Var hitta ny "ring"

Var hitta ny "ring"
Glad Midsommar på er,

Noterade igår att hjulet fått sig lite stryk, självförvållat dock eftersom skruven som håller fast växelörat var för långt. Iallafall, till saken:
Var får jag tag i en ny sån bricka ?
bild1.JPG

Nån som har liggande i sin garderob? Kan gott tänka mig betala om nån kan skicka den.

Detta problem med hubben, löser man det genom att köpa kassetter med högre nummer än HG 50? Vilken nivå måste man upp på för att inte få såna problem. HG 61 ligger i nästa beställning från Tyskland.

bild2.JPG

Var hitta ny "ring"
Ekrarna är fina ! Men kanske ligger efter med putsandet...

Brickan som jag menar är den tunna ringen som sitter runt axeln , den ligger närmast mot drop outen i ramen när man monterar hjulet. Den syns också på den nedre bilden. Vad tror ni, finns det lösa såna? Och om inte, var får man tag i nya "axlar" till ett Bontrager hjul ?

Var hitta ny "ring"
Tack för alla svar:
Yes End cap är nog rätt namn.
Grejen var att den där silverfärgade ringen med splines har lossnat för länge sen, men den har ju ingen annan funktion än som en distans bricka. Så då tror ni att man måste köpa nya end caps? Hjulet är ett Bontrager RXL, okänd årsmodell, det skulle möjligens kunna vara ett DT nav. Jag har ett Roval hjulset också, och ev. möjligt att flytta över den end capen. Men inte kommit så långt ännu...

Hur säkerställer jag att det är ett DT nav och är det då bara att köpa ny DT end cap eller finns det många olika modeller ?

Var hitta ny "ring"
Om det är dt så har de reservdelar via sin hemsida. Finns via skeppshult i Sverige då de är distributör. Fota navet och kontakta dem så kan de kanske hjälpa, eller så går du via dt swiss hemsida.

Tillbaka
Topp