Var hittar man lastpallar

• Trådstartare Trådstartare e.
  • Start datum Start datum

e.

Aktiv medlem
Behöver lastpall att cykla på =)
Nån som vet var man hittar lastpall i stockholmsområdet?
Nån som sett nått liggandes så att de går att hämta utan att behöva klättra över staket eller fly från rabiessmittade hundar?
Ska vara gratis och lätt hämtade..

Det är pant på lastpallar så det är sällan företag bara ger bort dem. Har för mig panten ligger på ett par hundra spänn.

500 låg panten på innan iaf. däremot finns det ej standard-pallar som inte är någon pant på utan "engångs-pallar". Lite mindre dock.

Engångspallar i varierande kvalitet kan du nog få hur många du vill på tex något tryckeri. Det är nog bara att åka dit och fråga.

EU-pall däremot är rätt dyra, de är nog svårare att få tag på gratis.

Det är inga 500kr i pant på en lastpall! Sist jag pantade lastpallar på mitt förra jobb så fick man 10-60kr beroende på skick och en "vanlig" pall fick man 30-40kr för. Pallar som var trasiga på något sätt fick man typ en femma eller inget för och dom åkte nog i flismaskinen så om du hör av dig till där dom tar emot pallar så kan du nog få plocka lite skräp gratis.

greblleM skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är inga 500kr i pant på en lastpall! Sist
> jag pantade lastpallar på mitt förra jobb så
> fick man 10-60kr beroende på skick och en
> "vanlig" pall fick man 30-40kr för. Pallar som
> var trasiga på något sätt fick man typ en femma
> eller inget för och dom åkte nog i flismaskinen
> så om du hör av dig till där dom tar emot
> pallar så kan du nog få plocka lite skräp
> gratis.

Najs, tack för tipset!

Som sagts tidigare, engångspallar är inte värda något så de får man gratis från vilken industri som helst som har pallhantering. På mitt jobb slänger vi dem i en gigantisk container som hämtas upp lite då och då, så vi betalar för att bli av med dem.

EUR-pallar (80*120 cm, med stämplar på) kostar ungefär 120 kr nya, ger 50-80 kr i pant begagnade beroende på skick.

Tack för alls tips. Har fixat fram lite prima europall. Problemet är att massa skummt folk i skarpnäck snor dem. Hur gör jag pallar oattraktiva för palltjuvar. Måla dem? Ta bor väl valda klossar? ???

örgelgörgel skrev:
-------------------------------------------------------
> Bajsa på dom kan eventuellt fungera, emellan
> lixåm så det inte hamnar på däcken.

Abo.. man kanske kan måla dom i bajsbrunt.. abo.. jag har bajsbrun färg hemma.. får fixa

Tillbaka
Topp