Var hittar man smala gravelstyren

Simon L

Aktiv medlem
Jag är rätt less på trenden med skitbreda styren. Bike fittern rekommenderade 36 cm vid bromsreglagen. Jag gick över till 38 cm på en av cyklarna och upplever att det är mycket bekvämare. Men utbudet av 36:or verkar rätt skralt. Var ska jag ens leta? Jag vill bara ha ett helt vanligt bockstyre med lite flare, utan att behöva punga ut flera tusen för någon exotiskt och aerodynamisk kolfiberkreation. 😮‍💨 Aero i all ära men jag vill kunna fästa grejer på styret, och jag skulle helst slippa betala runt tre tusen spänn för en Ritchey Superlogic Streem eller liknande.

Köper du ett bockstyre med flare i storlek 380mm cc så blir det nog 360 eller mindre där du håller :)
https://www.bike24.com/road-handle-bars.html?attributes[barWidth][]=360mm om du kan klara dig utan "lite flare" så finns det ju ett helt gäng på 360 här. Du kan ju fortfarande vinkla in dom även om styret är "rakt".
Beror på fabrikat. Jag vill inte heller ha breda styren och kör med Ritchey på både räser och gruscykel. Ritchey mäter överst i bocken där 38 cm är just 38 cm. Butano har moderat flare, Venture något mera, mäter väl närmast 48 längst ut.

Edit, Ritchey tillverkar inga grusstyren i 36 cm. Inte alu iaf. Jag har frågat där.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp