Var hitta bra hjälmutbud i Jönköping?

eirisch

Aktiv medlem
Påsken tillbringas i Jönköping, även tisdag.

Letar välskyddande endurohjälm.
Team Sportia Atollen hade dåligt utbud och Sportson Solås var utplockat.

Var mer finns bra utbud? Öster cykel öppnar på tisdag igen. Värt ett besök?

Åker 'alltid' till team sportia Ekhagen för att spana cyklar när jag är i stan. Osäker på deras utbud av enduro-hjälmar men kanske är öppet under helgen.
Prova om du hittar nåt på teamsportiaol.se

Dåligt utbud förutom till XC. Bor själv "i" stan och köper från nätet eftersom jag inte cyklar XC. Man kan ju tycka att butikerna i stan borde utöka sitt utbud med tanke på det lokala mtb-intresset.

arneman sa:
Dåligt utbud förutom till XC. Bor själv "i" stan och köper från nätet eftersom jag inte cyklar XC. Man kan ju tycka att butikerna i stan borde utöka sitt utbud med tanke på det lokala mtb-intresset.

Fick samma intryck. Förr har jag fått känslan att XC ändå är rätt stort här? Beror det på en stark klubbtradition eller för att stigar här är generellt lättkörda och sandiga? Finns ju ändå potential till rolig utförsåkning då det är rejält kuperat.

Jag är uppväxt i Huskvarna o började med MTB där 1986. På 90-talet veckopendlade jag mellan Göteborg o Huskvarna o cyklade massor vid IKHP o Öxnegården och alla vandringsleder i närheten o lite längre bort. Allt gick jättebra cykla med en XC-hoj. 2004 skaffade jag en AM, en Turner 5Spot, men den var rent tråkig att cykla på i Huskvarna trakten,fick kryssa omkring för att hitta några få stenar att köra över. En Mkt stor skillnad mot Göteborgs stup o steniga branter.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp