Var hittar jag en äldre ht ram?

LarsM

Aktiv medlem
Jag letar efter en bra ht ram för 26" hjul och v-bromsar, för ett cykelprojekt. Helst stål.
Men hittar inga -letat på Happy och Blocket.
Det måste väl finnas massor av pensionerade mountainbikes med 26" hjul och v-bromsar.
Har ni tips på andra säljställen, helst i Sverige.

Tycker det är rätt mycket gamla mtb på blocket, beror kanske lite på var man bor. Kolla Facebook markets också. Säkert 78% stöldgods men jag har köpt två 90-tals GT där. Vill man ha något speciellt så får man ha lite tålamod kanske.

Vet inte vad du menar med ”bra”.
Men jag har en fult målad Wheeler med ett lagat sadelrör ifall du är intresserad.

Jag har denna, får du billigt i Västerås.

Bilagor

• 7B4131F3-8299-4DBD-A86D-C092E0F09861.jpeg
    7B4131F3-8299-4DBD-A86D-C092E0F09861.jpeg
    523.4 KB · Besök: 38
Vet inte vad HT ram och V bromsar är men har nyligen satt in en 90-tals Crescent powerbike och en 80-tals Vicini bland säljes annonserna riktigt billigt

Det går bra att hitta på blocket, men man måste ha tålamod och ligga och bevaka. Sen vara beredd att agera snabbt när ett fint objekt dyker upp.

Finns ganska mycket skrot på blocket, plus folk som sätter orimliga priser på skrotet, så när det väl dyker upp nåt bra till bra pris får man vara snabb.

Var i landet bor du?

Har en Nishiki 26" i 17"-storlek, finns i Göteborg, Är komplett som på bilden men behövs den ej komplett så är jag ej omöjlig.. släng iväg ett PM.

Bilagor

• nishiki.jpg
    nishiki.jpg
    60.1 KB · Besök: 24
Tillbaka
Topp