Pat har svarat:
"Hi Dane,
Our prices should be the same as before (I'm not sure what pricing I sent you so I'll attach another one). The pricing is in effect for another couple of weeks after that the prices are scheduled to go up another 15-20% ( we have to re-calculate because of the fall in the US dollar.) I would expect that you would also pay an additional 15% on the embroiderer since we gave you a
quote when the US dollar was higher. Let me know what you are looking for, right now we are expecting our next batch to ship mid February. Next batch after that would be when spring is in full time. We can pretty much do anything you want in regards to the models/ colours, we would prefer some sort of standard though, give me more of an idea what you are talking about and I will let you know."
Det verkar som om vi kan samla ihop en beställning innan januari att vi kan få allting innan mars.
Jag kan tar hand om att organisera det hela, tar in pengar och beställningar från alla, skicka betalningen, tar emot leveransen och se till att alla får sina väskor utan att jag tar någon marginal på någonting. Allt jag ber är möjligheten att inkludera en diskret (max 8cm) happymtb.org skript logo och en matchande liten (<7cm) NAFlyers logo undertill. Alla har naturligtvis möjligheten att välja bort logorna, men kostnaden till alla kommer att bli detsamma med eller utan. Pengar som blir över pga uteblivna loggor skänkar jag till SAMS.
Alla har och kommer i fortsättningen att ha möjligheten att beställa själv från PacDesigns. I praktiken är det så att man kan lägga till en nolla på US MSRP när man har betalat frakt, tull och moms, dvs att en Ultimate OS väska utan tillbehör som kostar $280 i en butik i USA kostar runt 2760:- om man importerar själv på ett lagligt sätt. Samma väska kommer att kosta ungefär 1800:- plus leveranskostnader inom Sverige med en gruppbeställning. Den billigaste väska (Street Mini) skulle kosta runt 1160:- om man importerade själv, men runt 800:- plus leveranskostnader inom Sverige med gruppbeställning. Kom ihåg att Pat har skrivit att priserna kommer att höjas med 15-20% efter nyår.
Vi behöver minst 15 betalda beställningar innan nyår, annars går det inte. Jag har startat ett nytt konto på Skandiabanken för det här, kontakta mig på naflyer (at) mac.com för prislistan med kalkylbladet och kontonumret om ni är intresserade.