Var förvarar jag löparskorna när jag cyklar?

frigganrickard

Aktiv medlem
Hej!
Jag cyklar mycket och behöver ofta ha med mig löparskor på cykeln. Har någon tips på var man kan spänna fast dem/förvara dem medan man cyklar? Finns det någon väska som är anpassade för att trycka ner skor i? Idag har jag dem i ryggsäck men det är inte alltid optimalt och jag vill ha ett smartare sätt! Jag tänker generellt att det bör ju vara ett problem för fler, speciellt inom multisport/adventure racing-värden!

I ryggsäcken har alltid funkat för mig, alt om man är petig i en drybag/påse först. Har även klämt ner en sko i varje flaskhållare på mtb:n på en tävling med resultatet att jag fick springa sista OL-sträckan i cykelskor (istället för en löpsko)

Om det problem med ryggsäcken kanske du inte har en tillräckligt bra cykel-ryggsäck?
Jag har en Evoc 16L. Tänker knappt att jag har den på mig när jag använder den. (Finns mindre modeller också som nog räcker om enbart ska rymma skorna)

Styrväska?

Ramväska?

Remmar?

Spänna de till styret med remmar (fast kanske lite mer noggrant än jag gjort)?

Bilagor

• 20220802_132657.jpg
    20220802_132657.jpg
    900.2 KB · Besök: 80
Tack alla för svar! Ramväska eller några band får det nog ändå bli! Har ofta tillräckligt med saker i ryggsäcken så tyckte det blev väl trångt att trycka ner ett par skor där!

Om det problem med ryggsäcken kanske du inte har en tillräckligt bra cykel-ryggsäck?
Jag har en Evoc 16L. Tänker knappt att jag har den på mig när jag använder den. (Finns mindre modeller också som nog räcker om enbart ska rymma skorna)

Har testat några olika ryggsäckar, största problemet för mig är att det blir så varmt.
Med "Tänker knappt att jag har den på mig när jag använder den" menar du även ur svettsynpunkt eller bara bekvämlighet förutom hur varmt det blir?

Med "Tänker knappt att jag har den på mig när jag använder den" menar du även ur svettsynpunkt eller bara bekvämlighet förutom hur varmt det blir?
Tänkte ur bekvämlighetssynpunkt och "aero"-känsla. Men gäller nog värme också iofs. Jag hade inga problem när jag hade den på mig under tre dagars bike-packingtur i Sörmland i slutet av Juli. Cyklade 15-20 mil per dag med den.

Tillbaka
Topp