Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
En transition blindside ram med Marzocchi Roco coil dämpare är nu beställd :) kommer till Greensboro North Carolina i slutet av nästa vecka tillsammans med transitions freeride single kit. :)

Me very happy :)

Vänta på paket-tråden!
Nu kommer jag inte längre :(

Jag väntar på mina 50mm's hjul å en kolfiberadel. sedan åker däck, kassett kedja mm på :)
DSC00368.JPG ht=544

Vänta på paket-tråden!
Grr, nu har det stått processing på min order från CRC i nästan en vecka, börjar bli dags att ringa och kolla. Eller så tar det bara ännu längre tid för att folk gör så :)

Vänta på paket-tråden!
jag skickade ett mail efter en vecka och frågade om det var något problem med ordern eftersom det stått processing ända sedan jag beställde, det tog 2h efter jag fick mailsvaret(sorry for your inconvinience your order will be shipping shortly) så var paketet iväg. skumt...

Vänta på paket-tråden!
Inga missöden från CRC för min del *glad så länge det varar*
Däremot fick jag fel färg på framhjulet sist jag beställe :( Tog typ en vecka extra innan allt var på plats :(

Vänta på paket-tråden!
Själv väntar jag på ett par Reynolds Assault från speedgoat. Och vänta det får man, dom skulle kanske skickas i slutet av veckan.

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar fortfarande på min Specialized. ToKind har gett mig en drös datum när cykeln skulle komma, fortfarande ingen cykel i sikte. Senaste budet var "inom 1-3 veckor". Beställde den i början av mars.... Pinsamt dåligt.

Vänta på paket-tråden!
så får man äntligen sälla sig till denna bitterljuva tråd igen. ringde Sivert hägg nyss och beställde denna
Race.gif ht=526
den kommer att göra sig ypperligt brevid cube-mtb'n

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Incoming!

Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Grr, nu har det stått processing på min order
> från CRC i nästan en vecka, börjar bli dags att
> ringa och kolla. Eller så tar det bara ännu
> längre tid för att folk gör så :)

Skicka mejl och kolla. På min CRC-order stod det att allt fanns i lager, men tydligen var det fel saldo på en artikel. Den var slut. Dom är oftast snabba på att svara på mejl.

Vänta på paket-tråden!
Tråkigt besviken jag blev idag! Beställde min cykel den 7/5 och räknade med att den skulle komma idag eller imon... skickade mail för jag undrade om de hade något tracking-nummer.
Det visar sig att de ska skicka den idag! :( den är med andra ord inte ens påväg.. ville ju cykla till helgen!:(

Vänta på paket-tråden!
Idag kom framgalleln som budades hem från ebay för en tid sedan.
Tre dagar tog resan från Californien till sverige.. Sen tog tullen en vecka på sig att fundera ut hur mycket jag skulle betala.

Vänta på paket-tråden!
Dubbelpaket från England idag, det ena beställdes i tisdagskväll och skickades igår -det andra skickades i tisdags och kom igår (fick ingen avi förrän idag) Royalmail är det nya svarta ! :-) T

Vänta på paket-tråden!
fan va kul (not!) mitt (så kallade paket) kom idag :P

nä..jag tog inte emot det.. och ja leverantören kommer nog att skicka en ny ...

paketkross.jpg ht=480

Vänta på paket-tråden!
Fan va surt
Själv väntar jag på en

timbukt.jpg ht=266

Har legat på posten i malmö sen den 12, idag ringde jag och frågade vad dom håller på med
ringde vid 11 tiden och då verkade dom ha hittat den för då tog dom och sorterade den igen 3 dar senare här lär man åka på tull o moms och säkert några goa straffavgifter för att man ringer och stör dom i sin sortering.

15 maj kl 13:30 Malmö, Försändelsen har sorterats
12 maj kl 14:12 Malmö, Försändelsen har sorterats
12 maj kl 14:10 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen
12 maj kl 14:10 UPK Malmö, Under tullbehandling

Vänta på paket-tråden!
Nu väntar jag på ett lätt vevparti och ett par reservslangar. Kommer få vänta ett tag då de tog 14 dagar för de att få hem vevpartiet med 170mm vevarmar. Lite segt men har lite tid på mig då en del annat saknas. Någon här som provat KCNCvevpartier?

Vänta på paket-tråden!
olzone skrev:
> fan va kul (not!) mitt (så kallade paket) kom
> idag :P
>
> nä..jag tog inte emot det.. och ja leverantören
> kommer nog att skicka en ny ...
>
>

Vad ligger det i?

Vänta på paket-tråden!
en Canyon spectral ax 8.0 ... var repig och verkade sne ..men verkade i övrigt vara riktigt cool... så väntar på en förhoppningsvis hel och fin ny inom kort.

Vänta på paket-tråden!
Paketet är på väg, yes!

16/05/2008 01:07 DK0063 Kolding, Denmark 1.0 Outbound from GLS location
16/05/2008 00:32 DK0063 Kolding, Denmark 2.0 Inbound to GLS location
16/05/2008 00:32 DK0063 Kolding, Denmark 1.0 Outbound from GLS location
15/05/2008 02:00 GB0100 , United Kingdom 0.0 Data transferred to GLS System
15/05/2008 02:00 GB0100 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location
14/05/2008 14:21 GB0035 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location

s, efter att jag skickat ett mail till crc så gick det plötsligt snabbt :)

Vänta på paket-tråden!
Fan lotta. nu kommer jag bli fördomsfull. Men är4 du tjej på riktight...du väntar ju på fler paket än vad jag gör...=D

Men jag skall faktistk beställa ett till nu kom jag på..tack för att tråden påminde mig.

Vänta på paket-tråden!
Hi hi Ville, det är så kul att man kan bryta de förväntningar som finns på en :D Från klädshopping till numera cykeldelsshopping liksom.

Vänta på paket-tråden!
Så här ska det se ut. Panikbeställde ett par prylar från CRC i går vid lunch, la på UPS Express Saver-frakt.

Location  	        Date  	        Local Time  	 Description
BROMMA,SE 	        16/05/2008 	10:22 	DELIVERED
	                16/05/2008 	7:18 	OUT FOR DELIVERY
	                16/05/2008 	7:18 	IMPORT SCAN
STOCKHOLM,SE 	        16/05/2008 	6:40 	DEPARTURE SCAN
	                16/05/2008 	5:54 	ARRIVAL SCAN
KOELN (COLOGNE),DE      16/05/2008 	4:19 	DEPARTURE SCAN
	                16/05/2008 	2:07 	ARRIVAL SCAN
NEWTOWNABBEY,GB 	15/05/2008 	17:07 	ORIGIN SCAN
	                15/05/2008 	15:05 	COLLECTION SCAN
GB 	                15/05/2008 	12:00 	BILLING INFORMATION RECEIVED

Vänta på paket-tråden!
Jag fick paket från Crc igår på ett dygn med Royal mail, tror det kostade 5£ i frakt :-) Idag har det varit ett paket rån Wiggle och vänt utanför dörren, iofs ska det tillbaka till Wiggle pga felbeställning men jag ska ringa posten och be att få hämta det hos dom senare idag iaf... :-/

Vänta på paket-tråden!
Jag beställde från CRC i söndags. I går skickade de paketet :-(

Kanske för mycket prylar för att lyckas packa allting på tre dagar...

/P-M

Vänta på paket-tråden!
olzone skrev:
> fan va kul (not!) mitt (så kallade paket) kom
> idag :P
>
> nä..jag tog inte emot det.. och ja leverantören
> kommer nog att skicka en ny ...
>
>

Karma...

Vänta på paket-tråden!
Lotta B skrev:
> s, efter att jag skickat ett mail till crc så
> gick det plötsligt snabbt :)

Det är uppenbarligen så man måste göra... har CRC blivit det nya Schenker?

/P-M

Vänta på paket-tråden!
Tricket med Crc är att inte beställa större saker än att dom skickar paketet med Royal mail, då går det blixtsnabbt :-) T

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på paket från Cyclecomponents, crc, Singlespeedshop, bikeshop2000.de samt sigmasport.co.uk. Och fastän inget av dessa kommit fram än så fingrar jag på avtryckaren hos Bike-components.de. Det handlar om att man alltid måste ha minst en beställning ute. Annars mår man dåligt. Undrar om man kan lägga in sig på avgiftning...

Vänta på paket-tråden!
Estimated delivery May 20, 2008
Weight 48.7 lbs.

Vad kan detta vara månne?!? :)

Vänta på paket-tråden!
beställde nya skor och handskar från CC vilket skulle vara klart för avhämtning(jag bor i karlstad) den 13 maj då handskarna inte fanns i lager. Nu är leveransdatum ändrat till den 23:e och jag har skickat ett mail i förmiddags för att kolla om jag kunde hämta ut skorna nu och handskarna senare, men inget svar har jag fått under dagen iaf. Can't wait no more

till fossingarna
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=&funk=visa_artikel&artnr=SHM182-42

till labbarna
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=&funk=visa_artikel&artnr=RAFA897-M

Vänta på paket-tråden!
Igår började en försändelse sin långa resan från Düskland, och den kommer tydligen premieras med någon form av godis tillsammans med det beställda ......... :-) T

Vänta på paket-tråden!
Nu står det såhär på tyska DPD's tracking sida. Min första fultysk på väg, Cube LTD CC Messenmodell 2008. Förhoppningsvis i bättre skick än olzones paket ovan.......

Datum Depot Scannung
Uhrzeit Ort Abliefernachweis Nummer Land • PLZ • Route Tour Code

16.05.2008 0156 Einrollung SE • 41703 • 0304 63 101
17:51 Koblenz (DE)

16.05.2008 0015 HUB-Durchlauf SE • 41703 • 0030 15 101
23:49 Unna (DE)

Code-Beschreibung
101 = DPD CLASSIC (D)

Vänta på paket-tråden!
Sweet :-)))
Nya däck blev ett par Continental, Speedking Protection, 26x2.1'' för lite extra protection out there liksom..
(aga, lyckades montera dem i fel färdriktning först men det säger jag inte)

speedking.jpg ht=400

taget med nokia e65

Vänta på paket-tråden!
Hej , har beställt något från Düskland som fraktas av Dpd -vem är det som tar över på svenska sidan och hur lång tid brukar det ta från Malmö till Stockholm ? :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo, Posten tar över efter DPD, brukar vara i Stockholm morgonen direkt efter inprickning i Malmö och körs ut samma dag, så brukar det vara för mig som bor i Märsta.

//Källis

Vänta på paket-tråden!
ibland körs det ut, ibland hamnar det på närmaste företagscenter, ibland åker det vidare till ditt lokala utlämningsställe, i värsta fall dagen efter.

Vänta på paket-tråden!
Vad menar dom med "status: held" ? Och varför ska dom kontakta mig?

Status: Held

Parcel tracks

Date Time Location Tracking Event

21-05-2008 11:08 Delivery Agent - SWEDEN Addressee contacted
21-05-2008 04:50 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
19-05-2008 13:54 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
16-05-2008 23:05 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
16-05-2008 22:48 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
16-05-2008 01:46 International Hub Export item accepted into network
16-05-2008 00:34 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
15-05-2008 16:25 Belfast Central Depot On route to hub

Vänta på paket-tråden!
olzone: Inte för att vara sådan men gillar du de däcken så köp 2,3" när de tar slut. Mycket bättre på alla sätt förutom vikten som man prioriterar bort där.

Vänta på paket-tråden!
Idag dök vevarmarna från Tyskland upp tillsammans med godisbjörnar :-) Cykelcity ringde och sa att hjulen var färdigbyggda & ett bakdrev startade sin resa från mellansverige... Händer mycket när man är sjuk ;-)

Vänta på paket-tråden!
Tjena Cerro :-)

varför är 2.3orna bättre på alla sätt? bättre grepp vid lägre tryck typ, eller?
tja några gramm på däcken blir mer muskler i benen och hellre det än att laga punka enligt min filosofi :-)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp