Var fikade du idag?

Var fikade du idag?
Tack! Då får det bli 263:an i alla fall, man kommer ju av den rätt snabbt och jag känner på mig att räsertuber och makadam inte passar ihop på det sätt jag gillar.

Var fikade du idag?
Det är väl bara 20 meter att gå :)
Annars så finns det väl inte så många fik runt Enköping, men något jag inte testat än är ett norr om Enköping: <http://forsbykvarnkafe.se/>

Var fikade du idag?
Ekenäs Kvarn

EkenasKvarnIMG_0166.jpg

Var fikade du idag?
Rabarberpaj med vispgrädde och en kopp svart guld på vattentornet vid Guldheden.
Utsikten över Göteborg är svårslagen, rekommenderas starkt!

Var fikade du idag?
Gallianoshots!? Var nära överdos på såna i slutet av 90-talet.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Hemma...
>

Var fikade du idag?
Jag trodde att jag var den obestridde fikakungen men efter att ha kollat den här tråden så inser jag hur långt jag har kvar till toppen, så att säga...

Var fikade du idag?
Smedjebacken (morgårdshammar)

Bilagor

• IMG_20120729_144018.jpg
    IMG_20120729_144018.jpg
    222.1 KB · Besök: 70
  • IMG_20120729_144123.jpg
    IMG_20120729_144123.jpg
    256 KB · Besök: 67
  • IMG_20120729_144541.jpg
    IMG_20120729_144541.jpg
    103.4 KB · Besök: 73
Var fikade du idag?
Eftersom det inte finns någon "Vilken glass åt jag på StikkiNikki"-tråd så får det blir här. StikkiNikki alltså. En kula Popcorn Butter och en kula vanilj. Bättre än förväntat.

Var fikade du idag?
cyklariskogen skrev:
> Eftersom det inte finns någon "Vilken glass åt
> jag på StikkiNikki"-tråd så får det blir här.

"tin roof" + kanel

Var fikade du idag?
Dagens fika intogs på Helags fjällstation. Våffla m grädde o blåbärssylt. Dessutom serveras fantastisk cykling både före och efter.

Var fikade du idag?
johrn skrev:
> IngvarW skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Glass på Shell i Ösmo, inte så happy kanske
> men
> > Rosenhill är lite för nära starten/målet.
>
> Plantshopen i ösmo har ett bra fik.

Tack Johrn, idag har jag varit där med gott resultat. Värsta Dagobertmackan för 58 riksdaler gjorde att vi orkade cykla tillbaks till Sibble..

Var fikade du idag?
Forsby Kvarn Kafé - fast egentligen inte. Det var stängt så "fikat" blev vatten, energikaka och en banan som avnjöts i solen, sittandes i gräset. Men nu vet jag var Kvarnen ligger - blir ett nytt försök snart, det såg väldigt trevligt ut :-) Blev en "fulfika" på Shell i Bålsta på vägen hem för att inte bonka fullständigt. Det var blåsigt på slätten idag... pannbenet växte nog en mm till i tjocklek iallfall :-)

Tillbaka
Topp