Var allt startade!!!

Var allt startade!!!
Har kollat 4ggr på detta klipp. Gary är cool, bland de första att bygga MTB, tidigt ute med FS på sina modeller och först med 29ers.

Var allt startade!!!
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> jaha, där dog singlespeed-trenden.

Dog inte den redan 2007? Trender brukar försvinna när jag hoppar på dom..

Var allt startade!!!
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Trender brukar försvinna
> när jag hoppar på dom..

Det är nog bara en tillfällighet.

Var allt startade!!!
Det roliga är att den, bortsett från cyklarna, skulle kunna varit filmad i år. I alla fall i vissa cykelkretsar är det ju samma enorma glasögon, samma hårsvall och samma mustascher som gäller. Mot slutet av filmen är det en kille med glasögon och beige jacka som skulle kunna vara plockad från vilket hipsterhak som helst...

Var allt startade!!!
dax att lägga ner prylhysterin kanske???? ge mig två hjul ett fetbrett styre och en sadel så blir det nog hur kul som helst! (ok trampor, drivlina, ram etc men ní fattar......=))

Var allt startade!!!
Ah, och nu kom jag att tänka på den tråd till Dirtragmag som hade filmer på Crested Butte to Aspen Klunker classic. Jag hittar inte filmerna på dirtrag, men däremot på youtube.

Del 1
Del 2

Nån gång ska jag lära mig hur man gör en embed på film.

Patrik

Var allt startade!!!
Härliga klipp. Vi hängde ju på lite senare i Sverige men stämningen var den samma då. Mycket nybyggaranda och upptäckarglädje. Man hjälpte varandra och hade kul ihop. Tävlingarna var mer ett sätt att träffa likasinnade. Egentligen är det väl den där sköna inställningen hos många av oss som gör att man fortfarande håller på.

Var allt startade!!!
Det ser ut som ur-Happyriden. Allt är sig likt. Filmat med en skakig kamera i dåliga vinklar, fula ryggsäckar, breda styren, flattispedaler, baggy-kläder och himla go stämning.

Var allt startade!!!
Grymt cool film.

garyfisher_mindre.jpg

Och så här såg Gary ut för två o en halv vecka sen när jag cykla om honom uppför ett berg i Österrike. 61 bast är gubben och still going strong. Nu dock på Trek 29:er...

Tillbaka
Topp