något och hur man kan köpa något betydligt dyrare för att kunna bli riktigt nöjd på slutet.

Grattis iaf!!!

Vänta på paket-tråden!
jag är otroligt avundsjuk på alla er som fått era paket. nu är snön borta och jag väntar fortfarande på mina grejer. suck.

Vänta på paket-tråden!
Ett par nya recoverytights modell fetkompression på väg, 343kr med platinabonus och innestående frifrakt... :-) T

Vänta på paket-tråden!
Kremsykkel skrev:
> Hei,
>
> Her er faktisk vekt på medium Magnus ramme og
> tilhørende Bora gaffel

bådar ju gott :D

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> amen va fan Jensen nu blir jag fett avis så det
> osar om det. Du hade ju inte pengar sist till en
> Velocite o så smäller du till på en likväl - o
> så en Magnus också. Jaja, nu får jag iaf BRA
> information om ramen så att jag kan överväga
> ett köp på riktigt. ISP vill jag inte alls ha
> och Magnusen är sååå fin och styv... enligt
> det man läst iaf.
>
> Sålde du av ytterdörren för att ha råd eller
> blev marslönen fetare än normalt?
>
> Den är ju inte liiite dyrare än Velonian men jag
> vet hur det är ibland när man blir stressad och
> besviken på någon eller något och hur man kan
> köpa något betydligt dyrare för att kunna bli
> riktigt nöjd på slutet.
>
> Grattis iaf!!!

fick visserligen lite ackord denna månad o förra månaden, men det ä inte pengarna som varit problemet. det ä inte där skon klämt. det har mer varit frågan om t.ex. velocite hojarna varit värde merkostnaden. nu har jag ju inte ramen i handen ännu, men ser man till servicen, så är svaret rätt enkelt. hittills så är servicen så pass bra att bara det väger upp merkostnaden. sen att jag tror att det är en "seriösare" ram, tror jag inte kommer göra det sämre. Sen måste jag säga att magnus o hans företag, Kremsykkel, har varit delaktiga att göra det möjligt. för tar man hem den direkt från velocite, så blir merkostnaden säkert 3-4000 kr högre pga. att man får betala moms både i taiwan o sverige. i o med att magnus kan sälja utan norsk moms, så elimineras den aspekten. men visst, det blir ändå en 5-6000 kr mer än velonian, men det tror jag den ä värd.
o visst hade jag fått velonian billigare, visst hade jag fått rätta velonia ramen tidigare än vad magnusen kommer vara här, men jag är av åsikten att bra service är mycket viktigt, nästan lika viktigt som att produkten ä bra. betalar gärna för det.

Vänta på paket-tråden!
Och Magnus själv kör naturligtvis en Magnus? Jag tror du kommer bli riktigt nöjd med ramen och vi förväntar oss en full Tour-test. :)
Jag hittade detta som du säkert redan läst.

http://www.velocite-bikes.com/your-.../forum/forum/topic.html?id=5&p=11&lang=en#p11

Velocite Geos live testing opportunity

We are delivering a new ultra light frame for 2011. It will be a super light frame, called Velocite Geos that complements the Helios and Magnus beautifully.

I am making this post to gather interest in being among the first to ride and live test this frame. It would be a pre-production model, our Safe To Ride prototype (STR). All STR prototypes have passed the EN tests.

You would be expected to use the frame and give feedback on its fit, finish and performance, so that any final improvements can be made before the production version is confirmed. We do not expect any problems, but at the same time please keep in mind that this frame has not been ridden yet and that in all likelihood there may be some differences between the prototype and the final version that will get made.

Here are some of the specifications of the frame:

* Monocoque construction using high modulus carbon fiber (HMC) and high compaction technology (HCT)
* Low weight - expected frame weight is 950g in size XL, painted
* 1-1/8 - 1-1/2 asymmetric head tube for increased stiffness
* BSA/ISO bottom bracket
* Compact design with sloping top tube
* Oversized, ovalized downtube
* Overbuilt bottom bracket area
* Carbon drop outs

The new Geos will not be as stiff as the Magnus or Helios, but will therefore offer the most comfortable ride, and of course it will be one of the lightest frames in the world.

The first size that will become available is the "L", the mold for that size has been completed. It has a 57cm top tube and 17.5cm head tube. Other mold sizes will be completed by the end of April.

The frame will come in a simple but attractive finish:

* Carbon UD finish with high gloss top coat
* Aftermarket UD gloss black finish Velocite Bora fork with decals
* FSA headset

The price is USD 590.00 + shipping.

Click here for the geometry information: Velocite Geos geometries

It is also possible to order a complete Geos prototype bike built with Shimano Ultegra or even Dura Ace components.

Please let me know if you are interested in this opportunity to ride a truly exceptional frame and we will order one for you.

V.

Vänta på paket-tråden!
läst om ramen, men inte sett priset. måste ju vara för att det är en testram. för 590 dollar ä grymt lågt. var ju klart intressant, på ett sätt synd att man missar, men samtidigt, inte bb30, vilket jag verkligen vill ha.

men kanske nått för dig rudan? :D om du inte är för kort då

Vänta på paket-tråden!
Large verkar ha ett topprör som ä som large på de andra modellerna, men ett sadelrör som ä som på medium på de andra modellerna :D sloopad helt enkelt. jämför man med t.ex. cannondale, så äre i stort sett som en 56:a

Vänta på paket-tråden!
Ja, jag såg det nu och läste hans inlägg om saken på facebook. Gillar kanske inte sluttande ovanrör så mycket precis men blir det styvare/lättare så....
Jag har mailat V om leveranstid bara för att bli lockad ännu mera.

hans inlägg:
" As a break from the tedium here is a short post about our new Velocite project: Velocite Geos ultra light road frame. At the moment I only have the 3D model so I have taken some snapshots to preview the frame for you. The 3D model is size L. From the image above you can notice something interesting straight away: it does not look like a standard ultra light frame since the tube profiles are large to massive, and it has an asymmetric head tube that takes a 1 1/8 – 1.5” fork, the high performance Velocite Bora fork will live there. The top view starts to show the actual huge size of the down tube. The down tube profile at the head tube is a very non-weeny 70 x 40mm and it changes to 60 x 50 at the BB. Here is the BB view. It is huge and the monocoque mold extends just a little bit further than usual to increase the stiffness since the chain stays are not supersized, in contrast with our other frames. Here are two more views of the truly dominating down tube – this is a good thing since we still need to deliver the “Velocite” feel. Despite the frame’s low weight you will not notice it while descending or trying to change direction. The front triangle will be extremely stiff. I should also mention one more thing that is a little bit peculiar, but that serves to back up our performance claims regarding this frame. The geometry is very compact. This in simple terms means that the front triangle is smaller than usual. This delivers markedly increased front triangle stiffness, all other things being equal. It also results in a very low standover height. The compactness of the geometry is not that apparent in these images, and it will not visually unbalance the frame. There are some nice design touches as well, but again the focus is on extracting as much stiffness as possible thus the head tube junction is really overbuilt and the down tube has some very nice profiling. I keep saying that this is an ultra light frame, but no I did not mention our target weights yet. We are aiming for, and the factory is committed to achieving 950g for size XL…painted. If we achieve this, it will be absolutely excellent. The size L mold is the only one that has been made so far. The other sizes will be made by April. We will start the live testing of this frame in size L sometime in March, hopefully. If everything works, and the frame reaches the target weights we should have it available by about June/July. It will not be as stiff as the Magnus or Helios, thus it will suit different riders and different type of riding. It will also not suit those seeking the absolute lowest weight frame since the Geos is not just about low weight. Given the simple engineering solutions that were employed the Geos is likely stiffer and will descend a lot faster than any other ultra light frame. We do not know the price or cost of the frame, since we do not know yet exactly how much it will cost to satisfy all the performance parameters. I will try to keep the price reasonable. "

Vänta på paket-tråden!
Bra du er nøyd Jensen :)

Jeg må selvsagt ha en "Magnus" sykkel selv ja, men det får komme etterhvert som de er lettere å få tak i. Jeg får en Geos prototyp i Large når den er klar (regner ikke med at denne blir levert før ut i mai) så kan gi tilbakemelding på denne da. Geos vil komme med matt finish, men prototyp er i blank finish, og vil nok veie noe mer enn den ferdige rammen pga mer klarlakk.

Jeg vil klart si at disse rammene er verdt prisen i forhold til mer generic karbon rammer. Victor hos Velocite har et meget nært samarbeid med fabrikkene når det gjelder hva slags carbon som blir benyttet, hvilken stivhet som er ønskelig osv. I tillegg er finishen på rammene helt fantastisk, har ennå ikke sett noe å sette fingeren på. De fleste rammer vil også bli videreutviklet til 2011. I tillegg kommer også en Tempo/Triathlon ramme, og en aerodynamisk landeveisramme i løpet av året (2011 modeller)

Ps. BB30 rammer kan leveres med Stronglight Fission BB30 kranksett. Compact versjonen har jeg veid til 608g alt inkludert.

Vänta på paket-tråden!
Geosen verkar fin, men varför har de bb30 på alla andra ramar, o sen gör de plötsligt en utan det.det är väll det som gör den rätt ointressant för min del. tyvärr.
magnus, väntar du att du får geos prototypen i maj? trodde det var mars som gällde för large prototypen. ska bli intressant o sen den live. o 950 gram, ä alltså XL o med den blanka finishen antar jag. rätt bra.

Vänta på paket-tråden!
Velocite er somregel optimistiske med tanke på leveringstid, jeg er mer realistisk :) Mulig jeg har den i løpet av April.

Jeg skulle også ønske meg Geos som BB30 og vil tro at dette kommer på neste års modell hvis den slår ann.

Vänta på paket-tråden!
ska bli intressant att se aero ramen :D

angående saknad av bb30 på geos:
"We could not fit BB30 shell inside the mold...yes it happens :-)

Nevertheless, for the EU market where this frame is targeted at, BB30 is not seen as an advantage yet."

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp