Var hitta styret jag söker?

orienteraren

Ny medlem
Efter att jag i våras åsamkade mitt stackars styre en skada ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/1095543/1095553 ) så är det kanske ingen dum idé att byta ut det. Problemet är att hitta ett styre som jag vill ha, följande kravspec verkar vara stört omöjlig att kombinera ihop:

-1" infästning, ja detta är ett stenhårt krav då jag köpte en thomsonstam för inte så länge sedan som jag inte gärna vill byta ut.

- max 145 g (dvs vikten på det som sitter där nu, vill ju inte byta till ett tyngre)

- EJ svart. Färgen skall helst vara silver (fördel matt) men även vitt skulle kunna funka

- Ska kunna klara av bar ends

- Ej riserstyre

- Helst 58 cm eller bredare men kan kanske leva med 56 cm om priset är rätt

- Helst inte kosta multum

Jag har faktiskt inte lyckats hitta ett enda styre som klarar alla punkterna. Närmast är väl ett Tunesytre på cyclecomponents som ser ut att vara i någon mysko orange färg och kostar 2 lakan vilket är lite väl för ett styre. Någon som har tips?

Edit: klargörande mått...

Senast redigerad av en moderator:
Titansyter såg smaskigt ut, men även där går jag upp i vikt. Race face styret från bike discount har ajg kikat på, det är ju 20g tyngre men samtidigt 2 cm bredare så viss förtyngring får man kanske tåla, men styret som uppfyller alla krav är ännu inte funnet...

Kan du inte skrota styrstammen och skaffa en 31,8? då skulle du vinna ett hekto på styrstammen också.

Du får lite större valfrihet på styren så.

Han har ju inte valt styrstammen för att den är lätt, utan för att den är stark. Då måste han göra tvärtom med styret ju.

Haha, nja, jag pimpade hojen med en thomsonstam o så här i ekonomiska kristider känns det puckat att köpa en ny stam när den jag har är finfin (o dessutom var rätt dyr). Verkar dock som att förra årets modell av raceface deus xc är lite smalare och också lite lättare, väger in på 135g i 25,4mm men det gäller bara o hitta någon som har det kvar i lager. Annars finns ju titecs titanstyre på bara 118g men det är bara 555mm brett vilket börjar bli lite väl smalt. Jakten går vidare...

Tillbaka
Topp