Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
We have received your item, posted on 28/01/08 and it is being processed for delivery abroad.

Vänta på paket-tråden!
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> WTF, ska det, år 2008, verkligen behöva ta 39
> minuter från att paketet finns för hämtning
> till SMS-aviseringen går ut. 39 minuter av
> förlorad cykelmekartid. Skandal!
>
>
>
> /Johan

2,5 dygn från Örebro till Stockholm imponerar inte det heller. Kör de paketen med permobil eller?

Vänta på paket-tråden!
Snart kommer en skiva (tekniskt sett är det ju två...) som jag har suktat ganska länge efter... :)

thewall1.jpg ht=479

thewall2.jpg ht=479

Vänta på paket-tråden!
Beställde 2 såna här ifrån activesportskit i England till min nya cykel som kommer snart.....

Ibland blir man förvånad beställde dessa en söndags kväll o hämtade ut dom på fredgas kvällen nu är de bara o invänta cyklen som är en trek madone 5,2 o varmare väder såklart...

Bilagor

• 0722221620cb.jpg
    0722221620cb.jpg
    32.2 KB · Besök: 55
Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
blgs: Grattis till de bästa flaskställen, 25,5g. Vad kostade de?

Vänta på paket-tråden!
Nya lager till Äppiken på väg från Enduroforkseals. Skynda, skynda!

Vänta på paket-tråden!
>Jäklar vad vackert, Ebay?

Nej det var en på Blocket som hade ett exemplar. Kanske hade kunnat få ett exemplar lite billigare från USA men man vet ju aldrig vad de andra lägger för bud i slutsekunderna. Nu fick jag ett fast pris att ta ställning till och det tyckte jag var bekvämare.

Men eBay.com eller .de är ju inte dåliga ställen att "fynda" trevliga skivor, plockade upp Simon & Garfunkelboxen (Columbia Studio Recordings) för 25 dollar tror jag det var. Fast man får nog räkna med att slanta upp minst 100 dollar för en mer eftertraktad och OOP MFSL eller DCC skivor.

Vänta på paket-tråden!
I väntans tider på en WILIER Izoard från BB....
Den som väntar på något gott väntar alldeles för länge!
/AJ

Vänta på paket-tråden!
Nu är fultysken ivägskickad från H&S Bike Discount! Sjukt vad cykelsugen jag e nu.. Fick Topeak Defender M1-skärmar från Cyclecomponents idag, de ser funkis å fina ut men utan cykel att sätta fast dem på.. onsdag-torsdag-fredag, kanske har man den till helgen? Ska se Ragnarök på Operan på lördag, vore ju finfint om man kunde få köra en premiärtur i skogen innan tjocka tanten galer om undergången.. :-)

Vänta på paket-tråden!
Beställde växeldelar från bike-discount samt en hjälm storlek small. Fick smågrejerna och en hjälm storek medium. Sååå irriterande.
Måste skicka tillbaka helmuten och vänta en gång till...

Vänta på paket-tråden!
Usch...

Själv har jag precis monterat adaptern till skivbromsfästet på gaffeln och sitter nu och väntar på att få en 180mm skiva för att kunna köra med nya gaffeln & frambroms för första gången. ^^

Vänta på paket-tråden!
Tja... Då är det väl bara att vänta på våren och att få montera skiten!
Sambons vita 66 SL ETA -07 och min fula 36-flöjt:
gafflar.JPG ht=677

Vänta på paket-tråden!
Vafan, du du menar att om jag hade varit med på beställningen så hade det stått en likadan vit gaffel hemma hos mig nu, Plumse?
Jag väntar ocksåpå paket...UTAN att ha beställt nåt. Det här går inte ihop...

Vänta på paket-tråden!
Tufft psykiskt att hantera väntan. Jag lägger upp det hela här och hoppas att gemenskapen lättar min börda.
-----------------------
Your package is on time with a scheduled delivery date of 05/02/2008.

Type: Package
Status: Exception - On Time
See description below
Scheduled Delivery: 05/02/2008
Shipped To: KARLSTAD, SE
Shipped/Billed On: 30/01/2008
Service: STANDARD

Package Progress
Location Date Local Time Description
CRAWLEY,
GB 30/01/2008 17:10 THE PACKAGE WAS MISSORTED AT THE HUB. IT HAS BEEN REROUTED TO THE CORRECT DESTINATION SITE
30/01/2008 17:10 ORIGIN SCAN
30/01/2008 14:18 COLLECTION SCAN
GB 30/01/2008 4:34 BILLING INFORMATION RECEIVED

Vänta på paket-tråden!
dissent.jpg ht=360

och
ChainReactor.jpg ht=160

Date Time Location Tracking Event
31-01-2008 08:50 Leeds Depot Collected from customer
30-01-2008 14:30 WDM Online

Vänta på paket-tråden!
"Cyclecomponents Scandinavia AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren"

... Tralalala. *rullar tummarna*

Vänta på paket-tråden!
Äntligen. Paket 1 av 3 framme...

30-01-2008 12:39 Delivery Agent - SWEDEN Parcel delivered
30-01-2008 10:01 Delivery Agent - SWEDEN Driver confused
30-01-2008 08:29 Delivery Agent - SWEDEN Out for delivery
30-01-2008 05:33 Delivery Agent - SWEDEN Found by cleaning staff
29-01-2008 13:32 Delivery Agent - SWEDEN Parcel lost again by the Schenker monkeys
29-01-2008 13:30 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
29-01-2008 10:12 Delivery Agent - CHINA Left origin country
29-01-2008 09:45 Delivery Agent - CHINA Arrived at destination country
29-01-2008 03:50 Delivery Agent - SWEDEN Parcel lost again
29-01-2008 03:45 Delivery Agent - SWEDEN Parcel found hidden in a corner
29-01-2008 02:26 Delivery Agent - SWEDEN Parcel lost by the Schenker monkeys
28-01-2008 15:34 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
25-01-2008 23:48 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
25-01-2008 23:32 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
24-01-2008 22:50 International Hub Export item accepted into network
24-01-2008 21:46 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
24-01-2008 17:41 Welwyn Garden City Depot On route to hub
24-01-2008 15:48 Welwyn Garden City Depot Collected from customer

Vänta på paket-tråden!
JT: Aha, ser bra ut. (: 3h och 18min mellan Kina och Sverige är ju däremot helt grymt av Schenker. haha

Idag är första dagen sen förra onsdagen som jag inte väntar på något paket. Riktigt tråkigt faktiskt så fick beställa 2 till. (:

Vänta på paket-tråden!
Fick avi om paket innehållandes diversre drivline saker. Tråkigt nog kan jag inte hämta det fören kl 8 :(

Vänta på paket-tråden!
Väntar på mitt ebay-fynd. Visserligen beggad men ack så fin för en retroentusiast som mig:

8c80_1.JPG ht=266
718d_1.JPG ht=266
0849_1.JPG ht=266

Vänta på paket-tråden!
Mitt paket har gått upp i rök. Lämnade GB i tisdags och går inte att tracka någonstans. Både hos Royal Mail och hos Parcel Force står det bara att skiten lämnat GB. (Ska man kunna tracka hos båda?)

Jippie.

Vänta på paket-tråden!
[edit: det var inget]

Vänta på paket-tråden!
pean: Vilket verkar helt ologiskt när det är skickat med Royal Mail... Dessutom vet jag inte hur man trackar hos Schenker, skitkonstigt trackingformulär där ju!

Vänta på paket-tråden!
Mårten, yes, men Parcel Force blir, GLS (som brukar hålla paketen i Danmark några onödiga dagar) och sen blir det Schenker i Sverige. Går att tracka på det sändningsnummret du har. Har du tur går det att tracka innan det är levererat. Annars är det bara att ringa Schenker. Ibland vet dom var grejerna är.

Vänta på paket-tråden!
Mårten: Valde du Royal Mail så kommer det med Posten så prova du www.posten.se

Vänta på paket-tråden!
Pean: Det sista enda jag får upp när jag trackar hos parcelforce och hos royal mail är:

Results
Your item, posted on 28/01/08 with reference *****GB has been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN.

Jag har inte ens skickat med Parcel Force, jag valde Royal Mail hos CRC. Det brukar hamna hos vanliga posten... Jag fattar nada.

Vänta på paket-tråden!
cerro: Jag vet, men det går inte att söka skiten på Posten. Finns inte där enligt systemet. Känns som att någon har fuckat upp någonstans. :)

Vänta på paket-tråden!
Parcel Force och Royal Mail ägs av samma företag: Royal Mail Group.

Vänta på paket-tråden!
mårten: du läste inte texten på CRC?

"Please note that due to the economy nature of the Royal Mail service it is not possible to trace a delayed parcel until 28 days after shipping"

royal mail är alltså brev (typ) eller kartonger upp t.o.m. 1.5kg, royal mail ser bara till att paketet lämnar landet, sen är det postens problem, och jag tror inte att de trackar dem alls.
(och om dem gör det blir det ett nytt tracking-nummer när paketet kommer till sverige, så då får du ringa o kolla efter det)

sitter själv o väntar på royal-mail paket...en ynka framväxel som är allt jag saknar på ny hoj...suck...

Vänta på paket-tråden!
Jag har för mig att det gick att tracka sist jag körde ROyal Mail, därför jag är lite osäker.

Plus att det står på CRC att om paketet enligt trackingen har lämnat GB men man inte har fått det bör man börja fundera på att kontakta posten... Jag börjar fundera. :D

Vänta på paket-tråden!
ring o kolla med posten i morgon bitti med royal-mail tracking-nummret, skriv i tråden hur de gick, så slipper jag vänta i telefonkö i onödan ;)

Vänta på paket-tråden!
Jag är upptagen hela dagen imorgon från 9 till 21, tror inte att jag hinner. :D

Vänta på paket-tråden!
Rätt kul igentligen. Beställde en dirt-potta för ett saftigt bra tag sedan, någon gång under mellan dagarna. Men detta hade jag glömt bort helt. Men idag kom det något med Shenker, var förundrad då jag inte visste vad det kunde vara. Det visade sig att det var en dirt-potta som jag hade beställt. Snacka om att man är flummig ibland trotts att minnet är superbra (men kort).

Så här ser den ut iaf. Vit som skit ;-)
22674.jpg ht=482

Liknar lite Asta Kask omslag på EP:n "För kung och fosterland". Men bara lite.

Vänta på paket-tråden!
Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Beställde en dirt-potta
> för ett saftigt bra tag sedan, någon gång under
> mellandagarna. Men detta hade jag glömt bort helt.

Haru druckit för många Duvel framför datorn nu igen ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp