Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
svar på undran om Geos:

The Geos should be a nice frame. We have high expectations of it.

Yes you can order one - the lead time is about 50-60 days however so I hope that is OK for you. As you know this frame is not in production yet so each frame will be made to order and maybe slightly different to another frame. We practice continuous improvement. For example with Helios we went through 7 versions before making the final one. Geos may have less versions since the factory now knows us well (they make the Magnus and the Flux as well) so they know what type of performance and finish quality we expect.

Thus the final Geos that makes it into production will not be much different. We may tune the layup a bit or add some features or change cable routing, but the changes will be minor. Due to our history with the factory I expect only fine tuning to occur rather than major changes.

Having said that, I have one size L on order and if the current rider backs out for whatever reason, I can make it available to you. I will know about the rider's status within a month or so.

Magnus will be a LOT stiffer....just so you know :-)

Vänta på paket-tråden!
ska bli grymt fint att få hem magnus ramen, lite underligt att det ä aluhylsa vid vevlagret på helios, men helkolfiber på magnus, ska bli grymt intressant att se o montera.

Vänta på paket-tråden!
Hepp då har man blivit tvungen att skriva i denna tråd igen då.
Ny bakväxel snålade så det blir en FORCE istället för RED lär nog inte känna någon skillnad.
Sen blev det lite smått o gott nya handtag till MTBn, nya klossar och nya anti glidskydd till skorna.
Skickas med Parcel så det lär väl ta lite tid, får se vilket som kommer först paketet eller våren.

Vänta på paket-tråden!
Farligt med lön. Väntar på ett paket med skor, och lär få vänta för troligen får jag inte de förräns den 12e april för att slippa lite fraktkostnad.

Vänta på paket-tråden!
ett par gula Mavic Fury. Skönaste skorna jag provat och matchar mina lvgskor så fint :)

Vänta på paket-tråden!
ja nu har paketet varit i sverige sedan fredagen.
hoppas nu den kommer imorgon eller tisdag senast, så man kan lämna in hojen för renovering :)

Vänta på paket-tråden!
Petri skrev:
-------------------------------------------------------
> ja nu har paketet varit i sverige sedan fredagen.
> hoppas nu den kommer imorgon eller tisdag senast,
> så man kan lämna in hojen för renovering :)

lämna för allt i världen inte in den till samma cykelhandlare som monterade din frambroms, de är uppenbarligen helt inkompetenta och ska absolut inte skruva på en cykel som man har för avsikt att använda och lita på.

Vänta på paket-tråden!
Tiden har nog ALDRIG gått så långsamt som den gör nu i väntan på:

En sån här =)
Inspired.JPG ht=613

[OT]Och ett sånt här
moderkort.jpg ht=443

Vänta på paket-tråden!
Äntligen är mina kompressionstights på väg från England, efter lite kortkrångel är status ändrad till processed och packaged for despatch :-) T

Vänta på paket-tråden!
Jag tror det är tights som sitter åt lite mer som också gynnar återhämtningen samt är bra att flyga med så det typ ska öka blodcikulationen...

Skinz typ...

Men jag vet inte som sagt...

Vänta på paket-tråden!
24.03.010
18:17 Osnabrueck TAP-Eingang
24.03.010
18:17 Osnabrueck TAP-Ausgang
24.03.010
18:22 Osnabrueck TUP-Ausgang
26.03.010
08:05 Skanderborg TUP-Ausgang
29.03.010
13:55 Skanderborg TUP-Ausgang
30.03.010
07:26 Goeteborg TEP-Eingang

Snart skall det alltså vara framme...

Vänta på paket-tråden!
bergljung skrev:
> "kompressionstights" - vad är det?

Nån fetich-grej...

Vänta på paket-tråden!
Bang skrev:
> Jag tror det är tights som sitter åt lite mer
> som också gynnar återhämtningen samt är bra
> att flyga med så det typ ska öka
> blodcikulationen...
>
> Skinz typ...
>
> Men jag vet inte som sagt...

Japp, byxor som sitter åt som fan och därmed ökar blodgenomströmningen i musklerna under återhämtningen efter hårda träningspass... Finns flertalet märken, Skinz, 2XU, Dhb mfl :-) T

Vänta på paket-tråden!
Det finns även kompressionstights som man har under pågående aktivitet. Även strumpor mm finns att köpa...

Vänta på paket-tråden!
Exakt, men tantstrumpor är mer än vad jag klarar av... Santini hade fina cykelbyxor som var lite mer stumma just för att ge kompressionsstöd i lårmusklerna förut, vet inte om dom har det längre i sitt sortiment :-) T

Vänta på paket-tråden!
Lite vårrust och nybygge...

(1) Nuke Proof Grips Element End Lock On Grip Yellow
(2) SRAM Chains Powerlink Connector 3 x Links 9sp Gold (3679)
(1) Shimano Chains Dura-Ace-XTR Chain 9 Speed 7701 Each
(1) SRAM Chains PC991 Chain 9sp Each
(1) Stendec Lubricants Crystal Fork Fluid 7.5 Wt 500ml
(1) RaceFace Handlebars Riser Evolve XC Riser 2009 Black 665mm - 1" Rise
(1) SIDI Shoes Road Genius 5 Pro 2009 42 White - White
(1) FSA Handlebars Road Gossamer New Ergo Road Bar 2009 Black - 40cm 31.8mm
(1) Halt Brake Pads - Road Gooey Road Replacement Cartridges Purple
(1) Continental Wheels Rims Road Tubular Rim Cement 25g Tube - Carbon Specific
(1) Shimano Brakes - Road Ultegra Brakes 6700 Pair F&R - Grey Carbon 145087&145088
(1) Middleburn Chainrings - MTB Chainring Middle Slick-Shift 4-Bolt 32t Silver 8/9sp
(1) Middleburn Chainrings - MTB Chainring Outer Hardcoat 4-Bolt 44t Grey 8/9sp
(1) Shimano Cranksets - MTB Deore Chainset M590 175mm 4-Bolt 22.32.44 Silver
(1) Shimano Cranksets - Road Ultegra Chainset Double 6600 170mm 39.52 NO BB Cups
(1) Goodridge Cables - Gear Gear Cable Kit White
(1) Goodridge Cables - Brake Brake Cable Kit White
(1) Shimano Cassettes - MTB Deore Cassette 9 Speed HG61 11-34
(1) Shimano Cassettes - MTB Saint/SLX Cassette 9 Speed HG80 11-32
(1) FSA Stems - Road OS-120 Stem - Alloy Clamp 110 6Deg 1.1/8" OS 31.8Clamp
(1) Shimano Pedals Clipless - MTB M520 Clipless SPD Pedals White
(1) Shimano Derailleurs - MTB Rear SLX Shadow Rear Derailleur M662 SGS Long Cage Black
(1) Shimano Derailleurs - MTB Rear Deore Rear Derailleur Shadow M592 SGS Long Cage - Black
(1) Shimano Pedals Clipless - Road Ultegra SL Pedals 6700 Pair
(2) Continental Tyres - MTB 26" Race King UST Tyre 26 x 2.2 Folding
(1) Blackburn Water Bottles - Cages Comp Bottle Cage Black
(1) Elite Water Bottles - Cages Patao Carbon Bottle Cage Black Carbon
(1) NoTubes Wheels Tubeless Kits The Solution Tyre Sealant 1 Pint - 473ml
(1) NoTubes Wheels Tubeless Kits Stan's Standard Valve Stem Each
(1) Continental Tyres - Road Competition Tubular Tyre 28" x 22mm Black/Black Skin
(1) Fizik Handlebar Tape Bar Tape - Microtex White

Vänta på paket-tråden!
Paketet har lämnat Danmark, så med lite tur så kan jag hämta upp det imorgon eller på torsdag! =D

Vänta på paket-tråden!
Vad håller de på GLS på med???

1/03/2010 15:38 SESHBG , Sweden 4.32 Not delivered due to a wrong address
31/03/2010 09:20 SESSTO , Sweden 90.45 Consignee contacted Waiting for reply
31/03/2010 06:04 SESSTO , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
30/03/2010 17:38 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
30/03/2010 01:20 DE 001 Neuenstein, Germany 1.0 Outbound from GLS location
30/03/2010 01:09 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
29/03/2010 16:35 DE 720 Wangen, Germany 0.0 Data transferred to GLS System

Vilka är det som är deras partner i Sverige? Uppenbarligen inte posten efter att ha pratat med dem. Har varit anträffbar hela dagen men inte hört ett pip från någon.

Vänta på paket-tråden!
Du måste ringa till Schenker i Helsingborg och be att få kollinumret och justera adressupgifterna, med 99,9% säkerhet har nog skrivit fel adress när Schenker klistrade på egna adresslappar vid importen till Sverige... Schenker, Schenker & Schenker är källan till dina problem :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Så de byter kollinr när det kommer in i Sverige??? Det förklarar varför det inte dyk upp när jag sökte på Schenkers hemsida.

Skit också - det är en Bezzera BZ07 DE PID espressomaskin och hade tänkt köra lite fina shots i helgen .... Tillsammans med vår nya Mahlkönig hade jag tänkt den här påsken skulle blivit riktigt kul

Tack för tipset!

Vänta på paket-tråden!
Vänta på min Focus hybrid från actionsports.de.
Beställde 17/3, en vecka senare mailade jag o kollade att allt va ok. Fick till svar att den skulle skickas i början på denna vecka. Fortfarande inte hört nåt så imorrn blir det till att maila igen.

Vänta på paket-tråden!
Min beställning från CRC på gaffel och lite andra prylar är på väg. Ett landsvägsdäck var restat, men även det är skickat. Huvudpaketet väger 8 kg. Paketet med det restade däcket är noterat till 19 kg. Tror ni det är ett dumperdäck de har skickat? :)

Vänta på paket-tråden!
Är det jag som har otur eller är det årstiden som gör att det tar tid att få sina paket? Väntar på ett paket från Cykelcity och ett från Cyclecomponents beställda för två veckor sen och båda ligger fortfarande under status behandlas. Snart skriver jag en arg lapp laminerar och hänger upp någonstans.

Vänta på paket-tråden!
Hos cyclecomponents var dom det men hos cykelcity står det väl inte alltid om det finns eller inte utan bara antalet man vill beställa.

Vänta på paket-tråden!
Mitt paket anlände Stockholm 03:38 idag, så jag ringde och frågade om det skulle köras ut under dagen. Det var redan omlastat och kommer under dagen. Spännande att se om det verkligen blir så.

Vänta på paket-tråden!
martintin skrev:
> Är det jag som har otur eller är det årstiden
> som gör att det tar tid att få sina paket?
> Väntar på ett paket från Cykelcity och ett
> från Cyclecomponents beställda för två veckor
> sen och båda ligger fortfarande under status
> behandlas. Snart skriver jag en arg lapp laminerar
> och hänger upp någonstans.

Cyclecomponents visar bara leveranstiden deras leverantör uppger, såhär års är det rätt många som väntar på lager som självklart redan skickats när man undrar vart ordern finns någonstans... Italienarna tex är väldig duktiga på at påstå att sakerna är på väg när det tar 3-44 veckor till innan dom skickats enligt fraktsedlar... Man får nog överhuvud taget ta leveranstider med en nypa salt eller två om det inte finns i lager hos butiken :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Man ska alltid beställa greker som finns hemma, annars kan man få vääääänta jättelänge.Jag köpte en grej en gång som Inte var o lager, beställde ändå då den Vår ovanlig och jag hade inte brottåm, efter tre månader fick jag nog och avbeställde...

Vänta på paket-tråden!
Bang skrev:
> Man ska alltid beställa greker som finns hemma,

Men herregud, det är ju människohandel!

Vänta på paket-tråden!
Bang skrev:
> Man ska alltid beställa greker som finns hemma,
> annars kan man få vääääänta jättelänge.Jag
> köpte en grej en gång som Inte var o lager,
> beställde ändå då den Vår ovanlig och jag
> hade inte brottåm, efter tre månader fick jag
> nog och avbeställde...

he he, klockren analys, "jag köpte en grej en gång"... jag har beställt massor av saker som inte har funnits i lager, och de har de allra flesta gånger dykt upp på utlovad tid. låt oss inte dramatisera i onödan.

Vänta på paket-tråden!
Mitt paket lämnade Danmark för två dagar sedan och har enligt gls inte dykt upp i Sverige än. Vilket nummer är det man ska ringa för att få schenkers trackingnummer?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp