Var är mitt paket?

Cameo

Medlem
Var är mitt paket?
Hallå... hallå!

Köpte ett par Shimano-skor för landsvägsbruk. Var fan är dom?

28-08-2012 22:57 Delivery Agent - DENMARK Forwarded for export
28-08-2012 22:57 Delivery Agent - DENMARK Received in destination country
27-08-2012 21:21 International Hub Forwarded for export
27-08-2012 21:03 International Hub Received and processed
24-08-2012 00:00 WDM Online

IDAG ÄR DET 11-09-2012 18:34 HAAALLÅ!

...Parcel Force, för övrigt. Svarar inte på mejl. Grr.
 
Var är mitt paket?
Haha.. Satt och funderade på exakt samma sak i går, men i dag ser jag det har hänt lite. Verkar som ParcelForce uppdaterar länge efter att paketet har flyttats.

Så ser det ut för mig i dag:
11-09-2012 13:26 Delivery Agent - SWEDEN Loaded to vehicle for delivery
11-09-2012 04:42 Delivery Agent - SWEDEN Received in destination country
10-09-2012 18:55 Delivery Agent - SWEDEN Received in destination country
07-09-2012 23:46 Delivery Agent - DENMARK Forwarded for export
07-09-2012 23:45 Delivery Agent - DENMARK Received in destination country
06-09-2012 19:43 International Hub Forwarded for export
06-09-2012 13:54 International Hub Received and processed
05-09-2012 17:50 National Hub Received and processed

Personligen tycker jag leveransen från CRC har försämrats totalt sedan de bytte fraktbolag från dhl till parcelforce på sina "gratis" leveranser. De har fortfarande DHL på expressleveranser så det får väl bli express nästa gång man beställer. ParcelForce tar ju eviglång tid...
 
Var är mitt paket?
Ahh.. Nu ser jag dina datum. Ojdå.. Det var samma som förra gången jag beställde från CRC. Då hade paketet försvunnit. De hittade det efter en månad. Grymt tråkigt. Jag skrev till både ParcelForce och CRC, men det var lite hjälp från båda håll.

Nej.. Jag tror definitivt man får välja expressleverans med DHL från CRC framöver. Har hört om fler som har problem med ParcelForce.
 
Var är mitt paket?
Parcelforce suger verkligen valballe. Eller vad sägs om den här sviten:

19-07-2012 22:14 International Hub Forwarded for export
19-07-2012 22:05 International Hub Received and processed
19-07-2012 17:10 Carlisle Depot Forwarded for processing
19-07-2012 14:56 Carlisle Depot Collected from customer
19-07-2012 14:52 WDM Online

Dvs min sadel har försvunnit i tomma intet. Ditt paket har i varje fall kommit till Danmark. Jag är mycket mer kränkt än du.
 
Var är mitt paket?
JKolmo skrev:
-------------------------------------------------------
> Parcelforce suger verkligen valballe. Eller vad
> sägs om den här sviten:
>
> 19-07-2012 22:14 International Hub Forwarded for
> export
> 19-07-2012 22:05 International Hub Received and
> processed
> 19-07-2012 17:10 Carlisle Depot Forwarded for
> processing
> 19-07-2012 14:56 Carlisle Depot Collected from
> customer
> 19-07-2012 14:52 WDM Online
>
> Dvs min sadel har försvunnit i tomma intet. Ditt
> paket har i varje fall kommit till Danmark. Jag
> är mycket mer kränkt än du.

Nästan två månader utan sadel är en ärkekränkning. Så illa att det tom svider i brunögat.
 
Var är mitt paket?
JKolmo skrev:
-------------------------------------------------------
> Parcelforce suger verkligen valballe. Eller vad
> sägs om den här sviten:
>
> 19-07-2012 22:14 International Hub Forwarded for
> export
> 19-07-2012 22:05 International Hub Received and
> processed
> 19-07-2012 17:10 Carlisle Depot Forwarded for
> processing
> 19-07-2012 14:56 Carlisle Depot Collected from
> customer
> 19-07-2012 14:52 WDM Online
>
> Dvs min sadel har försvunnit i tomma intet. Ditt
> paket har i varje fall kommit till Danmark. Jag
> är mycket mer kränkt än du.

Kompis. Vi går igenom det här tillsammans. <3

Säkert snopphanarna som ger igen.
 
Var är mitt paket?
...så dök paketet upp idag. Skumt, minst sagt, skickat med Royal Mail och tydligen för stort för mig. Har en gigantisk veranda de kunde ställt den på, precis som de gjorde tidigare. Aja. Happy!
 
Var är mitt paket?
Jag fick också mitt paket i dag.. Eller.. Det vill säga.. Jag spårade upp det själv och åkte till Schenker och hämtade det. Det är nämligen så att de håller på att reparera en sluss på min gata och har därför spärrat av en bit av vägen (ca 20 m) så därför orkade inte tjejen som körde ut paketet att gå hela vägen till mitt hus från en korsande väg. Är ju trots allt 10 m att gå. Så jag fick hämta det själv.. Är förresten Schenker som tar över för ParcelForce i Sverige så det var där jag hämtade det.
 
Var är mitt paket?
De gångerna jag har beställt från crc så har parcelforce fungerat, visst de är inte snabba men det har fungerat. Problemen har dock uppstått när fylle Schenker tar över leveransen i Malmö.
Service stället de kör mina paket till varierar från gång till gång. I somras var det på andra sidan stan, bor i Mölndal, det hamnade på en bensinmack på hisingen.
Idag så skulle jag hämta ett paket, jaha då fick jag åka till Gamlestan vilket ligger ca 10km från där jag bor. Det ligger ett service point 300m från min lägenhet annars.
Verkar som de väljer service point på ett tombola hjul.
 
Tillbaka
Topp