Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Det hade jag inte en aning om.
Hoppas det inte blir strul.
Jag beställde den sista av Taurin 4 de hade i lagret.
/Simz

Vänta på paket-tråden!
Väntar på X7 framväxel och X7 trigger reglage som sorterats i örebro precis. Ska köra dom med farsans förra X7 växel som jag riktat upp efter hans krash, ska bli skönt att slippa shitmano.
Dom var bra mycket billigare på Cyclecomponents än på Chainreaction!

Vänta på paket-tråden!
Det verkar som om Posten/DPD vill ta upp kampen med Schenker som mest useless speditör...

Mitt paket från bike-discount.de har gått i retur till avsändaren därför att mitt namn stod före min arbetsgivares företasnamn! Jag hade beställt en sadel och en momentnyckel till jobbet istället för till hemadressen och eftersom min arbetsgivare har eget postnummer blev det tilt i huvudet på sorterarna på posten då dom inte kunde få ihop mitt namn med postnummret.... Allvarligt talat hur svårt är det om det står ett namn, ett företagsnamn och ett postnummer att haja att personen jobbar på företaget? Nu blir det till att vänta en vecka till och hoppas att affären vill skicka paketet igen till min hemadress och att inte posten tiltar igen...

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Wilier Izoard som skicka med UPS i morgon från Falkenberg.
Borde väl få den på Fredag.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Canyon Ultimate CF i grönt som blev skickad med UPS igår, väntad leverans imorgon.

Vänta på paket-tråden!
anderski skrev:
-------------------------------------------------------
> Väntar på en Wilier Izoard som skicka med UPS i
> morgon från Falkenberg.
> Borde väl få den på Fredag.

Grattis!

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en On-One 456 Summer Season med diverse godis på, ska väl skickas under em. tror jag. Packad är den, i alla fall.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
anderski skrev:
> Väntar på en Wilier Izoard som skicka med UPS i
> morgon från Falkenberg.
> Borde väl få den på Fredag.
Ser ju lovande ut BROMMA, SE 02/07/2010 6:30 UTE FÖR LEVERANS .

Vänta på paket-tråden!
Skojar du!
Ja lutar åt en långrunda på Söndag, till typ Nynäshamn. Lust att hänga på ?

Vänta på paket-tråden!
Det finns tyvärr ingen tid alls för cykling i helgen för mig. Tyvärr och tyvärr förresten, jag ska ha en helhelg med Atle och vi ska nog till Nynäs på lördag men vi ska åka tåg såklart, tåg är uppenbarligen da shizzle för en treåring.

Vänta på paket-tråden!
Ok, det går fler tåg, eller cykelturer menar jag..
Nu ska jag packa upp mitt paket som ups precis levererat!
Yes, helgen är räddad!!

Vänta på paket-tråden!
anderski skrev:
> Ok, det går fler tåg, eller cykelturer menar
> jag..
> Nu ska jag packa upp mitt paket som ups precis
> levererat!
> Yes, helgen är räddad!!

Fan va kul, helgen kommer bli grymt kul för dig! Själv har jag 4 dar + leverans från usa att fortsätta vänta på.. Har tänkt på mitt paket(cykel) varenda dag i över en månad nu. Förstod inte riktigt hur jobbigt det skulle bli att uthärda ;)

Vänta på paket-tråden!
UPS kom inte in i min port igår då de inte hade portkod, inte kunde de tänka sig att kanske slå mig en signal, kanske Canyon som inte skrivit med mitt nummer på försändelsen, så nu sitter man här och väntar på att de ska komma idag istället, portkod fick man ringa och meddela.

Vänta på paket-tråden!
anderski skrev:
> Ok, det går fler tåg, eller cykelturer menar
> jag..
> Nu ska jag packa upp mitt paket som ups precis
> levererat!
> Yes, helgen är räddad!!

Nu är du så god och drar upp en bild någonstans, antingen här eller på fejsan eller bara mailar mig en bild, ok???

Vänta på paket-tråden!
Jag känner mig manad att bidra med min egen lilla historia. Köpte massa prylar från CRC straxt före midsommar. Allt var i lager och skickades direkt. Kom till Sverige och allt verkade frid och fröjd. Lite för enkelt.

05-07-2010 11:56 Delivery Agent - SWEDEN Delivered to Post Office
05-07-2010 09:03 Delivery Agent - SWEDEN Out for delivery

jag tänkte att jag skulle ringa numret till schenker för att slippa behöva vänta på avin, men gissa om jag blev glad när jag fick veta att mitt paket är "feldistribuerat"!! Den vänliga skånska kvinnan i telefon sa att hon skulle "söka efter paketet" men ringde senare med budskapet att dom ännu inte hittat det. Hurra!!

aja, inte värst än. Inget slår vår fina svenska tull som en gång behövde 67 dagar på sig att "kontrollera" ett paket jag beställt från USA via USPS (dom öppnade det inte ens).

Vänta på paket-tråden!
Förutom sadelstolpen från Edge (som aldrig verkar komma) så väntar jag nu även på en
sig.jpg ht=725

till mig själv och en
02_Cap.jpg ht=484

till min son (1 år i förrgår!)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Cube LTD Comp från bike-discount.de, borde komma inom de närmsta dagarna och förhoppningsvis innan helgen :) Just nu befinner den sig i den danska huvudstaden.

Vänta på paket-tråden!
Väntar fortfarande på Castellibyxor (Aero Free Race Team, eller nåt) från Wiggle ("awaiting stock") och nu också ett par Speedplay i rostfritt från Wiggle (men de har dem i lager så det borde gå undan).

speedplay-zero-st-med.jpg ht=350

Vänta på paket-tråden!
zirxo skrev:
> UPS kom inte in i min port igår då de inte hade
> portkod, inte kunde de tänka sig att kanske slå
> mig en signal, kanske Canyon som inte skrivit med
> mitt nummer på försändelsen, så nu sitter man
> här och väntar på att de ska komma idag
> istället, portkod fick man ringa och meddela.
Tyvärr verkar de flesta som jobbar på ups, inte ha nån hjärna..
Eller så har de skit rutiner. Förra året ringde på min dörr, jag kom hem 15 min senare, inte f-n ringde de på mobilen..
(och de hade mitt mobil nr)

I fredags ringde de på hem telefonen när de var utanför!
Jag var ledig så det funkade ju, annars kan man ju ange adressen til jobbet. Jag gjorde det förra gången
Hur svårt skulle det va att skicka ett sms 30-60 min innan de är utanför porten ?
Eller skicka en tweet, eller vad som helst. De borde ju ytjäna på det själva typ.

Vänta på paket-tråden!
Man tycker ju verkligen att de skulle tjäna på att vara ute lite i förväg och inte ringa när de är vid dörren, eller bara ringa på direkt.
Man kan ju inte ens lämna huset på hela dagen, vet inte när de ska komma mellan 9 och 19.

Jag fick paketet dagen efter, tur att man har sommarlov, eller vad man ska kalla det.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Rock Shox Recon gaffel samt Giro Phase från Merlin.
Beställde igår och idag kom trackingid.
Hoppas det hinner komma innan helgen

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> Efter en lång väntan kom äntligen
> klubbkläderna i årets sommarkollektionsfärg -
> vit!

Jag hade inget beställt men fick hämta "Principias" kläder igår :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Här kommer jag för att svära lite över Schenkers verksamhet..

Ett paket skall förflyttas 50km, efter att ha blivit försenat för att allt inte fanns i lager beställdes en upphämtning strax efter 17 igår onsdag.

Paketet har inte sorterats idag, vilket innebär att det inte kommer lämna fucking Alingsås idag eller imorgon. Paketet kommer således inte skickas ut till ombudet förrän tidigast måndag.

Fem dygn för att flytta två kilo 50 kilometer, inte ok. Har fått paket från Chicago levererat snabbare än så.

= Inga däck = ingen cykling i helgen = depression och elände.

Vänta på paket-tråden!
En Ultegra-kittad CX beställd från Radsport Martin Bormann GmbH, eller vad de nu hette.

fast de är tomtar och hade inte ramar, så den väntar jag inte på längre.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Ja då var man där igen, beställd Garmin Edge 500 och frakt med Fedex, 24-48 timmars leverans är nu uppe i 72 men efter ett telesamtal idag så ska den "nog" komma i morgon till jobbet, ännu ett intelligent företag som chansar och åker hem till en mitt på dagen när man jobbar trots att mobil telefonnumret står på kartongen, får utbrista i ett stort "HEJA".

Kanske ska man börja skriva jobb adressen på alla packet härdanefter för att slippa krångel.

Vänta på paket-tråden!
mankis skrev:
> Ja då var man där igen, beställd Garmin Edge
> 500 och frakt med Fedex, 24-48 timmars leverans
> är nu uppe i 72 men efter ett telesamtal idag så
> ska den "nog" komma i morgon till jobbet, ännu
> ett intelligent företag som chansar och åker hem
> till en mitt på dagen när man jobbar trots att
> mobil telefonnumret står på kartongen, får
> utbrista i ett stort "HEJA".
>
> Kanske ska man börja skriva jobb adressen på
> alla packet härdanefter för att slippa krångel.

Med Fedex lämnar man en lapp på dörren att dom får fullmakt att lämna paketet vid dörren eller hos någon ärlig granne om man råkar ha det. Funkar lika bra med Tnt också :-) T

Vänta på paket-tråden!
Struntar i att vänta på paket och drar till Cykelcity i morgon och köper mig en Garmin Edge 500, tublim, ventilförlängare, bromsklossar till kolfiberfälgar och en ny hjälm till Mirja.

Känns lättare så.

Vänta på paket-tråden!
väntar på en liten order med blandade prylar från cc. håller på att bygga mig en ny vinterpendlare från en gammal mtb-stålram. ska bli fina fisken! nya helstel framgaffel, adapter till 29", ny kasett, spacer, m.m.

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på lite vitt med Yumeya på, lite gult med Mavic på och lite silvrigt tråkigt med Shimano på. Gratisfrakt ifrån crc :)

Vänta på paket-tråden!
Tjena!
Cannondale är ju rätt bestämda när det gäller att skicka cyklar över gränserna men har man tur och stöter på rätt cykelhandlare kan man spara grymma pengar på det. Jag köpte min Scalpel från en handlare i USA och han skickade den gärna. Jag åkte på både tull och moms men sparade ändå många tusen i slutändan...

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par dojor och en Park Tool pump från Ebay... de verkar för tillfället sitta fast i tullen i Malmö :(
ULCarbon.jpg ht=400

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> väntar å en deoregrupp + hjul :)
>
> http://www.mtbtr.com/uploads/2028H38.JPG

Sådana hjul kör jag med och är riktigt nöjd. Dessutom är de snygga :)

Dessa skor väntar jag på. Bör kunna hämtas ut i morgon förmiddag.

m-161w-mtb.jpg

Vänta på paket-tråden!
mthornstrom skrev:
> >
> Detta hoppas jag kommer inom 7 dagar.
Blir det inte besvärligt med 5 framväxlar och 2 bakväxlar men bara ett par växelreglage?

För övrigt är 3 nav och 2 vevpartier också rätt ovanligt på en cykel, dessutom 2 kassetter men bara ett baknav. Förvirrande :)

Vänta på paket-tråden!
Ja det blir ett hellvete att få plats med allt :-) jag hittade inte en bild på enbart de saker som jag beställt men vissa saker av de som syns på bilden kommer jag att få

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp