Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Tjohoo, idag kom det bakdrev från www.londonfixedbikes.co.uk och korgar + remmar från SJS Cycles :-) I morrn blir pendlarfixen äntligen klar :-D T

Vänta på paket-tråden!
Väntar på nödvändigheter, hoppas de hinner fram innan Gesunda :/

Bilagor

• OAK828-MB-CL.jpg
    OAK828-MB-CL.jpg
    7.6 KB · Besök: 29
  • HAY049.jpg
    HAY049.jpg
    11.1 KB · Besök: 41
Vänta på paket-tråden!
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> velman, vad har du beställt som är värt att
> vänta på så länge?

Vajerhöljen, vajer, pakethållare m.m. Det är nog fel med december. Hoppas jag... :)

Vänta på paket-tråden!
Vad smidiga Schenker är. De har massor med ombud på bekvämt avstånd, men det går tydligen inte att få sina paket dit. :(

Vänta på paket-tråden!
Gjorde en beställning från bike-discount igår natt, idag har paketet skickats :-)

Så snart blir det en bashguard, dämparpump, ny body och XT-bakväxel (772 GS shadow).

Vänta på paket-tråden!
Jag trodde att jag väntade på en Cube Acid 2008 från bike-discount.de, men efter en vecka så upptäckte jag igår att de betalat tillbaka mina pengar, utan att ens skicka ett mail med en förklaring. Så nu väntar jag istället på en BeOne Karma 2.0 2007 från CRC!

Vänta på paket-tråden!
Fan också att det är midsommar imorgon, mitt paket är reggat 14:40 idag i Malmö. Om det inte vore för den där röda dagen så hade det ju varit här imorgon!

Vänta på paket-tråden!
marcusblohm skrev:
> Jag trodde att jag väntade på en Cube Acid 2008
> från bike-discount.de, men efter en vecka så
> upptäckte jag igår att de betalat tillbaka mina
> pengar, utan att ens skicka ett mail med en
> förklaring. Så nu väntar jag istället på en
> BeOne Karma 2.0 2007 från CRC!

Skummt, för referens så tog det exakt 6 dagar och runt 16h att få min. UPS Standard frakt. Hade även med pedaler och ett par handskar i paketet.

/Henrik

Vänta på paket-tråden!
Stefan W skrev:
> Bokade upp en sådan springare idag....
>
> Blir förmodligen en lång väntan innan den dyker
> upp:) men förhoppningsvis värd att vänta på!

Vad kommer den att kosta?

Vänta på paket-tråden!
Beställde en vit E.13 LG1 Wide 36t inkl taco old iscg...
Den kom inte in som beräknat... ändrade ordern, till en svart E.13 LG1 Wide 36t inkl taco old iscg

Fick paketet... visar sig vara en E.13 LG1 Wide 36t inkl taco iscg05 i kartongen som var märkt med både old ISCG och ISCG05... skickar tillbaka den just nu... och hoppas inte E.13 LG1 Wide 36t inkl taco old iscg Clear ska ta slut innan min returnerade är framme i England... :S

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Sintesi Morzine Carbon Veloce (alu och carbonram) första räsern hoppades få den innan midsommar men nu får jag vara utan och köra mtb istället =)

Bilagor

• sintesi.jpg
    sintesi.jpg
    54.8 KB · Besök: 96
Vänta på paket-tråden!
Här är din försändelse:Beräknad leverans:
Tidigast 20 jun
19 jun
Stockholm utr,Sverige, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.
Visa mer info Vikt:
-
Typ av försändelse:
Rek (GB)
Kvitterad av:
-

*sucka*

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Den här formuleringen gillar jag skarpt:D
"Your package is on time with a scheduled delivery date of 06/25/2008."

Tracking Number: Z104W Y70 68 4289 911 1
Type: Package
Status: In Transit - On Time
Scheduled Delivery: 06/25/2008
Shipped To: STOCKHOLM, SE
Shipped/Billed On: 06/20/2008
Reference Number(s): 04W0Y7GHM9D
Service: STANDARD
Weight: 14.00 Kgs

Package Progress
Location Date Local Time Description
MILANO,
IT 06/20/2008 8:23 P.M. EXPORT SCAN
LURAGO MARINONE,
IT 06/20/2008 5:44 P.M. ORIGIN SCAN
06/20/2008 2:35 P.M. PICKUP SCAN
IT 06/20/2008 6:27 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Vänta på paket-tråden!
LANGENHAGEN,
DE 19/06/2008 19:50 EXPORTSKANNING
DE 19/06/2008 19:41 URSPRUNGSSKANNING
DE 19/06/2008 11:44 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Surt att vänta :-(

Vänta på paket-tråden!
Mårten skrev:
> Jag har beslutsångest, vet inte vad jag ska
> beställa...

Köp det dyraste.

Unna dig!

Vänta på paket-tråden!
Seymohre skrev:
> Väntar på en Sintesi Morzine Carbon Veloce (alu
> och carbonram) första räsern hoppades få den
> innan midsommar men nu får jag vara utan och
> köra mtb istället =)

Satan vad snnygg den där var :)

Vart köpte du den?

/Henrik

Vänta på paket-tråden!
Ibland blir man ju riktigt glad över posten ändå =) Nu ska jag gå till Coop tror jag.

23 jun kl 08:27 Coop Nära Östra Ban, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras.
23 jun kl 06:30 Posten Företag Täby Norra, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.
23 jun kl 06:00 Posten Företag Täby Norra, Försändelsen har ej kunnat delas ut. Försändelsen aviserad.
23 jun kl 06:07 Posten Företag Täby Norra, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras.
22 jun kl 16:11 Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal.
22 jun kl 15:33 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
22 jun kl 07:53 Stockholm EMS, Under tullbehandling hos Posten AB
22 jun kl 07:53 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

Vänta på paket-tråden!
Wohoo!

Vikt:
6,20 kg
Typ av försändelse:
Postpaket

23 jun kl 09:58 Marnäs Tobak, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
22 jun kl 22:56 Örebro, Försändelsen har sorterats
19 jun kl 18:33 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
19 jun kl 17:31 Malmö, Försändelsen har sorterats
19 jun kl 13:28 Shoppingsajterna Svenska AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Vänta på paket-tråden!
Nu väntar jag på ett paket från Göteborg (tror jag). Nämligen en Figmo-ram med tillbehör!!
Flaskhållare, Styrstam, Växel-kit...
Ska bli enormt kul att bygga ihop en ny racer. Har bara haft en billig Bianchi-racer tidigare, så detta ska bli enormt intressant.
Nu måste jag bara se till att det skickas lite fler paket till min brevlåda. Behöver ju styre+linda, sadelstolpe, bromsar, vajrar+höljen, kassett och pedaler, så än är det mycket roligt kvar innan den är farbar....... Längtar till första provturen!

Vänta på paket-tråden!
Har beställt en hoj från bikediscount för 18 dagar sedan. Den enda info jag har om vart den befinner sig är att den tydligen kommit till Sverige förra veckan, det stod iaf så när jag tog mitt tyska trackingnummer o sökte på dhl.de Nu har jag ingen aning om vart den är eller när den ska komma, nån som vet ifall den levereras med dhlk i Sverige också eller om det är posten som kör ut paketet?

Ska de ta så här lång tid o ska ja inte få nått nytt trackingmummer så att jag kan söka efter paketet i Sverige? Lääängtar iaf efter cykeln ;)

Vänta på paket-tråden!
Jag är inte lika glad på posten längre. Fast det är inte bara deras fel. Värdet på innehållet var lite galet angivet på paketet. Så jag har betalat för mycket i tull/moms. Hoppas det går att få tillbaks från posten. Jag har iaf skickat in kvitto och kontoutdrag så får vi se.

Vänta på paket-tråden!
Det är nog tullen du ska prata med om värdet är felavläst, tullen tar betalt men betalningen görs av posten... :-/ Brukar inte vara något problem att styra upp, frugan har gjort det flera gånger då tullen är väldigt dåliga på att läsa :-) T

Vänta på paket-tråden!
*Mikael*: Japp, det är silver annodiserad ram. Var inne på samma finish som du valde på din men Nicolai kunde inte garantera att det höll sig så i några år med deras metod att lacka (!?). Det var silver annodisering som jag kom fram till att vara närmast högblank trots att det är en matt yta.

cactuz: Du får visa bilden för frugan och lobba på ;-)

Vänta på paket-tråden!
Miche: Får vi förresten se hela ramen, eller ska det här dras ut på i en oändlighet?

Vänta på paket-tråden!
Miche: ah ok, men då går jag och lägger mig istället för att sitta här och vänta på fler bilder ;-)

Vänta på paket-tråden!
cactuz: Det gör du helt rätt i, det börjar bli sent nu ;-) Hur går det med dina planer på en utförs rigg då?

Vänta på paket-tråden!
Jag har kollat lite efter lämpliga ramar på ebay t.ex., men det känns som om det kommer bli ett vinter-projekt faktiskt.
Man gör aldrig bra affärer när man ska stressa fram en cykel, utan att ha is i magen och vänta på att rätt komponenter dyker upp till rätt pris tror jag mera på.

Vänta på paket-tråden!
Det gör du nog rätt i, det är lite så jag själv har gjort och det är därför det har tagit lite tid. Du har ju en hojj som tål en del så då finns det ingen anledning att stressa.

Vänta på paket-tråden!
HI-TEN: Dom där Ibis:arna ser riktigt fina ut, hoppas att du blir nöjd med den.

Vänta på paket-tråden!
Det är väl en SL va? Har CycleComponents fått hem dem eller köper du från nån annanstans?

Vänta på paket-tråden!
Hur många gånger kan posten sortera ett paket med litesmåprylar i?
-----------------------------------------------------------------------
Händelser
2008-06-23 18:57 Göteborg Försändelsen har sorterats
2008-06-23 18:57 Göteborg Försändelsen har sorterats
2008-06-23 02:47 Göteborg Försändelsen har sorterats

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp