Var hitta derailleur hängare?

Skå

Ny medlem
Har sökt med ljus och lykta efter en ny hängare till min Giant Glory 06 men av någon märklig anledning verkar det inte finnas någon alls som säljer just den här delen.

Köpte den här på vinst och förlust: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14775

Tyvärr blev det förlust, den är väldigt lik den jag behöver men tillräckligt olik för att inte passa.

Enda stället jag har lyckats hitta precis rätt del på är här: http://www.rolfspukkaparts.com/nsb/hangers/glory - Men dom verkar ju inte ha någon internetförsäljning.

I en massa andra internetbutiker har jag hittat hängare till i princip alla andra Giant modeller som finns, förutom just den jag har! Till och med hängaren till 2003 års Glory DH är vanlig som småsten i jämförelse.

Så nu börjar jag bli desperat och vänder mig till Happy. Är det någon som känner till några välsorterade cykel-internetbutiker som skulle kunna tänkas ha den här delen?

Tack för svaren. http://www.derailleurhanger.com - så fantastiskt uppenbart :)

Dock är jag inte helt säker på att den dom har där verkligen är rätt eftersom dom säger att den är till 2002-2005 DH versionerna, och min är som sagt en 06 av freerider versionen. Den ser dessutom ut att en urgröpning runt ett skruvhål på fel sida, precis som den jag köpte som var fel. Men ska kolla närmare på det imorgon.

micke, vad för sorts Glory var det du köpte till? Vet du årgång och modell?

Skå skrev:
-------------------------------------------------------
> micke, vad för sorts Glory var det du köpte
> till? Vet du årgång och modell?

-08 DH. Jag köpte #21 och har iofs inte monterat den men det ser rätt ut.

Växelörat på derailleurhanger.com var tyvärr inte heller rätt. Det är samma som jag köpte från CRC. Har fortfarande inte hittat precis den jag behöver, väldigt märkligt att det är så svårt att hitta. Får väl gå och höra med cykelhandlarna här och se om dom kan fixa.

Jag har två-tre giantväxelöron över (orginal från jaguarverken) om du behöver. Skulle gissa att dom passar (jag kan ringa jaguarverken på jobbet och kolla annars), har suttit på en giant AC tidigare.
Hör av dig på pm om du är intresserad.

Tackar för erbjudandet rayy, men jag tvivlar på att det är rätt modeller du har. Den här som jag är ute efter verkar ju vara otroligt sällsynt, och är inte alls samma som jag har på t.ex. min Giant VT.

Jensen, tack för länken men nix, inte där heller.Den näst-längst ner för 2002-03 DH är väldigt lik, men inte helt rätt, jag har en sån och den saknar en urgröpning runt ett av hålen samt att axel-hålet sitter "fel" på ett par millimeter.

När jag kollade med derailleurhanger.com om dom hade ett öra till min Giant Faith (skickade bilder) så kunde dom tyvär inte hjälpa mig.
Däremot kunde TCM fixa fram ett från Jaguarverken på två dagar och om jag minns rätt så kostade det 140kr vilket var billigare än derailleurhanger.
I bland är faktiskt inte gräset grönare på andra sidan:)

Kan nån förklara för mig varför en sån simpel pryl som växelfäste inte kan få vara superstandard? Finns det vettiga skäl, typ att olika slags ramar ställer helt olika krav på det lilla aluminium-offret? Kunde väl räcka om tex shimano, sram å campa hade en varsin..

MoeJoe skrev:
Kunde väl räcka om tex
> shimano, sram å campa hade en varsin..

Varför olika?

Standard på allt!
ISO måste jobba hårdare :)

MoeJoe skrev:
> Kunde väl räcka om tex shimano, sram å campa hade en varsin..

Jag tycker det vore bättre om ramtillverkarna enades om en std.

/G

Tror jag ska pröva skicka de här bilderna till derailleurhanger.com, den i silver till vänster är vad jag behöver, den svarta till höger är den som dyker upp överallt och som är liknande men inte helt rätt.
hanger1.jpg ht=456

hanger2.jpg ht=504

Det är nog bara att gå til en cykelhandlare som har Giant så tar de hem en åt dig. Svårare än så brukar det inte vara. Kostar antagligen < 200kr.

thompa skrev:
> Det är nog bara att gå til en cykelhandlare som
> har Giant så tar de hem en åt dig. Svårare än
> så brukar det inte vara. Kostar antagligen <
> 200kr.

Jepp, så gjorde jag till min Giant Trance. Verkade smått omöjligt att hitta i nån av de vanliga webshopparna men lbs kunde fixa. Kolla oxå med Häggs om du är på väg att ge upp.

MoeJoe skrev:
> Kan nån förklara för mig varför en sån simpel
> pryl som växelfäste inte kan få vara superstandard?

Säg det den som kan. Åtminstone tycker man att en tillverkare kan hålla sig till ett öra.

Turner har tre olika öron, ett för DHR 2003-2006, ett annat för nyare DHR & High Line samt ett öra för alla andra cyklar och årsmodeller.

Skå: Har du testat ringa till din närmsta cykelbutik som handlar från Jaguarverken (så gott som alla)?

Tillbaka
Topp