Var finns det bra cykelbudsväskor?

Ante_Lkpg

Ny medlem
Jag är på jakt efter en riktig cykelväska av cykelbudstyp. Exempelvis Pac designs, Chrome eller Crumpler.
Jag har kollat runt i en himla massa cykelaffärer men de verkar inte finnas. Inte heller i sportaffärer finns det riktiga väskor med bra passform, kvalité och funktioner. Så om någon vet var man kan hitta dessa väskor i Sverige så vore jag tacksam.

Jag köpte en Chrome från CRC i somras ,sitter skönt(spöar Timbuk) är snygg och inte över var mans axel
så det är bara att handla!!!

OK, tack så mycket för (den otroligt snabba) hjälpen.
Det blir väl till att beställa från CRC då. Verkar ju var många som handlar därifrån.

Newsboy och jag har kontakt med Pat från PacDesigns. Kanske det blir dags någon gång för en gemensam inköp av Happy-väskor.

Daner: Om det blir det gruppköp någon gång inom rimlig framtid (innan islossningen?) så är jag game. De verkar ju var industristandard så vitt jag förstår.

Jo, vi är några här med Chromebags.

Grymt skön, använder den till allt. Har en metropolis, den är precis lagom stor för mina behov. Känns smidigare och skönare än min bara hälften så stora Timbuk2 som hängt med ett par år.

Klar köprekommendation på Chrome, finns ett par till här som är nöjda med sina.

Lundatok; Bra forumminne eller industrispionage på ideon i Lund?:)

/Ola

Jag skyller på minnet, jobbar ute vid Nova så jag får svära mig fri från sånt annat... ;)

Konstigt, vissa grejer fastnar och andra inte. :P

Är man beredd att lägga ut mer pengar än via nätet så har ju Cykloteket fina cykelväskor av cykelbudstyp. Ortlieb Sling It, t.ex.

Men jag vet ju inte var du bor eftersom du inte skrivit in det i profilen. Cykloteket har enbart affär i Kungliga Hufvudstaden...

Vill ockås köpa en PAC med X-strap.

Räkna med mig om det blir något köp. Har varit på väg att beställa ett par gånger men man måste faxa över sit konto nr: vilket känns lite bökigt.

-Åke

Smaken är ju som baken men jag har aldrig gillat "vinyl"-väskor
av Ortliebtypen. PAC var först med sin briljanta lösning med
D-ringssnabbkoppling till axelremmen, nu kopierad av de flesta.

T2 är en bra standardväska av bra kvalitet, men jag vill
aldrig tillbaka till deras snabbkoppling igen.
T2 sys dessutom av en kader kineser i en hangar nere i hamnen
i SF och det känns kanske roligare att köpa en väska som är sydd
en och en av den som har designat den. Precis som med cykelramar!

Jag tycker att Pat/PAC är helt outstanding. Ingen väska jag sett
hittintills kan mäta sig i kvalitet och känsla med de produkter
som hon syr uppe i bergen i Kanada. http://www.pacdesigns.com/

Andra mycket fina väskor jag snubblat över under min snart 15-åriga
budkarriär är de som Eric i SF syr http://www.zobags.com/

Några andra värda att kolla in är:
http://www.cocotte-equip.com/english.htm
http://www.dankbags.com/
http://www.reloadbags.com/

Om det blir ett engångsinköp av Pac-väskor i vår så kan ni färglägga mig intresserad. Speciellt om det blir en Swedish edition, happycustom-väska. =)

/rikard

Jag har också gått och grunnat över vettig cykelväska ett tag. Blir det happy-PAC-inköp är jag också intresserad.

http://www.pacdesigns.com/

Jag hade en beställning igång för ett år sedan som aldrig blev av. Nu känns det som det kan bli någonting om det. Är det någon här som kan ordna omvandling av Happy-logo till en format som kan användas av en datorstyrd broderingsmaskin?

Jag har alltså teckensnittet i TTF-format.

Det här är en once-in-a-lifetime-chans att köpa en NAF/happy-pacväska!

Jag kommer att lägga upp en sida med information om utbud och priser så snart jag har fått information från Pat. Hon har flyttat sedan vi pratades sist och har ett par nya modeller, så jag måste få veta vad hon kan göra innan jag tänker lova någonting.

Markus F Skrev:
-------------------------------------------------------
> För min del så behövs det ingen speciell "Happyedition", köper gärna en PAC.
> Men som sagt, före islossningen helst.

Inte för mig heller. Någon valfri PAC-modell i standardutförande (valfri färg) vore
mer intressant för mig än en med happylogga på.

Jag förundras över att man kan lägga så mycket pengar på en cykelväska om man inte är cykelbud...
Från 100$ till 280$ sedan kommer frakt, tull och moms på det?

Missförstå mig inte, jag skulle gärna vilja ha en, tycker INTE att de som tänker köpa en är dumma men förundras ändå över hur man har råd eller kan ta sig råd att lägga så mycket på en cykelväska om man inte budar!?

Nåja, jag är väl fattig helt enkelt...

Måste också anmäla mitt intresse.
Har suktat efter en deluxe (eller möjligen en ultimate) right swing,
i någon lervänlig färg ett tag nu.
Vill nog helst ha vaniljsmak men kan nog också tänka mig en någorlunda
diskret happy-logga (om det är tänkbart?).
/Martin

Ska det vara nån happylogga på så ska den vara liten och diskret, allt annat går bort tycker jag.

/jomper

Ja, det är mycket stålar. Men det är frågan om en bit av min vardagsmiljö i flera år. En genomtänkt väska som sitter bra, är lätt att öppna, håller tätt och och som inte går sönder är värt det eftersom cykel är mitt primära transportmedel. .
En ryggsäck är också bra (nödvändig för mig). Men det finns tillfällen då jag föredrar snabbheten och lätthanterligheten hos en budväska.

mytomspunnen Skrev:
> Jag förundras över att man kan lägga så mycket
> pengar på en cykelväska om man inte är
> cykelbud...
Pelle Hå Skrev:
Vad har en cykelbudstrunk för fördel gentemot en ryggsäck?

PAC-väska ja tack, förutsatt att jag får välja färg, modell och utan happylogga. Happyloggan kanske är rolig, men snygg eller prydsam kommer den aldrig att vara...

Jag har sällan behövt en. Men jag vill vara som alla andra så jag är nog intresserad av gruppköp också. Särskilt om man kan få den i "en fin brun färg".

Den perfekta väskan skall ha:

* En snygg happylogga, Om det finns nåt sådant =)
* reflexer i botten (röda) och fäste för en diodlampa så att den pekar åt rätt håll och sitter bra, gärna två för olika sittställningar
* fästen för camelbackpåse och slang.

För egen del så får den gärna vara aningen mindre än de största modellerna och i camo-tyg.

Ni som vet, vad är en X-strap för något? Bör man ha en sådan?

/rikard

Jag hade en deal på G med Pac-folk för nått år sen och då skulle jag fått en väska för halva priset. Men det rann ut, så detta är intressant. Count me in på samma villkor som Danne stipulerade ovan.

Pat har svarat:

"Hi Dane,
Our prices should be the same as before (I'm not sure what pricing I sent you so I'll attach another one). The pricing is in effect for another couple of weeks after that the prices are scheduled to go up another 15-20% ( we have to re-calculate because of the fall in the US dollar.) I would expect that you would also pay an additional 15% on the embroiderer since we gave you a
quote when the US dollar was higher. Let me know what you are looking for, right now we are expecting our next batch to ship mid February. Next batch after that would be when spring is in full time. We can pretty much do anything you want in regards to the models/ colours, we would prefer some sort of standard though, give me more of an idea what you are talking about and I will let you know."

Det verkar som om vi kan samla ihop en beställning innan januari att vi kan få allting innan mars.

Jag kan tar hand om att organisera det hela, tar in pengar och beställningar från alla, skicka betalningen, tar emot leveransen och se till att alla får sina väskor utan att jag tar någon marginal på någonting. Allt jag ber är möjligheten att inkludera en diskret (max 8cm) happymtb.org skript logo och en matchande liten (<7cm) NAFlyers logo undertill. Alla har naturligtvis möjligheten att välja bort logorna, men kostnaden till alla kommer att bli detsamma med eller utan. Pengar som blir över pga uteblivna loggor skänkar jag till SAMS.

Alla har och kommer i fortsättningen att ha möjligheten att beställa själv från PacDesigns. I praktiken är det så att man kan lägga till en nolla på US MSRP när man har betalat frakt, tull och moms, dvs att en Ultimate OS väska utan tillbehör som kostar $280 i en butik i USA kostar runt 2760:- om man importerar själv på ett lagligt sätt. Samma väska kommer att kosta ungefär 1800:- plus leveranskostnader inom Sverige med en gruppbeställning. Den billigaste väska (Street Mini) skulle kosta runt 1160:- om man importerade själv, men runt 800:- plus leveranskostnader inom Sverige med gruppbeställning. Kom ihåg att Pat har skrivit att priserna kommer att höjas med 15-20% efter nyår.

Vi behöver minst 15 betalda beställningar innan nyår, annars går det inte. Jag har startat ett nytt konto på Skandiabanken för det här, kontakta mig på naflyer (at) mac.com för prislistan med kalkylbladet och kontonumret om ni är intresserade.

Gå in på cykelnetto.com/cykelväskor/city/axelväska, så har Ni den ultimata axelväskan. Kan Ni beställa flera fixar jag lite bättre pris.

Tillbaka
Topp