Var cyklar ni i västra Göteborg?

puffen78

Ny medlem
Hej

Har tidigare bott i östra Göteborg där alla stigar leder till grymt bra cykling i Skatås/Delsjöområdet. Nu har jag flyttat och bor i Västra Frölunda och undrar var beger jag mig för att hitta rolig xc cykling?

Har ni några tips?

Hej

I Ruddalen finns lite skog att snurra runt i men jag skulle rekommendera området Sisjön / Torrekulla / Sandsjöbacka och förstås Änggårdsbergen.

//Peter

Tacka för infon, har provat Ängården och Sandsjöbacka tidigare (gillade båda) men jag undrar var man ska gå på? Lederna i Ängården får jag för mig att man kan komma in på från Eklanda?

Senast jag cyklade i Sandjöbacka startade vi i Hovås, det är ju inte gigantiska avstånd men transport och xc tycker jag är lite tråkigt så jag undrar var det är bäst/närmast att komma in på lederna.

Om du kommer från väster och ska till Änggården kan du börja både i Eklanda, vid Botaniska eller från Gruvgatan vid Högsbo industriområde.

Happyturer neråt Sisjön/Sandsjöbacka brukar utgå från scoutstugan strax NV om Sisjön. Finns flertalet infarter till området utan att man behöver åka ner till Hovås.

Det bästa är helt klart att komma in från Eklanda. Kör in bakom Eklandaskolan. Roligaste terrängen finns mot Toltorpsdalen/Sahlgrenska. Mot Slottskogen/Högsbo är det lite snällare och tråkigare. Leta gärna bland de lite mindre stigaran på rätt sida av grusvägen, höger, om man kommer in från Eklanda.

Tillbaka
Topp