Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Paketet är på väg, yes!
> [...]
> s, efter att jag skickat ett mail till crc så
> gick det plötsligt snabbt :)

Efter mitt andra mail till CRC så gick det vindsnabbt. I mitt andra mail påpekade jag att det står i leveransinfon att de alltid skickar inom 24h. Jag fick vänta nästan 72!

Vänta på paket-tråden!
Citerar: Skrivet av pean idag 09:49 (Dölj användarens inlägg)

Lotta B skrev:
> Paketet är på väg, yes!
> [...]
> s, efter att jag skickat ett mail till crc så
> gick det plötsligt snabbt :)

Efter mitt andra mail till CRC så gick det vindsnabbt. I mitt andra mail påpekade jag att det står i leveransinfon att de alltid skickar inom 24h. Jag fick vänta nästan 72!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Rätta mig om jag har fel, men har du betalat extra för snabb leverans så ska du ha tillbaka dom "extra"pengar du betalat om dom inte har hållit lovad leveranstid ! :-) T

Vänta på paket-tråden!
När skulle ni gissa att detta CRC paket är i sthlm?

22/05/2008 19:10 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
22/05/2008 05:59 DK0063 Kolding, Denmark 2.0 Inbound to GLS location
22/05/2008 05:59 DK0063 Kolding, Denmark 1.0 Outbound from GLS location

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo, jag har inte betalat för extra snabb frakt, men här står det här:

# All 'In Stock' orders that are received by CRC before 3pm GMT, placed online or ordered by telephone will be dispatched the same day.
# Any orders received after 3pm GMT or during the weekend will be dispatched the following working day.

...vilket de inte höll. När jag påpekade detta så var paketet skickat inom en timme.

PRL, ditt paket borde vara i Sthlm idag, leverans till slutadress borde vara senast i övermorgon, men det brukar alltid gå att åka och hämta paket på Schenker-terminalerna. Fast någon vet säkert bättre än jag på den punkten.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Ny äckste och Hone-drivlina och en sadel med titan-rejjls på väg.
Första utomlandsbeställningen för Cakeman. Spännande. Ish.

Vänta på paket-tråden!
Grr. Mitt paket som skulle ta 2-3 arbetsdagar har legat som hyllvärmare i nästan 1,5 dygn. Man kan fundera på hur de ska hinna från nån förort utanför london o fram till dörr i uppsala på ett drygt dygn.. . Får iaf trösta mig med att ett annat paket skall komma fram idag.

Vänta på paket-tråden!
fint, mailade Canyon (igen) och frågade vad min hoj är då de FÖRRA fredan skulle skicka den och får svaret att de skickat den i morrse :P grr.. börjar bli en lång historia detta.. zzZZzz

Vänta på paket-tråden!
olzone: Bättre kurvgrepp framför allt. 2,1" är rätt fyrkantiga och mina släppte väldigt lätt. 2,3" med lite lägre tryck går helt klart att lägga ner mer även med rätt taskig teknik.

Idag kom förresten mitt vevparti jag beställde ifrån bike-products.com Klockren leverans med nästan en vecka tidigare leverans än jag trodde. KCNC RD-1 170mm vevarmar med 53/39 klingor. 722g och väldigt enkelt att montera. :)

Hoppas nu bara mina 2 andra paket som beställdes imorse kommer snart med. Riktigt roligt med paket.

Vänta på paket-tråden!
CRC: ett par Mavic Crosstrail med leftynav samt Xt pedaler

Tyskland (via Ostkakan): vit SLR sadel

Från LBS: Cannondale F1, beställdes 080327, planerad leverans uppskjuten tre ggr nu, senaste gissningen på lev är 080612 till Holland..

Humor, missar både Kinnekulle samt Lidaloop. Med lite tur kanske jag kan vara med på Witchriden.

Vänta på paket-tråden!
Bruce: Synd du missar Lida Lopp. Hade varit väldigt roligt att träffa dig annars.

Vänta på paket-tråden!
cerro skrev:
> Bruce: Synd du missar Lida Lopp. Hade varit
> väldigt roligt att träffa dig annars.

Detsamma!

Jag skall försöka ta mig dit och heja på (är det ngn som bajsat ner sig kommer jag låtsas att jag inte känner er).

F ö har det skitit sig även med Crosstrailhjulen, CRC meddelar att de är "out of stock". Av okänd anledning finns det dock både fram- och bakhjul att köpa separat men inte i par, nä just det..

Vänta på paket-tråden!
Tjena.
Hur trackar man sitt kolli från CRC?
Jag har fått ett nummer men det funkar inte nånstans man blir ombedd att putta in det (No data found).

Vänta på paket-tråden!
Okay, det är precis så jag gör. Brukar det ta tid innan trackingen funkar?- jag fick "complete" på min order för 24 timmar sedan.

Vänta på paket-tråden!
Paketen brukar dyka upp på Parcel Force först, sen GLS och sedan till sist Schenker (allt förusatt att du beställt någon av de två enklare och billigare fartk-alternativen.. annars är det nog annat tror jag).

Vänta på paket-tråden!
Caceman: Då har det säkert kommit till Schenkers utdelningsställe (som inte behöver vara samma som postens). Där skriver de en "hämta ut lapp" som de postar till dig. Alltså tar det tre dagar till innan du får lappen. Om man ringer Schenker och hittar rätt människa kan man få deras kollinummer som man kan hämta ut packetet på. Men de som står i kassan brukar bli sura för att man inte har med sig deras invanda blankett. ;)

Vänta på paket-tråden!
Tror "Complete" avser orderstatus hos CRC, dvs att paketet är packat och ligger och väntar på hämtning av Parcel Force. Svaje har ändå rätt i det han säger. Det är fördelen med Schenker framför posten, men kan alltid hämta upp paketen på deras terminaler. En annan fördel är att de kör ut paketet till dig om du anger en företagsadress (antar jag, för jag får aldrig någon lapp utan har alltid fått allt utkört). Sitter just nu och väntar otåligt på budbilen för övrigt.

Vänta på paket-tråden!
Jag använde gratis-frakt-alternativet. Så fort jag fått numret testade jag att tracka, och har inte sett det alls, någon gång, så jag är tveksam till att det är framme. (beställde i torsdags natt).

Complete Parcel Force International | 26/05/2008 00:00:00 | XXXXXXXXXXXX

Det är "XXXXXXXXXXXX" man ska putta in som trackingnummer eller?
Kör dom inte ut till dörren?

Vänta på paket-tråden!
Det är det som är ditt trackingnummer på http://www.parcelforce.com/
Det går även att använda på http://www.gls-group.eu/ (men kommer in där lite senare än på Parce Force, Parcel Force har även förhandsinformation, dvs innan de egentligen hämtat paketet).

Från GLS hittar du sedan det jag beskriver ovan som du kan använda hos Schenker.

Mina paket har som sagt alltid kommit till dörren, men jag beställer alltid företagsadress.

Vänta på paket-tråden!
fredrikw skrev:
> ibland körs det ut, ibland hamnar det på närmaste företagscenter, ibland åker det vidare
> till ditt lokala utlämningsställe, i värsta fall dagen efter.

Det låter ju riktigt klurigt :/ Väntar som sagt på paket från Wiggle som skall skickas med Posten/DPD:

27 maj kl 11:17 Östermalm-2, Försändelsen ankomstbehandlas
27 maj kl 11:14 (!) Östermalm-2, Mottagarens portkod är ej angiven. Försändelsen aviseras
27 maj kl 06:13 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
26 maj kl 15:41 Malmö, Försändelsen har sorterats

Så vad skulle ni satsa pengar på, att paketet dyker upp på ICA eller hos Posten företagsservice? :)

Wiggle ringde för övrigt efter lunch eftersom de fått notis om avvikelsen (portkod saknas) och trodde att allt gått åt skogen. Sedan ringde de igen och ville dubbelkolla VISA-kortsadressen med leveransadressen eftersom, om jag uppfattade det rätt, DPD krävde det innan de lämnar ut paketet!?!

Sedan väntar jag också på ett paket från bike-components.de som skall skickas med Deutsche Post/DHL, men trackingnummret jag fått ger bara "no data" när jag försöker spåra via dhl.de och tÿska posten.

Edit: Grejerna från Wiggle kom fram till postens företagsservice i dag. Damen i luckan gick och hämtade ett ganska fjuttigt paket vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag beställt ett par hjul. Visade sig att Wiggle skickat grejorna som tre paket, men bara två av dem hade kommit fram. Varje paket hade ett eget kollinummer, men jag hade bara fått ett av dessa nummer. Gissade på lite kollinummer och det verkar som om paket 2/3 (med framhjulet får man hoppas :) finns i Malmö - "trafikstörning. Försändelsen kan bli försenad".. Fortfarande ingen lycka med att spåra bike-componentspaketet dock :/

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Idag kom det ett paket från Gaerlans i USA, min fina 700-stålgaffel med 1" rör och discfäste är äntligen här :-) Nu saknas det bara ett vevlager från England så ska här byggas cykel ! T

Vänta på paket-tråden!
ostkaka skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Sedan väntar jag också på ett paket från
> bike-components.de som skall skickas med Deutsche
> Post/DHL, men trackingnummret jag fått ger bara
> "no data" när jag försöker spåra via dhl.de
> och tÿska posten.

Samma här, no data under hela dagen, nu ikväll byttes detta till "No Error Message defined for code 70" när jag söker. Skumt. Skickade ett mail till deras support för att höra vad som står på men inget svar ännu.

Vänta på paket-tråden!
LassePersson skrev:
> Samma här, no data under hela dagen, nu ikväll byttes detta till "No Error Message defined for
> code 70" när jag söker.

Plötsligt går det att spåra mitt paket. Skickades tidigare i veckan enligt bike-components, men inte förrän nu i dag har de registrerat att de plockat upp paketet och att det ligger i någon central hub någonstans. Men de verkar ha en del tekniska problem, för jag har fått skumma sidor som säger att någon applet är trasig m.m ibland när jag sökt.

Vänta på paket-tråden!
... Canyon forts..
jaha.. ingen hoj idag heller, åkte till deras "butik" som inte va ngn butik utan Stefans hus...
Ringde (igen) och frågade (igen) vad som händer.. och nu efter andra resan till Sweitzh så hade min hoj åkt till tyskland IGEN?? va fan.. aja hävde nu köpet och är lovad pngar tillbaka (utan ränta säkert grr) får se om de kan fixa detta iaf.

Slutsats: handla inte hos Canyon om du inte har ca 5 mån tills du vill ha hojen i ett kanske helt skick...
Åsikt: svindåligt!

Vänta på paket-tråden!
ostkaka skrev:
> LassePersson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Samma här, no data under hela dagen, nu ikväll
> byttes detta till "No Error Message defined for
> > code 70" när jag söker.
>
> Plötsligt går det att spåra mitt paket.
> Skickades tidigare i veckan enligt
> bike-components, men inte förrän nu i dag har de
> registrerat att de plockat upp paketet och att det
> ligger i någon central hub någonstans. Men de
> verkar ha en del tekniska problem, för jag har
> fått skumma sidor som säger att någon applet
> är trasig m.m ibland när jag sökt.

Har kollat runt lite på nätet och det verkar inte vara en bra nyhet att det står "No error message defined for code 70" när jag söker på mitt kollinummer. Scheisse. Ni som har beställt cyklar från bike-discount.de, hur lång tid har det tagit från att de meddelat från butiken att paketet har gått iväg till DHL tills det att ni fått det hem?
Fasen, nu har det gått en månad sen jag beställde. Ska det vara så svårt????

Vänta på paket-tråden!
om du är under två månader och 41 mail och minst 1h i telefon så ligger de bättre till än tyska Canyon iaf :P

Vänta på paket-tråden!
Det stod ett paket i källarn när jag kom hem idag..

Bilagor

• DSCF4262 copy.jpg
    DSCF4262 copy.jpg
    72.6 KB · Besök: 44
Vänta på paket-tråden!
Yeah! Nu är vi två... Minst... =) Blev du också snopen över hur liten lådan är?

Vänta på paket-tråden!
Hehe, jag har läst din tråd både en och flera gånger så jag hade väntat mig en pytteliten låda!
Däremot var ramen mycket mindre än jag föreställt mig, inte mycket material man får för alla dollars =D
Grymt nöjd hittils! Monterigen gick felfritt. Väntar några dagar tills jag fått fler pryttlar så gör jag en byggtråd.

Vänta på paket-tråden!
rouster: så du fick din Canfield till sist, väntar med spänning på din byggtråd :-)

Vänta på paket-tråden!
Det tog en ganska bra stund. Beställde i mitten av april. Verkar vara strykande åtgång. Jag väntar med spänning på första provturen, skall bli intressant att se om det är en så religiös upplevelse som hävdas. Hur går det för dig med ditt vrålåk?

Miche skrev:
> rouster: så du fick din Canfield till sist,
> väntar med spänning på din byggtråd :-)

Vänta på paket-tråden!
DHL ringde klockan åtta och sade att de skulle åka hem till mig med ett paket - det sista jag väntar på denna gång. Då var jag givetvis på jobbet se'n ett tag, men tack och lov har brorsan slaggat över hos mig i natt, så det var bara att väcka honom så han fick ta emot det. Inte ofta det blir hemleverans, verkar vara lite lotteri om det ska hamna på ICA, Företagsservice, 7-11, något åkeri i Västberga, ... Gissa om det är segt att jobba vidare nu hela dagen när man vil hem och leka :-D

Vänta på paket-tråden!
rouster skrev:
> Det tog en ganska bra stund. Beställde i mitten
> av april. Verkar vara strykande åtgång. Jag
> väntar med spänning på första provturen, skall
> bli intressant att se om det är en så religiös
> upplevelse som hävdas. Hur går det för dig med
> ditt vrålåk?
>
Du får skriva review om den sedan. Första turen är ju alltid väldigt speciell precis som du skriver. Skall bli kul att se den in real life sedan. Tja, vad skall jag säga, de håller på och bygger ramen just nu men hoppas kunna få ihop en komplett hojj i slutet av sommaren.

Vänta på paket-tråden!
Hmm nu kom en faktura på moms och tull på ett paket som jag fick för en månad sen...skoj.

Vänta på paket-tråden!
Sådärja, nu åker jag till Stampe och hämtar hem en
bike-alpin-air-25-5-red-anthracite.jpg ht=100

och ett
xt-hinterrad-nabe-fh-m-775-centerlock-32-loch.jpg ht=67

Tröttnade lite på att vänta på reklamationen av bodyn och då ett nav från tyskland var ca 100:- billigare än en body från sverige kändes det ganska enkelt att göra det valet.

Vänta på paket-tråden!
Johan A skrev:
> Sådärja, nu åker jag till Stampe och hämtar
> hem en
>
>bla bla bla

Måste då ge tyskarna på Bike Discount en stor elege för att ha fått till en grym distribution. Fyra dagar efter beställning är dom och plingar på dörren med grejerna. Svenska posten skall nog oxå ha en stor eloge i det här, mindre än ett dygn efter grejerna kom till Sverige var dom hos mig.

Vänta på paket-tråden!
Stampe: Visst är bike-discount snabba. Fick mitt paket jag beställde i fredags morse idag, då med sändningsbekräftelse igår men skickades i tisdags.

Så jag fick också stort paket idag, fick öppna och ta ut grejjerna för jag fick inte in paketet i bilen. Racern är färdigbyggd med. Grymt. Snart i en tråd nära dig.

Vänta på paket-tråden!
sightseeing i usa..

Processed, May 29, 2008, 5:59 pm, SAN FRANCISCO, CA 94128
Processed, May 28, 2008, 9:09 pm, SEATTLE, WA 98158
Acceptance, May 28, 2008, 1:22 pm, CUSTER, WA 98240
Electronic Shipping Info Received, May 27, 2008

Vänta på paket-tråden!
Ha, jävlar vad nöjd jag är! mitt paket har varit fast i segeltorp sedan 6.01 i onsdags morse. Tänk att det ska behöva ta så lång tid för de sista 7 milen. Är det ngn som har en idé vad man kan göra eller är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att paketet dyker upp i slutet av augusti?
C

Vänta på paket-tråden!
posten
28 maj kl 06:01 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
27 maj kl 16:44 Malmö, Försändelsen har sorterats

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp