Var hitta bussningar till Sunn Radical?

Sernevi

Aktiv medlem
Nu har jag letat sedan februari efter bussningar till nedre dämparfästet på min Sunn Radical Exo 2008 med Marzocchi Roco WC dämpare. Har inte haft någon lycka hos LBS eller ilikebike, och har nu missat hela inledningen av denna säsongen på grund av det, och börjar ärligt talat mest bli jävligt trött på skiten.

Så, finns det någon som har/har haft/känner någon som haft en radical av samma typ som kan berätta för mig vart fan de går att köpa? Det handlar om insticksdelen, inte den roterande delen på bussningen.

Ser ut såhär:

Bilagor

• 019.JPG
    019.JPG
    69.8 KB · Besök: 20
Momentum har garanterat denna bussning. Usch, det är samma typ av bussning som satt i gamla Radical + och dom sög om man inte var noga med.

PTFE-bussning brukar dom heta. Pressa ur den och ta med till närmsta Momentum så fixar dom nya åt dej. Kostar inte många spänn heller!

carl-pedal skrev:
-------------------------------------------------------
> Momentum har garanterat denna bussning. Usch, det
> är samma typ av bussning som satt i gamla Radical
> + och dom sög om man inte var noga med.
>
> PTFE-bussning brukar dom heta. Pressa ur den och
> ta med till närmsta Momentum så fixar dom nya
> åt dej. Kostar inte många spänn heller!

låter som att jag skulle frågat happy tidigare istället för att vända mig till ilikebike/sunn.. Var finner man momentum om man bor i Göteborg då? Ser med google att -alla- refererar till det men hittar ingenstans hur man hittar dit.. Är det typ http://gulasidorna.eniro.se/hitta:momentum/göteborg (tools momentum)?

ja det stämmer!

Här kommer en old-school-länk:

Tools Momentum AB
www.momentum-industrial.com
Von Utfallsgatan
400 60 Göteborg
031-340 99 00

Hoppas detta löste sig. Jag har en annan närbesläktad fråga.

Vad är det för dimension på Vidid 4.1:an som sitter på en Radical s1 2010? Jag tänkte skaffa lite andra fjädrar och Sunn är sällsynt sega med att svara och jag vill gärna va helt säker innan ja beställer

alternativ:

267 x 89mm (10.5 x 3.5)
240 x 76mm (9.5 x 3.0")
229 x 70mm (9.0 x 2.75")
222 x 70mm (8.75 x 2.75")
216 x 63.5mm (8.5 x 2.5")
216 x 60mm (8.5 x 2.36")
200 x 57mm (7.875 x 2.25")
200 x 51mm (7.875 x 2.0")

Tack :)

Tillbaka
Topp