Var i Gbg kan jag köpa en gubbcykel?

Office

Medlem
Hej,

finns det nån butik i Göteborg som kan tänkas sälja gamla herrcyklar? En klassisk gubbcykel med stålram, DBS/Monark, navväxlat, pakethållare, komfortabelt styre, 70-80-tal.

Tycker att det borde krylla av dessa men jag antar att folk inte orkar hålla på utan slänger dem i stället.

Jag vill ha en NU.

Hej,

finns det nån butik i Göteborg som kan tänkas sälja gamla herrcyklar? En klassisk gubbcykel med stålram, DBS/Monark, navväxlat, pakethållare, komfortabelt styre, 70-80-tal.

Tycker att det borde krylla av dessa men jag antar att folk inte orkar hålla på utan slänger dem i stället.

Jag vill ha en NU.
Blocket?

Hej,

Jag vill ha en NU.

Vet inte hur det är i Gbg men i Malmö dräller det av små cykelhandlare i, ska vi säga mer socialt utsatta områden, som gör i gamla cyklar och punkalagningar. Skulle kunna tänka mig att en liten tur till Angered, Hammarkullen eller vad de nu heter kan ge napp?

Finns en monark special lyx i flygstål på emmaus med 3-växlat sturmey archer nav, kanske sent 50-tal tidigt 60-tal för 1700kr (fanns förra veckan), där fixar de typ inte cyklarna utan de är som de får in dom. Fanns en oväxlad monark också typ 50-60-tal på reningsborg förra veckan med men för typ 2400kr om jag kommer ihåg rätt (där servar de cyklarna innan och du hittar 80-tals herrcyklar för 500-1000kr).

Bilagor

• 20200822_153628.jpg
    20200822_153628.jpg
    376.1 KB · Besök: 390
  • 20200826_181558.jpg
    20200826_181558.jpg
    292.6 KB · Besök: 309
Finns en monark special lyx i flygstål på emmaus med 3-växlat sturmey archer nav, kanske sent 50-tal tidigt 60-tal för 1700kr (fanns förra veckan), där fixar de typ inte cyklarna utan de är som de får in dom. Fanns en oväxlad monark också typ 50-60-tal på reningsborg förra veckan med men för typ 2400kr om jag kommer ihåg rätt (där servar de cyklarna innan och du hittar 80-tals herrcyklar för 500-1000kr).
Det låter intressant. Vilken av butikerna bör man åka till tro? Såg att de hade tre butiker i Gbg och alla har öppet några timmar på lördag.

Edit: Angående Reningsborg alltså.

Senast ändrad:
Du vill inte besöka något cykelkök då? Det brukar tipsas om det när någon frågar efter gamla cyklar i FB-gruppen för gbg-cykling. Där får du själv skruva ihop något att cykla på från de skrotcyklar som skänkts.

Tillbaka
Topp