orienteraren
Ny medlem
Var hitta styret jag söker?
Efter att jag i våras åsamkade mitt stackars styre en skada ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/1095543/1095553 ) så är det kanske ingen dum idé att byta ut det. Problemet är att hitta ett styre som jag vill ha, följande kravspec verkar vara stört omöjlig att kombinera ihop:
-1" infästning, ja detta är ett stenhårt krav då jag köpte en thomsonstam för inte så länge sedan som jag inte gärna vill byta ut.
- max 145 g (dvs vikten på det som sitter där nu, vill ju inte byta till ett tyngre)
- EJ svart. Färgen skall helst vara silver (fördel matt) men även vitt skulle kunna funka
- Ska kunna klara av bar ends
- Ej riserstyre
- Helst 58 cm eller bredare men kan kanske leva med 56 cm om priset är rätt
- Helst inte kosta multum
Jag har faktiskt inte lyckats hitta ett enda styre som klarar alla punkterna. Närmast är väl ett Tunesytre på cyclecomponents som ser ut att vara i någon mysko orange färg och kostar 2 lakan vilket är lite väl för ett styre. Någon som har tips?
Edit: klargörande mått...
-1" infästning, ja detta är ett stenhårt krav då jag köpte en thomsonstam för inte så länge sedan som jag inte gärna vill byta ut.
- max 145 g (dvs vikten på det som sitter där nu, vill ju inte byta till ett tyngre)
- EJ svart. Färgen skall helst vara silver (fördel matt) men även vitt skulle kunna funka
- Ska kunna klara av bar ends
- Ej riserstyre
- Helst 58 cm eller bredare men kan kanske leva med 56 cm om priset är rätt
- Helst inte kosta multum
Jag har faktiskt inte lyckats hitta ett enda styre som klarar alla punkterna. Närmast är väl ett Tunesytre på cyclecomponents som ser ut att vara i någon mysko orange färg och kostar 2 lakan vilket är lite väl för ett styre. Någon som har tips?
Edit: klargörande mått...
Senast redigerad av en moderator: