Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Källis skrev:
-------------------------------------------------------
> cerro skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Källis: Vill se många fina bilder. :) Vad
> blir
> > det nu? En ny Scalpel, Bad Boy Singlespeed?
> > Cyclocross?
>
> Då är den på plats, Cannondale Slice ram-kit
> som blir grunden i mitt tempobygge.
> Kommer fler bilder så fort det händer något i
> byggprocessen....
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> //Källis

ohh, grymt fin ram

Vänta på paket-tråden!
Så, nu var beställningen ivägtryckt! Hann bli en långärmad Primaltröja, bromsklossar, klingnyckel och en LX-bakväxel också..
Blir en hel massa byten melan cyklar i vinter! Reglage, wirar och bakväxlar som skall flyttas runt, och en svartsprayad GF-ram som väntas komma från hittegods? Kommer säkert snart på ngt. som saknas!

Vänta på paket-tråden!
Efter 10 år så skall det börja cyklas igen.
Som den idiot man var så sålda man sin förra mtb till förmån för ett nytt grafikkort till datorn år 2000.

Har varit och provcyklat lite olika modeller och till sist så föll valet på en Scott Scale 70 för 6495:- från lindbergcykel.se
Tycker cykeln verkar vara prisvärd, visst finns det komponenter som är lite svagare men för mig som motionär så borde det fungera bra.
När jag cyklade senast så hade jag en Wheeler, med Machiozzi(stavning väldigt osäker)gaffel, stx-rci fram och lx i bak och den fungerade då bra för mig. Så jag tror jag borde klara mig med Scott:en.

Som nybörjare så skulle jag även behöva lite tips på bra skor, hjälm och andra smidiga kläder.
Jag vill inte ha dojjor med "snap-on"(eller vad det heter)funktion, utan ett bar vettiga skor för vanliga pedaler. Har ni någon bra hjälm att rekommendera så mottages detta med öppna armar.

Med Vänlig Hälsningar
Jonsson

Vänta på paket-tråden!
Undrar hur många gånger de skall behöva åka in i Sverige? Har budet inget pass, sitter chaufförn och dricker Gammeldansk på färjan Köpenhamn-Malmö eller vad?

19-08-2008 05:52 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
18-08-2008 19:13 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
15-08-2008 20:25 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
14-08-2008 10:19 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
14-08-2008 07:55 Delivery Agent - DENMARK SORTING ERROR
14-08-2008 00:12 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
13-08-2008 01:16 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
13-08-2008 01:16 International Hub Export item accepted into network
12-08-2008 20:06 National Hub Sorted in hub

Vänta på paket-tråden!
5010135849 GAINWARD GEFORCE 9600GT 512MB GS PCI-E 1 1 020,00 1 020,00
5010133149 ACE RAW DEAL 460W 1 204,00 204,00
(+moms)

+700:- för 4 gig minne, MB, låda och Cpu = massa gånger snabbare än vad jag har nu

Vänta på paket-tråden!
Någon som kan avgöra om mitt paket har fastnat för förtullning?! Jag kan inte riktigt 100 avgöra det men det känns verkligen så... damn it

posten.jpg ht=180

Vänta på paket-tråden!
ondisc skrev:
> Någon som kan avgöra om mitt paket har fastnat
> för förtullning?! Jag kan inte riktigt 100
> avgöra det men det känns verkligen så... damn
> it
>
>Japp! Fast i tullen=betala 100 kr till posten + en slant till statskassan! Tro inte att du kommer undan utan att ge staten lite xtra pengar. Hur skulle det se ut?-)

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar också på en Pike, 426 coil U-turn, komplett med passande hjul (Mavic 321 på Hope Bulb)
augusti2008084Large.jpg ht=600

Beställde även lite skrot på CRC för att kunna leva upp till min nya frirajdiga stil:

Pedaler: Shimano mx30

Skor: Adidas Berm

Knäskydd: 661 Kyle Strait

Handskar: Oakley Manual

Ett par cannondale svettobrallor, lite shims och annat gottis.

Vänta på paket-tråden!
..Väntar på en cykelcross från Tyskland och däck och pedaler från England.. Framåt torsdag-fredag kanske? Då skulle jag bli sjukt glad..

2dangercrossroadcomp.JPG ht=446

wtbslick.jpg ht=250

xtspd.jpg ht=244

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett paket ifrån England med lite slitdelar. Tyvärr inget roligt då de inte hade KMCkedjor i lager och min ekonomi inte tillåter så mycket som Nokonhöljen eller XTRkassett.

Vänta på paket-tråden!
en sån här
trx2743.jpg ht=394

i ett A4-stort kuvert från crc kom idag. det är låsskruven till lockouten på gaffeln.man är ganska nervös när man drar i en skruv med 1,5mm insexnyckel, som, om man tappar den, förmodligen kommer att vara helt borta,och om man drar den rund lär den sitta där:D

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett Sunline MTB V1 Handlebar
SunlineMTBV1Handlebar.jpg ht=108

och ett Sunline MTB Rock Shox Boxxer Direct Mount Stem.
SunlineMTBRockShoxBoxxerDirectMountStem.jpg ht=237

Sen återstår det att se om det funkar bra på hojjen.

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar fortfarande!
CRC kunde läsa beställningen på måndagmorgonen den 18:e augusti. Paketet är skickat, men såsar på i ngt. kyffe i Sverige mistänker jag.... Det känns som mycket längre än tio dagar! Och leverans skulle ta fyra till sex arbetsdagar, till någorlunda stor ort? Alltså inte Umeå.. :-(

Vänta på paket-tråden!
Miche skrev:
> Väntar på ett Sunline MTB V1 Handlebar
>
>
> och ett Sunline MTB Rock Shox Boxxer Direct Mount
> Stem.
>
>
> Sen återstår det att se om det funkar bra på
> hojjen.

Din lilla råtta! Samma som jag! haha, våra hojjar blir enäggstvillingar..

Vänta på paket-tråden!
kör också med sunline styrcombo, funkar bra o ser bra ut. En anings för lång styrstam möjligtvis

Vänta på paket-tråden!
Och jag väntar fortfarande på en sån där. La beställningen 2008/06/30, senaste (3:e) leveransbesked: mitten på september... Vafan! Det är en cykel, inte en Airbus A380 jag beställt! Hur svårt kan det vara?...

Bilagor

• ibissl.jpg
    ibissl.jpg
    59 KB · Besök: 39
Vänta på paket-tråden!
Bara en timma och tio minuter kvar.

Vänta på paket-tråden!
Percylurse skrev:
> Din lilla råtta! Samma som jag! haha, våra
> hojjar blir enäggstvillingar..
>
Ja inte sant din lille mus ;-) Jag har dock inte fått mina grejjer ännu, får dem imorgon eller på måndag. Den verkar ju onekeligen bli lika som bär. Vad skall du ha för någon färg då?

Vänta på paket-tråden!
Väntar på 2 växelöron... Kommer antagligen på måndag, men jag vill ha dom imorgon! :(

Vänta på paket-tråden!
Beställde ett soma trackstyre från usa för en tid sen. Jodå, posten kom och levererade när jag inte var hemma så jag fick åka till terminalen och hämta paketet. So far so good. Men va fan trillar det
ner för ett brev från fedex ett par veckor senare? Jodå, då ska de ha pengar. Eller rättare
sagt staten ska ha pengar! Att de bara orkar lägga ner sådant arbete på struntsummor-tullavgift 7!!Kr och moms också på 50!Kr!! Staten äro fantastisk! Vad kostar inte det adm arb i detta fall??

Vänta på paket-tråden!
Tjohooo!Jag fick paket idag. Sprang som en våryster kalv till postombudet.. :-)
crc001.jpg ht=480

Åh, vilket fiiint brunt paket.

Vi kan proceduren... massa bilder och så:
crc005.jpg ht=480

Dessutom fick jag hem ett kalasfint FDC, med 30:- Berguv. Från Tradera.. Vilken Fredag!

Vänta på paket-tråden!
Trodde jag skulle få min nya leksak idag, men icke :(
Ingen träning ikväll, men då kan man ju dricka öl med gott samvete :)

Bilagor

• Scott_CX_Comp_8138.jpg
    Scott_CX_Comp_8138.jpg
    49.5 KB · Besök: 47
Vänta på paket-tråden!
Ahhrghh!!! Fan i h-e! Beställde hjul från malta-fick dom på 3 dagar vilket är mkt bra men sen behöver man ju däck slang och kassett också! Jodå, beställer kassett från crc som är försenad
pga översvämning i deras lokaler tydligen! Inget att göra. Sen behövs däck och slang och enda
stället de jag vill ha finns på är cyclecomponents och där får man vänta i evighet!! Nu står
det att det är försenat från leverantör. Det är alltid strul med cc. Jag menar de är fan dyrare
än vilket webshop som helst i england och sen ska man vänta i en mån för att få grejerna!!
ALDRIG MER CYCLECOMPONENTS!!!!!! JÄVLA SKITSTÄLLE!

Vänta på paket-tråden!
hammarn: Varför inte köpa däck och slang hos en bra lokal handlare istället? Då får man grejjerna direkt och inte säkert det skiljer så överdrivet mycket heller.

Vänta på paket-tråden!
cerro skrev:
> hammarn: Varför inte köpa däck och slang hos en
> bra lokal handlare istället? Då får man
> grejjerna direkt och inte säkert det skiljer så
> överdrivet mycket heller.

Jo, även om de inte har just de som man vill ha så får det bli så faktiskt. Har nu mailat cc
för att få orden upphävd. Får se vad de svarar. Kan säga att jag kommer aldrig handla där mera
iallafall.

Vänta på paket-tråden!
beställde ett saint från crc i torsdags och de blev skickat igår så om allt går bra kommer de väll nästa vecka:D

btw om man inte är hemma och hämtar paketet vart hamnar det då?(bor ca 2 mil utanför gbg)

Vänta på paket-tråden!
Mitt paket från CRC lämnades på min "lokala" ica handlare som ligger 2 km hemifrån. Förstår inte varför inte postnumret kan ge en hint om närmaste butik?

Vänta på paket-tråden!
ok hade för mig att det stod att de skulle lämnas hos mig men det kanske bara gäller om man bor skit långt ifrån utlämnings stället=)

Vänta på paket-tråden!
Ok, nu har jag velat tillräckligt länge - så efter att ha mätt de flesta kroppsdelar . ) och konsulterat diverse webbsidor (bl a www.competitivecyclist.com och Jarla Cykel) så går jag nu och väntar på denna:
product_85B7B73A-034B-B559-2C5120D3FE54B7BA.jpg ht=207

http://www.bikebuster.se/detaljer/120217.html

Det ska bli ett mycket spännande paket att öppna.

Planen är VR nästa år.

Vänta på paket-tråden!
Trevligt! Undrar vad som skulle hända med Willier-märket, ifall tecknen skrevs med grön digital logotyp? Inte riktigt samma känsla... :-)

Vänta på paket-tråden!
Nu har min nya hoj kommit från BikeBuster. Förpackad i snygg låda och allt verkar bra : )

sida.jpg ht=544

Ska bli spännande att komma ut och prova skönheten (väntar på pedaler).

bak.jpg ht=544

Kan meddela att ramhöjden faktiskt är något mindre än vad som står på webben. c-t 53,5 cm
Enligt Wilier ska det vara 55 cm (L).

/Patrik

Vänta på paket-tråden!
Budade hem en sån här mtbram på ebay nyligen. Ja ja, inte carbon och inte dämpargaffel men
det är en riktig BIANCHI! Ska bli bygge under vintern...Den som väntar på ngt gott väntar
alltid för länge!

Vänta på paket-tråden!
Åh, nu väntar jag på paket igen, roligt värre. En ny fin ram, gaffel och styrlager är beställda. Men inte kommit till butiken än så varken betalt eller fått paketet skickat till mig.

Vänta på paket-tråden!
Jag hoppas på att paketet med min 25cm långa bromsslang ska komma idag. Jak vil psykla nuuuuuu!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp