Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Väntar otåligt på:
1 XT shadow
1 XT framväxel
1 XT kasset
1 par Big Betty
några slangar

Ska komma i morgon! Ska bli skönt att kunna cykla utan att vara konstant irriterad på sneda/spruckna växlar :)

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Plötsligt väntar man på två paket! :)

CRC hade dock restat en pryl. :(

Tänk om alla var lika snabba som Cyberfoto, de vet vad kunderna uppskattar! =)

Vänta på paket-tråden!
Har väntat i 4 veckor på en Yaabaa 449 från www.koxx.se men den verkar inte komma. Ska ringa dom idag

Vänta på paket-tråden!
Väntan på det första paketet är påbörjat.

Ett hjulpar med:
Nav: Hügi 240S Disc
Fälgar: NoTubes ZTR Olympic 28 ekrat fram & bak
Ekrar: CN 424

Nu ska de beställas snabbkopplingar, däck, skor och kanske något mer :)

Vänta på paket-tråden!
Vad brukar vara vanlig leveranstid från CRC till norra Sverige? Känns som om jag håller på att ha "gått över tiden". Vågar varken duscha eller gå ut med hunden längre.. ;-)

Vänta på paket-tråden!
Nu är jag extremt småsint. Men skickade iväg en beställning från CycleComponents inatt... 00.40 för att vara exakt... Ett stycke kedja HG50 och ett stycke fälg XM317. Båda varorna finns i lager enligt lagersaldot, "Nice!" tänker jag i hopp om att få sätta mig och bygga lite hjul åtminstone till helgen...

Kikar in idag, för en timme sedan när detta skrivs, så står det att fälgen är redo att skickas men kedjan är beställd från leverantör.

Vafasen, den fanns ju i lager? Hann någon annan knipa den sista på lagret precis före mig? Näh, se den finns fortfarande på lager (1 stycken) enligt lagersaldot på websidan... Resultatet kommer ju naturligtvis bli att istället för att få grejerna imorgon, onsdag, som planerat. Så kommer jag säkert få dom tidigast på måndag eller kanske tisdag. Fem eller sex dagar längre väntetid än jag trodde...

Småsint? Javisst! Men det såg fan ut som att jag kanske skulle få cykla till helgen, vilket hade varit trevligt eftersom jag inte haft några rullande hjul alls på ett par månader!

Det verkar som att alla får sina paket hyffsat i tid med CycleComponents. Men det har nog inte inträffat mig mer än någon enstaka gång eller två av sådär 20 beställningar. Nästa gång blir det premiär för beställning från tüskland istället.

Vänta på paket-tråden!
Yay, idag blev min order "complete" hos CRC. Tomtar som lovar att skicka samma dag men som sedan drar på det en dag extra. (Jag beställde i söndags, idag är det tisdag... dom borde ha skickat igår. Dom jäääääävlarna. :P)

Vänta på paket-tråden!
Luuuugn Mårten! Du hinner vänta.
Jag beställde mitt därifrån tidigt på onsdag morgon, för snart en vecka sedan. De completade samma dag och skickade samma dag. Och jag väntar...

Vänta på paket-tråden!
Väntar just nu på ett paket med detta fantastiska innehåll :D

trek_1.JPG ht=544

Vänta på paket-tråden!
Jag har också fått lite uppdateringar om mitt paket.. tillbaka till att fnittra som en skolflicka alltså.. :)

Vänta på paket-tråden!
Har någon en anning om hur lång leverans tid cykel och mopedcenter brukar ha?
Jag hör att det går rykten om att det har gått i kunkurs hoppas det stämmer så jag kan beställa en trial cykel från tartybikes istället

Vänta på paket-tråden!
Status: In progress

Parcel tracks

Date Time Location Tracking Event
13-02-2008 23:02 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
13-02-2008 16:37 Preston Depot Collected from customer

Så där ser det aldrig ut när man köper från CRC då går det som ett skott. Jävla merlincycles..

Vänta på paket-tråden!
Faithless93 skrev:
-------------------------------------------------------
> Har någon en anning om hur lång leverans tid
> cykel och mopedcenter brukar ha?
> Jag hör att det går rykten om att det har gått
> i kunkurs hoppas det stämmer så jag kan
> beställa en trial cykel från tartybikes
> istället

Ta frågan i en tråd, istället för tre så får du svar.

Vänta på paket-tråden!
Ted_B skrev:
> Snygga hjul.
> Hur hög är fälgen?
> Väger de 1850?

Ingen aning / Ja, tunga men snygga

Vänta på paket-tråden!
ÄR det nu man ska be om GLS?

20-02-2008 02:21 International Hub Export item accepted into network
20-02-2008 01:18 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
19-02-2008 15:06 Belfast Central Depot On route to hub

Vänta på paket-tråden!
Wohoo! Nu verkar kedjan ha kommit från leverantören, det var snabba ryck minsann... För nu står det "Packas för leverans" på både fälgen och kedjan! Kanske, kanske, kanske att dom får iväg det idag och jag har det hemma imorgon då! ...Blir hjulbygge och cykling till helgen trots allt! :)

Vänta på paket-tråden!
Flippad_unge skrev:
> Väntar just nu på ett paket med detta
> fantastiska innehåll :D
>
>

sheeeeeeit, heheeh, skapligt paket!

Vänta på paket-tråden!
Nu kan jag duscha! De fulingarna narrades... Här gick man och väntade på ett snyggt bud vid dörren, och så skickar Schenker paketet till kiosken!
Påminner om Kalles propellerkeps.. Får inte hämta det förrän kl. 17 ikväll! Teasers. :-)

Edit: Hämtat paketET, inte kepsEN..
crc001.jpg ht=480

Magnesiumpedalerna kändes underbara! Kassetten, tja det är en 7-delat kassett med snygga hål i.
Gaffeln är en Dart (Dekalerna togs snabbt bort!). Lite småskavanker, som lär bli fler!
Kedjorna är KMC, till min snart förändrade utväxling på Treken.
Paketet hade fått vara bättre emballerat, CRC!

Vänta på paket-tråden!
Snart bara SMS:et kvar.

2008-02-19 15:49 Cyclecomponents Scandinavia AB
2008-02-19 20:48 Örebro
2008-02-20 03:25 Stockholm Södra

Klinga, vevarmar, däck, kedja, fälgar, fälgband, slangar och lite annat jox är snart hemma hos sin rättmätiga ägare. My precious...

Vänta på paket-tråden!
väntar på ett paket beställt från cyclecomponents. men nu har statusen varit "redo för leverans" sen i måndags :S, brukar det ta så här lång tid för dom att skicka paketen?

Vänta på paket-tråden!
ghaaa nu väntar jag på att det skall komma till min dörr..
det borde rimligtvis ha kommit redan... 15 var det sagt. ghaaa
mörkt snart!

Vänta på paket-tråden!
JAA! CycleComponents skickade paketet för ett par minuter sedan! ...och polaren Jimmie skickar framhjul med posten idag! Hämtar ut allting på fredag... och på lördag morgon blir det premiärtur med två nya helsvarta hjul á la 1084gr + 968gr!

Ja, jag vet, skratta inte åt vikten... Med tanke på hjulens löjligt låga prislapp (310 kr nypris fälg samt resten bytt till mig mot saker som låg och skräpade) kontra skick/kvalité så är jag helnöjd!

Vänta på paket-tråden!
Kan man göra annat knyta näven i fickan?
DPD är det som "levererar" åt H6S Bikediscount

02/20/2008
18:18 0156
Koblenz (DE)
Pick-up

02/20/2008
23:36 0015
Unna (DE)

02/21/2008
15:44 0030
Malmö (SE)

02/22/2008
03:20 0312
Segeltorp (SE)

02/22/2008
14:15 0312
Segeltorp (SE)
Delivery attempt not successful

02/22/2008
14:27 0312
Segeltorp (SE)
Driver's return

edit: Fast det betyder nog bara att jag inte vara hemma vid leverans till dörren. De kunde väl lagt en avi i låddan.

Vänta på paket-tråden!
Schenker överraskade. Beställde från CRC i Söndags, paketet lämnade crc i tisdags och jag kunde hämta ut det hos Schenker igår. Alternativt hade jag kunnat vänta till måndag på utkörning som jag själv kunde boka in... Smiiiiiidigt!

Vänta på paket-tråden!
Japp, beställde grejer för ca 6k till titanaren igår :) Får se när dom kommer fram. Varför har crc tagit bort dhl som fraktsätt?! Vill ha grejerna snabbt!

Vänta på paket-tråden!
sist ja handlade av crc vill ja minnas att dhl fanns kvar. beror kanske på storlek på paket me

Vänta på paket-tråden!
MM, skumt att DHL är borta. Men om Schenker har skärpt sig och levererar lika snabbt som dom gjorde till mig sist i fortsättningen känns DHL överflödigt. Dom var en dag snabbare, men levererade när ja inte var hemma utan jag fick istället ringa och boka ny lämning så den tidsvinsten försvann...

Vänta på paket-tråden!
Mårten skrev:
> MM, skumt att DHL är borta. Men om Schenker har
> skärpt sig och levererar lika snabbt som dom
> gjorde till mig sist i fortsättningen känns DHL
> överflödigt. Dom var en dag snabbare, men
> levererade när ja inte var hemma utan jag fick
> istället ringa och boka ny lämning så den
> tidsvinsten försvann...

en dag snabbare? hade du valt dhl, så hade du haft dina saker på onsdagen istället för på fredagen.det är två dagar snabbare.kanske du hade haft den redan på tisdagen, beror lite på hur det är med upphämtning,om parcel force inte hämtar efter en viss tid, medans dhl hämtar när som helst. med schenker äre ju en chansning, ibland gåre fort som i ditt fall, ibland inte. med dhl gåre skitfort i 99,9% av fallen, just därför de är så mycket dyrare

Vänta på paket-tråden!
Jensen: Ehm, jag har beställt med DHL, jag vet precis hur snabbt det gick. 2 dagar. Fick be om omleverans till den tredje dagen. Shenker, 4 dagar, dom ringde dagen innan dom skulle köra ut och kollade när det passade. Lite bättre än DHL som kommer och konstaterar att ingen är hemma och sen är griniga när man ringer och försöker få dom att fatta att det inte funkar att leverera 11:30 en onsdag.

Vänta på paket-tråden!
för mig kom det dagen efter det skickades. överlag så är upplevelsen med dhl just att det går på 1-2 dagar och aldrig haft problem själv me att boka tid för utkörning. schenker har jag aldrig själv lyckats få leverans på under 8 dagar och aldrig fått hemkörning, knappt så man fått avi, utan fått ringa o spåra paketet. men det är ju bara min upplevelse.

du vet att man kan hämta sitt paket på dhl med? man kan få föraren att lämna det där.

säger inte att schenker suger, säger bara att man nog inte ska ta för givet att de alltid levererar på 4 dagar, medans dhl nästan garanterat alltid kommer hålla snabba leveranstider.

Vänta på paket-tråden!
Jo jo, men för mig är problemet löst genom att jag tappat förtroendet för CRC. Två av 8 ordrar har dom fumlat och skickat fel prylar på nu. Lite för hög felprocent.

Jobbigt att bygga hjul utan ekernipplar... Skulle ha 72st, fick 63... Ekrar fick jag 69st. Strange.

Vänta på paket-tråden!
ja, håller me om att crc har tappat en hel del av sin service som va outstanding förut

Vänta på paket-tråden!
Så jäkla synd att dom fortfarande har typ bäst sortiment. Gaaah. Jävla problem det där.

Jag vill ha tunna vita lockons. Hittas ju inte på jättemånga ställen. Nåja, man kanske kan skicka en order och påpeka att man vill ha dom saknade ekrarna och nipplarna också... :P

Vänta på paket-tråden!
Nu har äntligen studielånet trillat in på kontot. Tyvärr stannade det inte där mer än en kvart innan stora delar donerades till ChainReactionCycles. Schysst av dem att ge mig något för det i alla fall. Nu är det bara några dagars hemsk väntan inna grejerna kommer....

(1) Shimano Cassettes - MTB XT Cassette 9 Speed M770 11-32
(1) Shimano Chains HG93 Chain 9 Speed Each
(1) Shimano Derailleurs - MTB Rear XT Rear Derailleur Shadow M772 SGS Long Cage
(1) Shimano Derailleurs - MTB Front XT Front Derailleur Top Swing M770 28.6-34.9 Dual Pull
(1) Shimano Cables - Gear XT Gear Cable Set XT Pair Black
(1) Shimano Gear Shifters - MTB XT Shifter Pod 9sp M770 F&R Pair
(1) Shimano Brakes Disc XT Rear Disc Brake M775 Comprising Of
Shimano Brakes Disc XT Disc Brake Rear M775 Post Mount - RH Lever
Shimano Brakes Disc Adaptors Mount Adaptor Rear Post to IS 180mm 74mm Post to IS 180mm
Shimano Brakes Disc Rotors Disc XT 6-Bolt RT75 180mm 6-Bolt

-- Det finns inget jag i lag --

Vänta på paket-tråden!
Är man tvungen att kontakta Schenker för att få tag i rätt trackingnummer när man beställt från CRC?

Parcelforce:s tracking funkar ju bara tills att den lämnat landet och är ju rätt värdelös.

Vänta på paket-tråden!
42Hz: Nope, för mig funkade Parcels tracking all the way. :D Både på GLS hemsida och på Parcelforces.

Vänta på paket-tråden!
Jag sitter också och väntar på ett paket från England, men det slutar vid parcelforce international hub. :P Hur hittar jag vart det är nu? *Sitter och biter på naglarna*

Vänta på paket-tråden!
Jupp, verkar ha fastnat på parcelforce international hub, svårt att tro det är så stort, fast det kanske motsvarar Postens svarta hål i Örebro där allt annars brukar fastna? ;)

Vänta på paket-tråden!
Jag biter också på naglarna för din räkning Jomensåatt. Rapportera utvecklingen! Mitt paket hade också ett par dagars konvalesence på ett och samma ställe. När den väl nått Svea rike bara rasslar det till så står den där grön o grann i stugan. ;-)

Vänta på paket-tråden!
Beställde hjul till racern från CRC igår, enligt deras hemsida skickades de idag (Shimano 7850).
Beställde DA grupp och lite annat från Bike-Discount idag.

Så det blir en seg vecka, sitta och hoppas varje dag..

Vänta på paket-tråden!
Min skit har inte gått iväg enligt crc´s hemsida. Trots att allt skulle finnas i lager :/ Någon annan som varit med om det?

Vänta på paket-tråden!
Nu händer det grejjer, i danmark...

Date Time Location Tracking Event
25-02-2008 23:49 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
25-02-2008 23:41 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
23-02-2008 01:37 International Hub Export item accepted into network
23-02-2008 00:28 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
22-02-2008 17:00 Belfast Central Depot On route to hub

Vänta på paket-tråden!
Nu är det tävling Harri! Men din häst leder än så länge. :(

26-02-2008 01:09 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country

Vänta på paket-tråden!
Cuprinol skrev:
> Min skit har inte gått iväg enligt crc´s
> hemsida. Trots att allt skulle finnas i lager :/
> Någon annan som varit med om det?

Jag beställde lite pryttlar igår vid 12-snåret. De har fortfarande status "processing", fast att det stod att de skulle skeppas samma dag före jag lade ordern...

Hoppas innerligt att det bara är en eftersläpning i statusuppdateringen...

/P-M

Vänta på paket-tråden!
Tätt efter dig JoMenSåAtt:

26-02-2008 01:13 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp