Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Frorre

Ny medlem
Vänta på paket-tråden!
Ja, tyckte det kunde vara kul som ett komplement till alla "det kom ett paket" trådar. Man måste ju vänta på ett paket innan det kommer :-) Nu väntar jag på ett shimano XT vevparti, en connex whipperman kedja och nån sram kasett från crc :-) Posta gärna era "väntningar" :-)

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Keramiska vevlager från Enduro och silikongrepp från USA ... hoppas att tulltjänstemanen sover när mitt paket passerar.

Vänta på paket-tråden!
1st campagnolo khamsin disc
1st dura ace 7800 broms/växelreglage
1st dura ace 7700 vevlager

Vänta på paket-tråden!
Vi väntade två månader på vårt cykelställ till Aygon. Fick en dragkrok istället. Jag hatar postorder.

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på 3st Z-Led 3,5w, linser och linshållare till mitt lampbygge.

/Jerka

Vänta på paket-tråden!
crc:
skivbromsar
vevlagerlager
sididojjor
kabel
Småjunk

Ebay:
Styrlager
kassett

cyclecomp:
Kedja
kabel
fett
monteringspasta

Vänta på paket-tråden!
Oj, glömde visst att jag beställt pedaler oxå, ett par PD-M540 då dom andra dog krashdöden :-)

Vänta på paket-tråden!
fram/bak växlar, kassett, vevparti, växelreglage kedja vajjrar höljen pedaler. allt XT jag grinar för mycket om jag kör sönder xtr

Vänta på paket-tråden!
Väntar på paket från CC:

3 st DT, 2.0x12mm aluminium nippel, svart
3 st DT, 2.0x12mm aluminium nippel, röd
1 st Salsa, Chainring (130mm), 45T, inner, silver
1 st Parktool, CT.5C kedjebrytare Compact
2 st ACS, 1/2'' x 3/32'' singlespeed kedja
1 st Surly, Track cog 3/32'', 17T

Hoppas det kommer den 29/10..

Vänta på paket-tråden!
file=12985

file=12986

file=12987

/Johan

Vänta på paket-tråden!
Väntar även på en låda från England, tyvärr kan jag inte skriva vad det finns i den(hon kanske läser här:-)

/STEFAN

Vänta på paket-tråden!
Känner mig som kalle, men jag väntar inte på en propellerkeps...istället en stumpy exp carbon..=P

Vänta på paket-tråden!
Kalle och Hobbe är bara för bra. Mitt i prick som vanligt!

Min Commencal Meta 5.5.2 skickas från Skottland idag. 2-4 dagar ska det ta. Jag kan knappt hålla mig ...

/Johan

Vänta på paket-tråden!
Väntar på Tüsklandspaket med cyklocrossram i snajdigt ljusljusgrön

och en pall med skruv från england

Vänta på paket-tråden!
Rodent, jag såg också Commencal Meta till bra pris. Vilken storlek tog du och hur lång är du? Det är ju sjukt jobbigt när man inte vet vilken storlek som passar bäst M eller L.

Danne.

Vänta på paket-tråden!
dan the man skrev:
-------------------------------------------------------
> Rodent, jag såg också Commencal Meta till bra
> pris. Vilken storlek tog du och hur lång är du?
> Det är ju sjukt jobbigt när man inte vet vilken
> storlek som passar bäst M eller L.
>
> Danne.

På Commencals hemsida har de en storlekstabell. Jag gick helt och hållet efter den. Men för mig var det inte så svårt eftersom jag hamnade precis på mitten av intervallet. Jag är 186 cm och intervallet för Large var 180-190. Jag kan bara hoppas att det passar. Se länken: http://www.commencal.com/bike/sizes/index_en.htm.

Jag hittade en Medium billigt på någon sajt som jag inte kommer ihåg, och mailade dem om vad de trodde. De trodde att den skulle bli för liten för mig.

Jag beställde cykeln från http://www.edinburghbicycle.com/ Hittills har de varit väldigt bra att ha att göra med, men jag har ju inte fått någon cykel ännu ... Cykeln kostade 1200 pund och frakten 60. Meta 5.5.3 kostade 900 pund. Det är bra priser. Jag har spenderat många timmar på att leta och att läsa recensioner. Jag är mest nervös över att gaffeln och dämparen inte är de bästa, men alla som kör cykeln verkar helt lyriska, och det är inte många som tycker att lockout och propedal och allt sånt saknas. I värsta fall får man väl uppgradera.

/Johan

Vänta på paket-tråden!
Okej, tack för storlekslänken hittade den inte. Jag är också 186 cm lång så valet blev enkelt. Har sett cykeln på samma ställe också. Gaffeln är riktigt bra, har haft en 130 mm variant tidigare. Såg dessutom att den fick 9/10 i en MTB tidning, samma som Piken när de bedömde gafflar. Att bakdämparen inte har Propedal känns lite konstigt, men förhoppningsvis så är länkaget så bra att det inte behövs.

Lycka till med nya cykeln. Rapportera gärna första intrycket när du fått den.

Danne

Rodent skrev:
> dan the man skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Rodent, jag såg också Commencal Meta till bra
> > pris. Vilken storlek tog du och hur lång är
> du?
> > Det är ju sjukt jobbigt när man inte vet
> vilken
> > storlek som passar bäst M eller L.
> >
> > Danne.
>
> På Commencals hemsida har de en storlekstabell.
> Jag gick helt och hållet efter den. Men för mig
> var det inte så svårt eftersom jag hamnade
> precis på mitten av intervallet. Jag är 186 cm
> och intervallet för Large var 180-190. Jag kan
> bara hoppas att det passar. Se länken:
> http://www.commencal.com/bike/sizes/index_en.htm.
>
> Jag hittade en Medium billigt på någon sajt som
> jag inte kommer ihåg, och mailade dem om vad de
> trodde. De trodde att den skulle bli för liten
> för mig.
>
> Jag beställde cykeln från
> http://www.edinburghbicycle.com/ Hittills har de
> varit väldigt bra att ha att göra med, men jag
> har ju inte fått någon cykel ännu ... Cykeln
> kostade 1200 pund och frakten 60. Meta 5.5.3
> kostade 900 pund. Det är bra priser. Jag har
> spenderat många timmar på att leta och att läsa
> recensioner. Jag är mest nervös över att
> gaffeln och dämparen inte är de bästa, men alla
> som kör cykeln verkar helt lyriska, och det är
> inte många som tycker att lockout och propedal
> och allt sånt saknas. I värsta fall får man
> väl uppgradera.
>
> /Johan

Vänta på paket-tråden!
pean skrev:
> Ser snabb ut.

Hoppas på det

Vänta på paket-tråden!
Skrivet av Road_Runner :

fram/bak växlar, kassett, vevparti, växelreglage kedja vajjrar höljen pedaler. allt XT jag grinar för mycket om jag kör sönder xtr

det ligger nu i västberga och blir utkört på måndag :-)

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på 4 såna här:
http://www.akku2000.de/catalog/prod...d=120&osCsid=6ec9596311ea0605bd4529ebd1ea4705

Och idag kom det en avi med snigelpost som sa att paketet kunde hämtas på närbutiken, fr o m klockan 16 igår. Tror ni att paketet fanns där? Icke. Jävla Posten!
Hur svårt kan det vara att skicka ett paket till rätt ställe?
http://www.posten.se/tracktrace/Tra...&consignmentId=&consignmentId=&consignmentId=

När jag hämtat paketet och laddat batterierna ska jag hälsa på Postens kvalitetsansvarige och skicka på en oherrans massa lumen rätt i nyllet på den stackaren.

Vänta på paket-tråden!
Scand skrev:
> Väntar även på en låda från England, tyvärr
> kan jag inte skriva vad det finns i den(hon kanske
> läser här:-)
>
> /STEFAN

Ja det är klart jag läser här men du avslöjar ju inget. Alltså, det är jag som väntar på ett paket inte du... men jag vet ju inte vad det är... Nyfiken!

Vänta på paket-tråden!
Nu väntar inte jag på nåt paket längre detta skall på cykeln om den sköter sig bra under witch riden.

IMG_0069.JPG ht=544

Vänta på paket-tråden!
Väntar på kläder, skydd& hjälm från CRC... gick från dom 16:31 i måndags och kom till Danmark vid 23-tiden igår :-)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ny framgaffel och diverse småprylar från CRC. Beställde i måndags eftermiddag som skickades en timme efter jag lagt beställningen. Från CRC tog ParcelForce paketet och överlämnade det till General Logistics Systems som tog det från Belfast till Danmark i går kväll. Nu väntar jag på att Schenker (tror jag) ska ta eländet från Danmark till Bromma bara...

Det här med paketspårning är ju bra, men ibland kan det ju vara ett eftersläp i spårningen på tolv timmar eller så, beroende på hur ofta de skickar data från alla sorteringscentraler till huvuddatabasen :/

Vänta på paket-tråden!
Skrivet av Little Stereo (på sjön) idag 08:49

Väntar på kläder, skydd& hjälm från CRC... gick från dom 16:31 i måndags och kom till Danmark vid 23-tiden igår :-)
______________________________________________________________________________________________________
Igår natt Danmark, idag Sverige... -paket i morrn antar jag :-)

Vänta på paket-tråden!
Nu ska bara Schenker slarva bort ditt paket i fyra extra dagar innan du får det. Som dom gör med alla paket som ska till privatpersoner.

Vänta på paket-tråden!
Nu har det gått två veckor, det kliar ngt kopiöst i cykelnerven...men snart ska den vara här

Bilagor

• 9183-10_l.jpg
    9183-10_l.jpg
    56.2 KB · Besök: 150
Vänta på paket-tråden!
Scand skrev:
> Svart säck från Rapha, kom för 25 minuter
> sedan....

Vad var det där för en jävla skitbild? Visa lyxtröjan nu!!

Vänta på paket-tråden!
Nu har bromsen kommit och blivit monterad på fixiecrossen:)

DSC00560.JPG ht=544

DSC00570.JPG ht=544

Nu ska bara Bagabooväskan som skickades i går komma så jag kan åka till systemet och provlasta;)

Vänta på paket-tråden!
Ska hämta mitt paket i morrn som skickades från CRC i måndags kväll, han inte innan paketutlämmningsstället stängde idag :-/

Vänta på paket-tråden!
Jippie!

Äntligen kom avin för paketet från Evalds. Jag la beställningen den 25:e september, samma dag som rean startade...

Det positiva är att jag glömt vad jag beställde, så det blir som att öppna en julklapp!

Vänta på paket-tråden!
Sitter också och väntar på ett paket men dock inte cykelrelaterat :-( Men nästan lika bra:

1 st CD VENOM METAL BLACK
1 st CD HARDCORE SUPERSTAR NO REGRETS
1 st CD BONES, THE BURNOUT BOULEVARD
1 st CD BONES, THE BURNOUT BOULEVARD Limited Edition

Vänta på paket-tråden!
Nu har paketet kommit!

DSCF2378.JPG ht=544

Det var en överraskning, visste bara att ett paket var på g. Grymt snygg, ja eller den kommer bli grymt snygg när jag pimpat den lite girly...Den kommer väl presenteras i fixie tråden så småningom (tillsammans med pepitan, min andra fixie).

Tack Stefan!

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
smira skrev:
> Nu har paketet kommit!

WTF!! Stefan, dumpa Birgitta och kom till mig istället!!

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par Mavic Aksium, en låda med småplock från evalds, och så har jag vissa funderingar på att inom en snar framtid börja vänta på en låda från CRC ;)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Banshee Rune, men i människotermer är den nog fortfarande en spermie, långt från en ram i kartong på väg mot mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp