Stizze, hos mig skrev de istället "Levererat till mottagaren" men de har bara levererat en avi.
Tjejen ringde i morse och säger att du har fått en avi i lådan i morse om något paket från Hong Kong. Yippiiee DX-lampan, perfekt. Kommer hem, tar med avin, går till posten där man förklarar för mig att jag redan fått mit paket (enligt deras system). Förklarar så snällt jag kan att om jag fått paketet i morse, så hade de väl knappast brytt sig om att lämna en avi där det står "Sökt 07:10" på.
Tjafsade en halvtimme innan jag fick psykbryt och sa ring mig i morgon bitti när i snackat med brevbäraren som snott mitt paket.
Vidare mot Schenkerombudet (ett riktigt stolpskott btw), lämnar fram paket- och löpnr och säger det är ett stort paket. Han kolla bland små boxar. Jag pekar på ett annat paket som är ungefär så stort som en hjulkartong brukar vara och han bara skakar på huvudet. Då har Schenkeridioterna lyckats leverera alla försändelser förutom mitt, som man kört till ett annat ställe.
Kommer det i morgon då? Nja det beror på, ytterst kanske, idioten som fått paketet måste ju lämna det till idioten som ska köra tillbaka det till terminalen för att sedan ytterligare en idiot ska lasta det i en ny lastbil och antagligen köra fel igen.
Så inga hjul och ingen DX-lampa. Vilken tur att jag ägnade mig åt detta istället för att köra en tisdagsride......
IDOTER!
/C