Var fikade du idag?

42Hz

Aktiv medlem
Var fikade du idag?
Posta var du tog en fika idag, givetvis cykelrelaterad fika!

Själv blev det en landsvägsfika på Konditori Vallonen i Fagersta, tyvärr slut på smörgåsar som jag tänkte grunda med men det blev nån form av "stubbe" och en kaffe trots att de skulle till att stänga klockan 15, fick även fylla vattenflaskorna med iskallt vatten från tillbringare i kylen, bra betyg! =)

IMG_20120526_145727.jpg

Var fikade du idag?
Jag fick en kaffe och en fralla på Solna station och några timmar senare en glass på Preem/Shell(!) i Vallentuna. Gott om fina vägar finns det där uppe, men ont om bra fik.

Var fikade du idag?
Imponerande att ni tar er tid att fika när ni cyklar. En gång köpte jag en glass då de andra var trötta. Annars tränar jag när jag tränar.

Dock trevlig tråd. Keep it up och jag fattar säkert poängen med detta om några år.

Var fikade du idag?
På senare tid har jag vett nog att njuta när jag cyklar, jag tränar hellre löpträning än träning på cykeln för det blir för mycket för mig med cykel dygnet runt annars..

Var fikade du idag?
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Imponerande att ni tar er tid att fika när ni
> cyklar. En gång köpte jag en glass då de andra
> var trötta. Annars tränar jag när jag tränar.
>
> Dock trevlig tråd. Keep it up och jag fattar
> säkert poängen med detta om några år.

Racers. The emptiness of those lives shocks me.

Var fikade du idag?
Luthman Photography skrev:
> Nån som har tips på bra fik ungefär 5-6 mil
> från Vallentuna?

Skokloster är fint. Borde också gå att nå via Sigtuna och blir runt 5-6 mil från Vallentuna,
Finns ett cafe vid slottet och ett utanför.

Var fikade du idag?
Har tyvärr ingen fin bild på själva fiket, men Bertilssons kaffestuga fick det bli efter ett par timmer vid Delsjön/Härlanda tjärn idag. Mysigt ställe :)

Var fikade du idag?
Älvhögsborg i Trollhättan. Vi var fyra som var ute på en långrunda. Vi vågade inte lämna cyklarna där utanför så vi bar helt enkelt upp dem och ställde dem i gången vid fiket. Ingen sa nåt! :D

Var fikade du idag?
Vaniljbulle och cola, lite nybörjartorftigt, på Hamnmagasinen i Sveriges närmaste stad (gick som en dans att ta sig dit). Min fikatouring-premiär! För övrigt, blir en cykeldag bättre än denna? Inte ett moln, söndag, +23, mitt i blomstertid..

Bilagor

• IMG_20120527_122835.jpg
    IMG_20120527_122835.jpg
    105.4 KB · Besök: 192
Var fikade du idag?
Får nog ta och besöka Torpet Orhem snart, det var länge sedan sist och det kryllar ju inte direkt med ställen som kan göra riktigt bra veganskt fika. Standardfika för mig är annars en cola och en delicato-boll, knappast något att skryta om i en så här formidabel tråd.

Var fikade du idag?
Glass på Shell i Ösmo, inte så happy kanske men Rosenhill är lite för nära starten/målet. Otroligt fin dag för lite halvsnabb cykling med frun på slingrande småvägar på södertörn.

Var fikade du idag?
IngvarW skrev:
> Glass på Shell i Ösmo, inte så happy kanske men
> Rosenhill är lite för nära starten/målet.

Plantshopen i ösmo har ett bra fik.

Var fikade du idag?
27052012211.jpg

Tysk finfika idag under en riktigt trevlig långtur! Passande att jag passerade Distelhäuser bryggeriet ca 5 min innan ölen inhandlades..

Var fikade du idag?
IngvarW skrev:
> Glass på Shell i Ösmo, inte så happy kanske men
> Rosenhill är lite för nära starten/målet.

Epic Fail med mackfika när du har Södertörns bästa fik några hundra meter därifrån (se johrns inlägg). :-)

Var fikade du idag?
Pelle Hå skrev:
> Barbarer! Tänk att man ska behöva scrolla ner
> nästan hela sidan innan det kommer en bild på
> riktigt kaffe, utan mjölk eller annat jams i.
> Kalla sig cyklist.... mjölk i kaffe....
> mummel... gruff...

Mycket snack och lite verkstad! Var är din happykorrekta kaffebild då? Huh? Huh? ;)

Senast ändrad:
Var fikade du idag?
Har tyvärr ingen bild (hade dock inte varit snyggt) men jag mulade i mig allt vi hade kvar hemma igår kväll efter söndagsrundan.... Som tur var så hjälpte Mirja till.

Var fikade du idag?
Taxinge slott:

Taxinge.JPG

@ MTBiker: fikat är ju rundans höjdpunkt, det är också viktigt att fylla på energireserverna ibland. ;-)

Var fikade du idag?
gsb skrev:
> Café:t på kajen i Västerås (igår)
>

Kaffet i pappmugg Shell Bålsta då?

Var fikade du idag?
MTBiker skrev:
> fika när ni cyklar.
> Annars tränar jag när jag tränar.

cykling != träning
cykling = cykling

> jag fattar säkert poängen med detta om några år.

Tyler Durden: It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Tillbaka
Topp