Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Ni har ju tur som har ett trackingnummer att söka på. Mitt paket från CRC som skickades 31a var för litet för att få ett trackingnummer så jag får gott vänta :)

Vänta på paket-tråden!
Antingen har mitt paket blivit kvar på bromma i strejken, eller så har det blivit mosat i tågurspårningen igår. Jag bara vet det. Jag trodde inget kunde gå fel nu när askmolnet inte sinkade grejerna längre men ack så fel man hade :D

Vänta på paket-tråden!
mankis skrev:
-------------------------------------------------------
> Har lärt mig att UPS är lika illa som Shenker,
> beställt via Action Sports, sänt dagen efter, i
> Sverige 2 dagar efter men sen var det stopp.
>
> Har nu fått reda på att dom varit hem till mig 3
> gånger!!! ingen lapp i lådan, ingenting, skulle
> dom kunna räkna ut att folk faktiskt jobbar på
> dagarna och inte sitter hemma och bevakar paket,
> suck.
>
> Vet nu i alla fall att paketet finns i min stad
> så nu ska det bara hitta till mig innan som
> sänder tebax det till Duskland vilket inte verkar
> vara så lätt.
>
> Väntar fortfarande på hjul och styre trots att
> det lämnade Bromma i torsdags.

Enklast med UPS är nästan att åka till dom och hämta. Då kan du betala med kort också har jag för mig.

Vänta på paket-tråden!
Ett par Castelli Free bib knickers
castelli_knickers.jpg ht=725

från Bikebuster. Är någonstans mellan Jönköping och Stockholm just nu.

Och ett par Castelli Free Aero Race team från Wiggle
castelli-freeareorac2-bib-10-med.jpg ht=350

Kommer när sommarhettan kommer...

/K

Vänta på paket-tråden!
Ett tips om man väntar UPS-paket och har ärliga grannar är att tejpa upp en lapp där det står att UPS har fullmakt att lämn pket vid dörren :-) T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Ett tips om man väntar UPS-paket och har ärliga
> grannar är att tejpa upp en lapp där det står
> att UPS har fullmakt att lämn pket vid dörren
> :-) T

UPS tog egna initiativ senast jag inte var hemma och ringde på hos grannen istället. När jag kom hem låg det en lapp i brevlådan "Ditt paket lämnades kl13 och finns hos Andersson bredvid".

Vänta på paket-tråden!
Fick just hem en stor kartong Canyon. Jag som är nybörjare på lvg slås av hur liten cykeln är och hur gigantisk främre storklingan är :)

Vänta på paket-tråden!
Mindre än en vecka sen jag beställde från JensonUSA via fedex och cykeln är i Stockholm. Det var inte illa!
Men Fedex hade såklart inte min portkod och så var jag inte hemma. Bör komma till jobbet imorgon, i så fall tog det prick en vecka.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Canyon Ultimate CF, svårt att låta bli när priset är så bra just nu.

Vänta på paket-tråden!
Äntligen, efter kontakt med UPS så fanns paketet på mitt jobb 2 timmar senare och jag blev ett No tubes hjul lyckligare.

Vänta på paket-tråden!
Samma vecka som skatteåterbäringen kommer så seglar denna tråd upp på förstasidan. Woho, konsumtion!

/K

Vänta på paket-tråden!
beställde i söndags kväll från bike-discount, o idag, onsdag damp de ner i brevlådan, inte illa.

speedplay-zero-cromo-ss07.jpg

nu ska jag bara ta o beställa ett par titan axlar, så man får som deras värsting pedal, men för en klart mindre summa :D

Vänta på paket-tråden!
Skattepengarna gick till:
1 MET Parachute 2009 - 54-57cm M Black
ID: 54886
Unit Price: £106.251
och
Hayes HFX Pads - Semi Metallic Black PAIR
ID: 11186
Unit Price: £13.82

Har en hayes 9 liggandes i en låda utan klossar, (hittad i "kasta bort högen" hos en bekant) tänkte se om jag får liv i den.
Första gången jag beställer från crc, får se hur fort jag får skydda min haka.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på paket från www.bike-x-perts.com/

Nån som har beställt därifrån?

Hur lång tid brukar det ta?

Vänta på paket-tråden!
Väntar på paker från Hibike sen den 14 maj, sista grejorna kommer i lager nästa vecka och skickas sen... Sen ett par lätta XC-hjul från Cnc :-) T

Vänta på paket-tråden!
Hur svårt kan det vara att hålla sig egentligen? Råkade beställa en cykeldel precis, 55€ fattigare imorrn

Vänta på paket-tråden!
Väntar på växelöron från derailleurhanger, var på världscup i MTB-Orientering i Gdansk förra veckan och en kompis körde av 2 st öron på 2 dagar. Han kunde låna, men jag kör Salsa och det gör ingen annan... Ska även beställa cykelväska från crc att ha när jag ska till Portugal i Juli.

Vänta på paket-tråden!
Jensen skrev:
> nu ska jag bara ta o beställa ett par titan
> axlar, så man får som deras värsting pedal, men
> för en klart mindre summa

Nja, då får du väl byta fler delar än bara axeln.

/Håkan

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på en hel cykel från www.bike-discount.de.
Beställde den 5:e och fick orderbekräftelse (pdf) samma dag, sen helt tyst...
Svarar inte ens på mail, vill ju ha kollinr så jag kan se vart mitt paket håller hus, om det finns nått :)

Vänta på paket-tråden!
Använder Parcelforce Posten istället för Schenker numera? Jag fick ett paket som gått med Parcelforce från england på två dagar (blev förstås helt chockad över leveranstiden) och det var Posten istället för Schenker som leverarade. Kan det vara så fantastiskt att Parcelforce äntligen har dumpat Schenker eller var det en engångsföreteelse?

Vänta på paket-tråden!
Shifter Pod 9sp
Rear Derailleur Shadow
Cassette 9 Speed
Chain 9 Speed
Chainring Middle

Dags att testa koncepte växlar en period igen, lite trött på att kliva av i brantaste långbackarna och att spinna ur på platten. 9 stycken och lite lågbudget får det bli denna gång.

Sen har jag en komplett singel-speed-drivlina jag snabbt kan reversera till när ovanstående börjar krångla i vanlig ordning.

Vänta på paket-tråden!
Mer lätta prylar, lätt kedjestyrare, lätt sadelstolpsklämma, lätta snabbkopplingar & lätta kolfiberspacers... :-) T

Vänta på paket-tråden!
MoeJoe skrev:
> Sen har jag en komplett singel-speed-drivlina jag snabbt kan reversera till när ovanstående
> börjar krångla i vanlig ordning.

Som du tar med dig i ryggan? :)

Själv väntar jag på DH-däck och annat småplock från CRC. Plus att det nog snart blir en beställning från tredje riket (igen :-)

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Mer lätta prylar, lätt kedjestyrare, lätt
> sadelstolpsklämma, lätta snabbkopplingar &
> lätta kolfiberspacers... :-) T

Den här frågan hör nog hemma i "frågor man inte vågar ställa.." tråden, men here goes. Vafan är spacers? ;)

Vänta på paket-tråden!
Spacers kan vara lite olika saker men jag tror att det är ringarna du har på gaffelröret för att justera höjden på styrstammen. Sådana spacers kommer i olika höjd och matreal för att tillgodose kundernas önskemål.

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> Ah jusste, mitt paket från crc har fortfarande
> inte kommit. Skickades 28e fick jag mail om :/

Det kan inte varit nått speciellt om du glömt bort det efter 2 veckor? .. Du lär ju missat avin eller nått?

Vänta på paket-tråden!
Jag glömmer aldrig bort paket. Brukar ge det sju dagar när det är fri frakt från crc. Fick inget trackingnummer av crc å enligt crc kan det ta upp till 15 dagar. Enligt Postens listor har inget blivit levererat till dem heller. Kommer inte grejerna efter 15 dagar sätter crc tillbaka pengarna som kan ta upp till 30 dagar. Inget av detta hjälper mig då jag måste ha grejerna i ordern. Nya handskar, glasögon, väska mm.

Kommer inte paketet efter två veckor kan man ju börja undra om det verkligen kommer att komma fram...

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> Kommer inte grejerna efter 15 dagar sätter crc tillbaka pengarna som kan ta upp till 30 dagar.

Tur i oturen så tappar ju kronan i värde mot pundet, så du kommer kanske göra en liten vinst (glöm inte den på deklarationen nästa år :-)

gbpsek.png ht=360

(utveckling april 2010 till nu, från http://valuta.se)

Vänta på paket-tråden!
STIZZE skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mer lätta prylar, lätt kedjestyrare, lätt
> > sadelstolpsklämma, lätta snabbkopplingar &
> > lätta kolfiberspacers... :-) T
>
> Den här frågan hör nog hemma i "frågor man
> inte vågar ställa.." tråden, men here goes.
> Vafan är spacers? ;)

Precis som Globalistik redan har svarat är "spacers" distansringar, kan användas vid justering för singelspeedrev på standard kassett eller som i mitt fall för att justera höjden på styret/aheadstammen :-) T

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> Vafan, jag vill ha mina glajjor NU!!!! *bjuder på
> chips*

Vafan global, du freakar ur för ett par glajjor, tänk på stackars mig som ser fram mot en hel CYKEL.. jag har inga naglar kvar, kan inte sova på nätterna även fast jag försöker räkna cannondales som hoppar över staketet.. !

Vänta på paket-tråden!
Haha! Räknar Cannondales :)

Jag ska ju till Motala på fredag å det vore ju bra om man kunde hinna köra en tur med glajjorna innan. Eller i huvudtaget kvittera ut det senast torsdag.

Aja, långsamaste leveransen från crc på flera månader :/

Vänta på paket-tråden!
Rimfaxe skrev:
> Brukar man få något kollinummer från CRC? Jag
> hade velat veta när min hjälm kommer.

Logga in på crc, klicka på försändelsenumret på din order så dyker trackingnumret upp till parcelforce ? Antar du har gratisfrakt :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Beställde lite smått och gott från cyclecomponents. Blev från Sverige då jag tänkte att sadelväskor och flaskhållare och sånt måste gå på ett par dagar bara att skicka. Nä då. Paketet är fortfarande i plockkö 16 juni. Beställningen lagd natten mot 9 Juni.

Vänta på paket-tråden!
vadaren skrev:
> Beställde lite smått och gott från cyclecomponents. Blev från Sverige då jag tänkte att sadelväskor och flaskhållare och sånt måste gå på ett par dagar bara att skicka. Nä då.
> Paketet är fortfarande i plockkö 16 juni. Beställningen lagd natten mot 9 Juni.

Fick mejl från cyco i går om att sista beställningstid för att garanterat kunna få leverans innan vätternrundan är kl 12.00 i dag onsdag, med lilla kommentaren om att det gäller produkter med leveranstid på 1-2 dagar och så länge posten sköter sig alltså...

Vänta på paket-tråden!
Inget paket idag heller. Trist att "mindre paket" inte får kollinummer från crc :/ aja. One day to go. Står det inte förresten 5-10 dagar på deras sajt gällande det här med fri frakt?

Vänta på paket-tråden!
Jag ringde Schenker för att kolla status på mitt paket som skickades från CRC sent i fredags.

Till min stora förvåning var det inte ett hämta-host-posten-paket-med-avin-som-kommer-i-brevlådan-dagen-efter-paket, utan jag kan svänga förbi Lunda på vägen hem från jobbet :-D

Någon på GLS/Schenker måste vara nyanställd för så här fort har det aldrig gått.

/P-M

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Rimfaxe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Brukar man få något kollinummer från CRC?
> Jag
> > hade velat veta när min hjälm kommer.
>
>
> Logga in på crc, klicka på försändelsenumret
> på din order så dyker trackingnumret upp till
> parcelforce ? Antar du har gratisfrakt :-/ T

Japp, gratis är gott. Men det står: "Order Status: Processing"
"Shipping Details for OrderID: 3975062", räcker inte, för lite siffror tydligen. Pengarna är dragna från kontot, men det verkar inte som att ordern är klar ändå. Konstigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp