Var cykla i San Francisco (med en gipsad handled)

regaman

Medlem
Som jag rapporterade i pendlingstråden här, bröt jag handleden för tio dagar sedan.
Nu börjar det kännas lite bättre, är fortfarande långt ifrån att orka hålla i ett styre och än mindre använda växlar, men hoppet att någon gång kunna hoja igen är tillbaka.

Om en vecka ska jag på en konferens i San Francisco och har en ledig helg att hitta på något kul.

Jag hade tänkt hyra en cykel och åka på en solo-tur i 2-3 dagar, men efter olyckan la jag ner idén.
Nu tar planerna fart igen, men jag får kanske tänka om och satsa på någon kortare utflykt utan packning.
MTB går bort för att det kräver två hela handleder...
Hur är det att cykla där? Måste man samsas med massa SUVar på trefiliga vägar eller finns det fina glestrafikerade landsvägar?
Tips på trevliga rundor?

Vad säger Happy-folket? Inte ska jag sansa mig och barhoppa och turista istället för att cykla, va?

En trevlig tur är att åka från Embarcadero längs med stranden, kolla på sälarna vid pier 39, fortsätt mot GG, stanna till och kolla lite på GG snett underfrån, tag snett bakåt uppåt och cykla över GG, åk upp till vänster efter bron upp till utsiktsplatsen, stanna och ta kort, fortsätt uppåt, vila på toppen för mer fantastisk utsikt, fortsätt ned på andra sidan mot stilla havet och sen ta till höger och ta Bunker Rd genom tunneln för att komma ut på vägen till Sausolito. Där kan man cruisa omkring lite och antingen cykla eller ta båten tillbaka till SF.

Asfalt hela vägen.

Kom på en annan tur! Vid GG kan man välja att inte åka över bron, utan fortsätta genom Presidio, kolla på fina hus, cruisa genom den där golfbanan i Lincoln Park och sen upp till Sutro Heights med utsikt över Ocean Beach. Vägen tillbaka downtown kan man ta genom GG Park, kanske upp till Twin Peaks om man orkar ner, igen genom Haight Ashbury och sen valfria sevärdigheter på tillbakavägen, tex upp till Grace Cathedral.

Det är inget problem med att hitta mindre gator att cykla på där man slipper trängas. Ett litet krux är att det kan vara lite backigt. Lättast att korsa stan öst-västlig riktning är längs med havet förstås.

Tack August.
Imorgon bär det av till SF.
Handleden känns bättre. Får se hur det går att cykla med gips, men jag är jävligt sugen.

Om inte annat ska jag ta en titt på det här:
http://sanfrancisco.worldnakedbikeride.org/
Sjukt nog så startar det precis utanför mitt hotell!

Ska även försöka handla en massa för att komma upp till 2x23kg bagage.

Lycka till! För övrigt finns det fin cykelväg upp på Mt Tam, högsta toppen i Marin County. Dock kan jag inte beskriva vägen dit så här på rak arm.

Tillbaka
Topp